Autor: Ondřej Pokorný Nezařazeno 28. 4. 2020

Volvo: vyrobeno lidmi

Sledovat reklamy švédské automobilky dělá radost i fanouškům hromadné dopravy. Volvo projíždí hustými lesy Värmlandu nebo se řítí k zasněženým horám severozápadně od Kiruny. Dramatická hudba na pozadí a záběry rozbouřených vln Severního moře pár kilometrů od pobřeží Bohuslän se střídají s panoramatem Malmö v ranní mlze.

Aby firma uspěla v konkurenci jiných automobilek, musí kromě vývoje, inovací a výroby investovat i do marketingu a reklamy. Otřepaná pravda, která snad nepřekvapí ani studenta obchodní akademie. Auto si obvykle nekupujeme každé třetí pondělí v měsíci. Jedná se o dlouhodobou investici, kterou nějaký čas promýšlíme. Pěkně udělané video s nápadem a příjemnou hudbou nám ovšem „potřebu“ pořídit si nové auto sem tam připomene.

Volvo moc dobře ví, jak vyrábět spolehlivá auta. Stejně tak umí udělat reklamu, která lidi zaujme a bude se o ní mluvit. Firma zaplatí výborné filmaře, najme jednoho z mnoha severských muzikantů, obsadí do role známou tvář a je to. Přesvědčte se sami, některá z videí možná znáte.

        

I při výběru zaměstnavatele rozhoduje brand

V employer brandingu to funguje velmi podobně. Zaměstnání taky neměníme každý měsíc a ani nabídky firem (zaměstnavatelů) se mnohdy diametrálně neodlišují. A když jsou pracovní úkoly ve firmě A podobné jako ve firmě B, proč by měl konstruktér aut, zkušený Java Developer, lékárnice s praxí nebo třeba obchodní zástupce s dobrými vazbami na Čínu změnit práci?

Rozhoduje brand a na něm se musí makat.

Firmy jako Volvo jsou si moc dobře vědomy, že budování značky zaměstnavatele nikdy nekončí. Značka se utváří doslova každý den a stejně tak nepřestává práce na její prezentaci. Švédi proto neustále hledají nové způsoby, jak svou firmu ukázat stávajícím lidem, aby se jim vryla ještě víc pod kůži, a jak zaujmout některého z odborníků od konkurence, který si možná v tento moment práci nehledá – ale v budoucnu by mohl. 

Jenže jak vystoupit z řady? Účinný nástroj má Volvo u sebe doma na dvorku. Má své zaměstnance, kterým při prezentaci firmy přenechalo slovo, aby ukázali, o co se každý den v práci snaží. Volvo jen využilo své zkušenosti z natáčení reklamních videí a vytvořilo povedené employer branding video, které perfektně zapadá do celého konceptu propagace firmy „Volvo: Mady by Sweden“.

         

Značku zaměstnavatele samozřejmě nelze zjednodušit na pěkná videa – klip je totiž jen jedním z výstupů, které ukazují to nejlepší, co ve firmě máte. Ale zaručeně platí následující: Stejně jako za pěknou reklamou na auto stojí kvalitní automobil, tak pěkné employer branding video můžete postavit jedině na fungující značce zaměstnavatele.

A jak ukazuje Volvo, mnohdy není potřeba vymýšlet nic složitého. Postačí se obrátit na ty nejpovolanější – na vlastní zaměstnance. Lepší ambasadory nikde nenajdete. Využijte toho. Když jim dáte slovo a zasadíte je do širšího rámce prezentace firmy, budete autentičtí, budete se líbit a všechny to bude bavit.

Dostávejte naše nejlepší články každý měsíc do e-mailu

Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit, sed do eiusmod tempor incididunt ut labore et dolore

Chci newsletter

Děkujeme

Vaše zpráva byla odeslána.

Pojďme se potkat

Napište nám nebo rovnou zavolejte.

* Pro úspěšné odeslání formuláře je potřeba vyplnit všechna pole označená hvězdičkou.