6 tipů na podzimní konference
Pozvánka na konference a přednášky o Employer Brandingu v Praze, Brně, Plzni i Ostravě.
Číst víceSpolu budeme pracovat. Tak jsem ti natočil krátký vzkaz. Sorry, je to točené na mobil.
Za jeden z největších problémů firem považujeme skutečnost, že jsou pro lidi nesrozumitelné. Ti, kteří v nich pracují, netuší, na čem se podílejí krom vydělávání peněz, mnohdy lidi v jednom týmu nemají ponětí o tom, co dělají ti v druhém týmu, management neumí představit lidem svoje dlouhodobé plány, pravidla hry, podle kterých by se mělo hrát.
A co teprve ti tam venku, kterým firma říká kandidáti, talenti nebo lidské zdroje (což je výraz, na který jsme alergičtí) a chce je do svých řad získat? Podle čeho si mají vybrat organizaci, se kterou spojí kus života, za jejíž smysl existence a plány se mají bít?
Nesrozumitelnost je největším problémem firem a výzva, se kterou se budeš každý den prát. Když to budeš dělat dobře, budou ti odměnou šťastnější zaměstnanci firem, kteří nechodí do práce jen pro výplatu a stravenky, úspěšnější firma, které se daří do svých řad získávat ty správné lidi na základě toho jaká je a co dělá, nejen podle toho, jaký nástupní bonus zrovna nabízí. O tom je podle nás, pekařů z BrandBakers, celý slavný Employer Branding především.
Zapomeň na to, že dostaneš do mailu pár dat, letmé zadání a z toho budeš péct líbivé textíky. To by vážně nefungovalo. A navíc, tak to dělají reklamky, tak proč se opičit.
U nás se s tím budeš mazat trochu víc. Na realizaci výstupů kterými jsou třeba weby, brožury, kampaně, obsah na sociální sítě i P.R. v tisku, budeš velmi úzce spolupracovat se stratégy, kreativci nebo třeba s DTPáky. Než se ale vrhneš do psaní, je důležité firmu našeho klienta skutečně poznat. Proto se budeš do určité míry podílet na celém projektu, který má zpravidla 3 fáze.
1.Poznat a pochopit
2.Vytvořit dobrý plán na delší období (strategii)
3.Odpracovat si to, aby nezůstalo jen u plánů a strategií
Neznamená to, že si celý takový projekt odpracuješ sám / sama. Na tom maká několikahlavý tým. Do celého procesu budeš ale zapojen (a) od začátku do konce. Jen tak ti neunikne kontext a tvůj výstup bude stát za to.
Jsme malá firma. Každý z nás nese odpovědnost za poměrně velký kus naší společné práce. Je nezbytné, abychom se mohli jeden na druhého spolehnout. Zároveň zažívá každý v týmu velkou dávku svobody. Pokud nebudeš dělat rozhovory u klienta nebo vymýšlet strategii s týmem u tabule, je úplně jedno jestli pracuješ v kanceláři, doma nebo v hospodě, ve dne nebo v noci. Systém naší práce i flow projektů pořád zdokonalujeme a tak budeš mít velký prostor pomoct nám to zase o nějaký ten kus dál posunout. A vlastně to od tebe očekáváme. Prostředí u nás je hodně neformální. Nehrajeme si na funkce, říkáme si věci naprosto na rovinu a rádi spolu zajdeme na pivo. Bude proto důležité nejen co umíš, ale i jak zapadneš mezi nás.
Na naší práci je skvělé, že poznáš spoustu různých firem a lidí, kteří v nich pracují. Nahlídneš jim pod pokličku, poznáš, co v těch firmách funguje i kde jim to drhne. Brzy zjistíš, že každá firma je něčím zajímavá, v něčem jedinečná a každý náš projekt je proto vlastně originál.
Není vždycky posvícení, ale když se nám to povede, jsou výsledkem naší práce spokojenější zaměstnanci, kterým jejich práce dává větší smysl a úspěšnější firma, které se díky správným lidem v týmu daří dělat její byznys a dosahovat plánů.
Hlady u nás taky neumřeš. Platíme celkem dobře a hlavně, čím víc projektů a s čím lepší kvalitou výstupů zvládneš, tím víc si samozřejmě vyděláš. Pokud se nám bude dařit, a my v to věříme, postavíš si časem svůj tým, který povedeš.
Jedním z nejvíc multifunkčních lidí, které jsem kdy poznal, je Ondra. V BrandBakers dělá copywritera, píše super články, stará se o velkého klienta a ještě při tom zvládá psát svojí knížku. Ondra v BrandBakers končí a jde svoje zkušenosti a super schopnosti uplatňovat jinam. Byl to (a vlastně pořád je) skvělý a hodně přínosný. A protože ho s námi snad bavilo, natočil ti svůj vzkaz o tom, jaké to je pracovat v BrandBakers.
Zaujala tě výzva, kterou jsem se ti na těch dvou stranách textu pokusil přiblížit? Máš chuť a zkušenosti? Pošli mi mailem pár slov o sobě, odkaz na nějaké výsledky tvojí práce, se kterými se rád / ráda pochlubíš. Ozvu se, dáme kafe a probereme to osobně.
Díky a budu se těšit na viděnou.
Jirka
Pozvánka na konference a přednášky o Employer Brandingu v Praze, Brně, Plzni i Ostravě.
Číst víceChcete-li vybudovat velký podnik, vybudujte napřed sebe. Chcete-li vítězit ve válce o nejlepší lidi…
Číst víceUvedení značkové strategie v život je výzvou, na které si lze v Employer Brandingu snadno vylámat…
Číst víceVaše zpráva byla odeslána.
Napište nám nebo rovnou zavolejte.