Máte značku? A mohla bych ji vidět?
Chcete úspěšnou značku zaměstnavatele? Začněte od základu.
Číst víceKde mají firmy největší nevyužitý potenciál? Správně, leží v lidech. A leží ladem. Ve firmách pracují lidé, které práce nebaví. Chodí si to za výplatu odsedět. Podle Gallupu je “disengaged” a “actively disengaged” lidí ve firmách něco kolem 70 %.
Přínosy angažovanosti lidí jsou změřené, velké a ignorované. Přitom Gallup kromě měření důsledků a přínosů, předkládá také možná řešení. Říká, vytvářejte smysluplnou práci v pečujícím prostředí. Jednoduché. Tak proč to furt nefunguje?
Mnoho firem si změří angažovanost, vytvoří pracovní skupiny a akční plány. Některé se pustí do firemních hodnot. Jiné si posvítí na celou firemní kulturu. Další vrhnou síly do vzdělávání manažerů. Chybí tomu celostní přístup, konzistence a trpělivost.
Každá firma spojuje tři ingredience: strategii, kulturu a lidi. Kouzlo je v jejich navázání na sebe a harmonii mezi nimi. Jde o to tyto oblasti propojit tak, aby firma věděla, kam jde, jak se tam dostane a jaké lidi k tomu potřebuje. A lidé ji chtěli následovat.
I postup je důležitý. Jestli chcete lidi zapojit, tak je zapojte. Zapojte je do procesu tvorby strategie, formování firemní kultury a jejich vlastního rozvoje. Protože energie a nadšení vzniká spolutvořením, nikoli rozhodnutím nebo rozkazem seshora.
A ještě k té smysluplné práci. Kde se ve firmách bere? Lidé ji můžou najít v kontextu – strategii, která spojuje šest esenciálních částí. Vycházíme z toho, že lidé se nedají motivovat, lidé se dají pouze kontextovat.
A pečující prostředí? To vzniká zejména pozorností manažerů, kterou věnují lidem ve svých týmech. Konkrétně Gallup popsal dvanáct předpokladů. Pečující prostředí je nejvíce v rukou středního managementu, který ve firmách obvykle vede nejvíce lidí.
Na trhu najdete spoustu specialistů. Na tvorbu strategie, firemní kulturu, vzdělávání. Jenže vy potřebujete koordinátora, který tyto oblasti umí propojit dohromady. Protože teprve v tu chvíli nastane změna v oblasti angažovanosti. Oceníte i roli držitele tématu, který vás nenechá sejít z cesty, nedovolí vám utéct k operativě a udrží vás u tématu.
Držím vám palce a zvu vás na snídani Angažovanost: měříme & měníme / Jak zapálit lidi pro firmu.
Pořádáme ji společně s odborníky na měření angažovanosti, společností TCC online. Ukážeme vám, jak angažovanost změřit, na co si dát pozor a jak ji v praxi ve firmě zlepšovat. Zároveň přivítáme hosta, firmu, která angažovanost měří a postupně mění. Máte se na co těšit! Více informací najdete zde.
Chcete úspěšnou značku zaměstnavatele? Začněte od základu.
Číst vícePokud jde o nábor zaměstnanců, jsou firmy většinou bezradné. A nic na tom nezměnil ani Employer…
Číst víceO tom, že první dojem vyvolaný spotřebitelskou značkou nemusí odpovídat tomu, jaká je firma coby…
Číst víceVaše zpráva byla odeslána.
Napište nám nebo rovnou zavolejte.