Volvo: vyrobeno lidmi
Nemám auto, nechci ho, ale kdybych někdy změnil názor, vybral bych si Volvo. Má vlastnosti, které…
Číst víceTroufám si tvrdit, že většina firem touží po loajálních zákaznících. Takových, kteří si jejich produkty a služby nekupují jen kvůli funkčním vlastnostem a ceně, ale i pro něco navíc, kvůli značce, která je jakýmsi poutem, ve kterém hrají nemalou roli emoce.
Když firmy inzerují své produkty a služby, je to věc velmi vážná. Sejdou se lidé z marketingu, grafici a copywriteři, řeší se fotky, headliny, barvy. Vytvořit inzerát, který spotřebitele zaujme, odliší firmu od konkurence, vyvolá povědomí o produktu, zprostředkuje poslání a esenci značky a dovede zákazníka do obchodu není vůbec jednoduché.
Ty samé firmy potřebují a chtějí skvělé zaměstnance – talentované a motivované lidi, kteří skvěle zapadnou do týmu a budou skutečným přínosem. Lidi, kteří budou sdílet firemní hodnoty a stanou se angažovanými a časem loajálními zaměstnanci. Takoví lidé představují pro firmu nenahraditelný kapitál, doslova rodinné zlato.
K oslovení těchto talentovaných a motivovaných lidí pak firmy uveřejňují své náborové inzeráty. Jenže ouha. Zkuste si otevřít některý z nejnavštěvovanějších pracovních portálů a začíst se. Brzy zjistíte, že většina z těch firem, které s takovou vážností přistupují k inzerci svých produktů a propagaci svých značek ve vztahu k zákazníkům zcela odbývá své náborové inzeráty. Vyberte namátkou 10 inzerátů, vymažte u nich loga inzerujících firem, vytiskněte si je a položte vedle sebe. S největší pravděpodobností zjistíte, že většina z nich vypadá úplně stejně. Všechny inzeráty požadují kompetence a nabízejí za ně práci v perspektivní, velké nebo alespoň dynamicky se rozvíjející firmě a k tomu peníze a spoustu benefitů. Žádné emoce, žádné poslání, žádná jedinečnost, jen výměna kompetencí za peníze a hmotné požitky. K tomu, aby pro firmu člověk pracoval pro peníze to asi stačí. Stačí to ale k tomu, aby firma oslovila ty nejtalentovanější lidi a přesvědčila je o tom, že je pro ně tím nejlepším, s čím mají spojit své životy? Angažovaným a loajálním se spíše stane ten zaměstnanec, kterému jeho práce dává smysl, který sdílí poslání a hodnoty firmy, pro kterou pracuje. Když tedy firmy touží po takových lidech, proč se je nesnaží svými náborovými inzeráty oslovit? Proč se neodliší od konkurence a neřeknou co jsou zač a v co věří, v čem jsou jedinečné?
Na jednom z našich branding workshopů máme takové jednoduché cvičení, které pomáhá firmám formulovat poslání, jejich PROČ, pro které lidé ve firmě vstávají ráno z postele.
Naše jednoduché cvičení vypadá asi takto:
Představte si, že všichni lidé jsou materiálně zcela zabezpečeni a pro peníze nepotřebují a nebudou pracovat. Vy však potřebujete do své firmy získat posily, nové lidi, zaměstnance. Napište několika větami proč mají tito lidé vstát ráno z postele a jít pracovat s vámi pro vaši firmu. Zkuste je přesvědčit!
A teď si představte, že to, co jste právě napsali, je první polovina vašeho náborového inzerátu. To je něco jiného, nemyslíte? U lidí, kteří se vám na takový inzerát přihlásí, máte mnohem větší pravděpodobnost, že tak činí nejen proto, aby vydělali peníze, ale i proto, že je jim blízké kdo jste, jaké je vaše poslání a jaké hodnoty vyznáváte. Takoví lidé se totiž snáze stanou angažovanými a loajálními zaměstnanci vaší firmy.
Pokud máte jiné tipy, jak na náborovou inzerci, podělte se s námi. Pokud chcete pomoci s vaší náborovou komunikací, rádi vám budeme parťákem. Pište nám, volejte.
Dále si můžete přečíst:
Mít neznamená žít. Jak na firemní hodnoty?
Když jednoho dne nikdo nepřijde do práce.
Lapit ptáčka nebo přitáhnout správný materiál?
Nemám auto, nechci ho, ale kdybych někdy změnil názor, vybral bych si Volvo. Má vlastnosti, které…
Číst víceČtyři roky po sobě mezi nejlepšími zaměstnavateli Nizozemska, 400 nových lidí za dva roky a…
Číst víceSkutečná značka je jen jedna. Ta, kterou žijí nejen vaši zákazníci, ale i zaměstnanci, zkrátka…
Číst víceVaše zpráva byla odeslána.
Napište nám nebo rovnou zavolejte.