Nábor se mění v přitahování. Budujte vztahy!
Chcete-li si i v následujících letech vybírat z nějakých kandidátů, začněte budovat…
Číst víceSouthwest Airlines (SWA). Příběh firmy, která přepsala dějiny letecké dopravy. Stala se pionýrem nízkonákladových aerolinek a etalónem firemních kultur. Zatímco její byznys model zkopírovala řada společností, nebe je plné nízkonákladových letů, její kulturu – a úspěch – se nikomu zkopírovat nepodařilo.
Příběh začal psát v roce 1971 zakladatel Herb Kelleher. Měl jasnou vizi – dostat na nebe co nejvíce lidí, kteří v té době museli cestovat dlouhé štreky napříč Spojenými státy. Chtěl demokratizovat nebe.
Firmě vetknul také jednoduchou (a vizualizovanou – podívejte se do prezentace) strategii. Využívali levnější letiště, pouze jeden druh letadel, čímž snížili náklady na výcvik pilotů a na náhradní díly. Provozují point-to-point trasy s velkou poptávkou lidí, aby byla letadla co nejvíce ve vzduchu.
Dnes je to jeden z nejslavnějších příběhů firemního úspěchu na celém nebi. 47 let po sobě jsou v zisku (přerušil to až Covid), drží 16 % podíl na mezistátních letech v USA, mají nejméně zákaznických stížností, 85 % jejich zaměstnanců je na společnost hrdých, nikdy nepropouštěli.
Jaký byl jejich recept? Věděli, že motivovaní lidé poskytují nejlepší servis pro zákazníky. Přepsáno do vzorce: Happy Employees = Happy Customers = Increased Profits = Happy Shareholders! Navrch tři firemní hodnoty SWA podporují to, že si lidé můžou práci užívat a zároveň ji dělat podle sebe.
Abych nezapomněl. Kromě vize mají od začátku silné poslání: “Connect People to what’s important in their lives through friendly, reliable, low-cost air travel.” Říkali, že se chtějí stát most-loved, most-profitable a most-efficient aerolinkami.
Více si přečtěte v knize The Southwest Airlines Way nebo se nechte inspirovat záznamy přednášek konference humanbrand / když kultura pohání byznys, na kterou zveme lídry, kteří zastupují takové southwesty v České republice.
Chcete-li si i v následujících letech vybírat z nějakých kandidátů, začněte budovat…
Číst víceKdyž dva dělají totéž, nemusí to být totéž. Jak vypadá práce HR markeťáků a markeťáků a jaké plody…
Číst víceCome peek under the Bakers' hands and look into the step by step process of building an employer…
Číst víceVaše zpráva byla odeslána.
Napište nám nebo rovnou zavolejte.