Autor: Petr Hovorka Akce 28. 4. 2020

Trendy v B2B content marketingu pro rok 2014

Tak jako u mnohých marketingových trendů, přístupů a nástrojů i v oblasti content marketingu jsou pro nás Spojené státy často inspirací.

Společnosti MarketingProfs a Contect Marketing Institute nedávno vydaly zprávu s množstvím pozornosti-hodných informací o přístupu B2B společností ke content marketingu. Informace vycházejí z jejich každoročního výzkumu, kterého se zúčastnilo 1.217 content marketérů v USA.

B2B markéteři používají v průměru 13 prostředků k oslovení cílového publika. Sociální média (s výjimkou blogů) jsou nejpopulárnější, využívá je celých 87%. Následují články na firemních www stránkách (81%) a e-newslettery (80%).

Ovšem "pouze" 44% společností má definovanou strategii pro content marketing.  Ti, kteří strategii mají, považují obsah své komunikace za výrazně efektivnější ve srovnání s těmi, kteří strategii nemají (66% oproti 11%)! Překvapivě... :-) Malým překvapením tak může být pouze fakt, že menší společnosti (10-99 zaměstnanců) mají strategii definovanou častěji než velké korporace (1000+ zaměstnanců) a to v poměru 48% oproti 41%.

Se strategií pro content marketing pak mohou firmám významně pomoci externí poradenské společnosti.

Hlavními uváděnými cíly content marketingu jsou:
- budování povědomí o značce (82%)
​- získávání leadů / kontaktů na konkrétní nové zákazníky (74%)
- získávání nových zákazníků (71%)

Je tedy zřejmé, že pro dotazované firmy představuje content marketing důležitý nástroj podpory obchodu.

Přehled nejoblíběnějších prostředků k oslovení cílového publika:

  • sociální média (87%)
  • články (81%)
  • newslettery (80%)
  • blogy (76%)
  • eventy (76%)
  • případové studie (76%)
  • video (73%)
     

Celou zprávu v původním znění si můžete přečíst zde:

B2B Content Marketing: 2014 Benchmarks, Budgets, and Trends—North America from MarketingProfs
 
 

Výběr pozornosti-hodných zjištění si můžete prohlédnout na této infografice:

 

Jaký je rozdíl mezi klasickou reklamou a content marketingem?

 

Jste na začátku tvorby své content marketing strategie?
Podívejte se na doporučený postup.

A co vy? Jak významnou roli hraje content marketing ve vaší komunikaci se zákazníky?
Máte pro tuto oblast definovanou strategii?
Pokud ne, rádi vám s ní pomůžeme.
Máte nějaké své ověřené tipy? Podělte se s námi, napište nám.

 

Dále si přečtěte:

Inspirace ze světa náborové komunikace
BrandBook je pro firmu tím, co mapa pro mořeplavce
Jak používáme LindkedIn při hledání práce?

 

NEJLEPŠÍ ČLÁNKY DO E-MAILU

Je to jednoduché, zaregistrujte se a dostávejte výběr těch nejlepších článků každý měsíc do svého emailu.

Chci newsletter

Děkujeme

Vaše zpráva byla odeslána.

Pojďme se potkat

Napište nám nebo rovnou zavolejte.

* Pro úspěšné odeslání formuláře je potřeba vyplnit všechna pole označená hvězdičkou.