Cesta, po které lidé chtějí jít
Nejlepší představení firmy vznikne, když spojíte firemní příběh s posláním.
Číst víceTento článek byl napsán pro HR kavárnu.
Touží po prestižním a silném zaměstnavateli, který mu poskytne jistou a stabilní práci. Nabízí mu své vzdělání a ochotu se dál rozvíjet. Na oplátku očekává kreativní prostředí, které ho bude bavit, a dost volného času pro sebe. Tak nějak charakterizují současné výzkumy českého absolventa vysoké školy, příslušníka generace Y.
Dnes a denně se setkáváme s firmami, které problematiku absolventů řeší jako palčivý problém. Absolventi se nechtějí příliš obětovat práci, ale firmy chtějí a potřebují, aby zejména v začátcích pracovali od nevidím do nevidím, aby se něco naučili, rostli, aby z nich něco vychovali. A když už z nich konečně něco vychovají, jak to udělat, aby jim hned neutekli ke konkurenci?
Vzpomněl jsem si na vlastní začátky a začátky mnoha svých spolužáků z pražské Vysoké školy ekonomické – narazili jsme totiž na jednoho osvíceného člověka, který nastartoval naši budoucí kariéru. Jmenuje se Zdeněk Choleva. Jeho jméno a skupina jeho firem seskupených pod hlavičkou Helma Group byly od poloviny 90. let, řekněme do roku 2010, skutečným pojmem v oblasti polygrafie.
Zdeněk, tak jak ho znám, byl vždy velmi charismatický vůdce, který dokázal lidi, studenty nevyjímaje, nadchnout. Zároveň vždy vyhledával „dravé mlaďochy“, kteří se nebojí, dával jim příležitosti a tak trochu je preferoval před hotovými seniorními manažery, podle něj často nakaženými celou řadou nešvarů z korporací.
Protože jsem měl to štěstí patřit na začátku milénia (konkrétně v roce 2002) do skupiny zhruba dvaceti „mlaďochů“, které Zdeněk Choleva prakticky v jednom roce nabral a z většiny z nich něco vychoval, rád bych se s vámi podělil o své osobní zkušenosti z jeho líhně talentů. Onou líhní byla firma Hellprint, jakási produkční a brokerská agentura na poli archového ofsetového tisku, která vytěžovala nevyužité kapacity tiskáren (a těch bylo v té době opravdu hodně) a dodávala jim do výroby již technologicky kompletně připravené zakázky v dohodnutém objemu výměnou za de facto nákladové ceny. Na druhé straně firma poskytovala služby reklamkám a koncovým klientům, kterým zajišťovala ofsetový tisk v expresním čase a za nejlepší ceny na trhu.
Hellprint byl studentskou firmou, líhní, která vychovávala talenty pro ostatní firmy z Helma Group.
Celý článek najdete na HR kavárně zde.
Dále si přečtěte:
1) You are the first, my last, my everything
2) 5 chyb v náboru, které mohou zničit vaši firemní kulturu
3) Jak se rodí opravdová značka
4) Představte své opravdové hodnoty opravdově
5) Tipy na atraktivnější náborovou komunikaci – 1. díl: Nechte lidi nahlédnout dovnitř.
Nejlepší představení firmy vznikne, když spojíte firemní příběh s posláním.
Číst víceSkvělé po-činy značek zaměstnavatelů, firemních kultur a poctivého HR marketingu, na jednom místě.
Číst vícePovídal jsem si s Petrem o jeho projektu a o tom, co chce s Cocumou dokázat.
Číst víceVaše zpráva byla odeslána.
Napište nám nebo rovnou zavolejte.