Interní komunikace – pro budování zaměstnavatelské značky nezbytná
Značka zaměstnavatele je tím, co si lidé o firmě myslí a co ve vztahu k ní cítí. Nejen kandidáti,…
Číst víceI o důležitých věcech se dá bavit zábavnou formou, s lehkostí. Častokrát právě hra pomůže odstranit zábrany, stud či nechuť zabývat se zásadním tématem. Prvky hry při naší práci využíváme často. Sami si rádi hrajeme a baví nás, když vidíme i ostatní, jak se do hry dovedou položit a užít si ji.
Když jsme se snažili najít hravý nástroj, který bychom mohli dát manažerům pro práci s firemními hodnotami, napadly nás (velký dík patří naší pekařce Lence Čápové) karty.
První hodnotové karty jsme vytvořili pro Notino přímo na míru. Nejen podle jejich definovaných firemních hodnot, ale také v jejich designu. Prostě, aby karty byly unikátní a vyloženě jejich. Každý manažer obdržel svůj balíček a pracuje s kartami v rámci týmových či individuálních střetnutí.
Obr. Notino hodnotové karty
Už při tvorbě Notino Hodnotových karet nás napadlo, že tento užitečný nástroj pro práci s hodnotami by nejspíš ocenily i jiné firmy. Dali jsme v Pekárně hlavy dohromady a vytvořili univerzální Hodnotové karty do každé firmy. Co to znamená? Jsou to karty, které může využívat každá firma, která má hodnoty již definované a potřebuje je více včlenit do života.
Společnou prací vznikl balíček 46 karet s otázkami, které pomáhají rozvířit diskusi. Otázky jsou zaměřené na jednotlivce i celý tým, jsou v českém i anglickém jazyce. Diskutovat můžete uvnitř svého týmu nebo rovnou napříč celou firmou.
Obr. Hodnotové karty
Otázky jsou různého stylu. V balíčku najdete obecné otázky na téma firemních hodnot, otázky osobní, tj. spojené s životními hodnotami, otázky děkovné či oceňující a odlehčující hravé otázky pro radost a uvolnění.
Příklad obecné otázky: Vyber si jednu hodnotu a řekni, co pro tebe znamená.
Příklad osobní otázky: Kdy naposledy jsem byl/a vzorem některé z našich firemních hodnot. Popiš.
Příklad oceňující otázky: Vyzdvihni chování kolegy, které podporuje některou z hodnot. Popiš ho.
Příklad týmové otázky: Co můžeme jako tým začít dělat, abychom žili ještě více naše hodnoty?
Příklad hravé otázky: Rozesměj kolegu po levé ruce.
Pravidla hry nejsou. :) Respektive jsou na vás a mohou se neustále měnit. Máte vše ve svých rukách. Sami si stanovíte, jak dlouho budete chtít hrát nebo kolik karet si každý vytáhne, jestli půjdete po řadě nebo náhodně. Prostě si vytáhněte kartu a odpovězte. Důležité je porozumět tomu, co odpovídá váš kolega. Proto se doptávejte, jak to myslí.
Vyhraďte si během týmového meetingu pravidelný časový slot, kdy budete pracovat s kartami. Nechte vytáhnout každého člena týmu svou kartu, ať si ji zodpoví. Ostatní mohou klást otázky, dávat své odpovědi či jakkoliv komentovat.
Pokud chcete ušetřit čas, stačí náhodně vytáhnout z balíčku jen jednu kartu, ke které se vyjádří postupně každý sám, aby ostatní slyšeli jeho/její vhled.
Karty lze použít i při 1:1 rozhovorech jako otvírák k hodnocení člena týmu.
Pro firemní hodnoty a kulturu je nejdůležitější diskuse. Neustálé vyjasňování toho, jaké chování od sebe navzájem očekáváme. Diskuse totiž posiluje porozumění, důvěru, vztahy a spolupráci. Zlepšuje jednotlivce, týmy a celou firmu.
A taky, nezapomeňte si hru užít! O to ve hře přece primárně jde.
Máte zájem si karty objednat? Napište nám na advisory@brandbakers.cz a my vám je rádi pošleme.
Balíček stojí 390 Kč bez DPH. Posíláme přes Zásilkovnu. Poštovné a balné účtujeme + 95 Kč.
Chtěli byste raději své firemní karty na míru? Není problém. Dejte nám vědět na stejný email a vymyslíme to! :) Budeme se těšit.
Značka zaměstnavatele je tím, co si lidé o firmě myslí a co ve vztahu k ní cítí. Nejen kandidáti,…
Číst více90% našeho dlouhodobého štěstí není ovlivněno vnějším světem, ale způsobem, jakým náš mozek…
Číst víceBrett Minchington a dalších více než 30 odborníků na značky zaměstnavatelů se z celého světa sjede…
Číst víceVaše zpráva byla odeslána.
Napište nám nebo rovnou zavolejte.