20 součástek náborové komunikace
Než se pustíte do aktualizace vaší HR marketingové komunikace, udělejte si představu o možných…
Číst víceZadání: vytvořit přívětivou komunikační platformu na pravidelné bázi mezi vedením školy a (především) těmito cílovými skupinami:
Bolehlav: jak vytvořit, koncipovat, nazvat a psát časopis pro studenty na vysoké úrovni v situaci, kdy už ani jeden z realizačního týmu minimálně 15 let do žádné školy nechodí.
Časopis má být zdarma k dispozici na všech kontaktních místech školy pro studenty a zájemce o studium. Je také zařazený mezi propagační materiály na tzv. „road shows“, což jsou akce zaměřené na akvizici nových studentů. Periodicita je 4krát ročně, rozsah 16 stran, náklad 4000 kusů.
Rešerše:
Než jsme zafixovali směr, kterým se chceme při tvorbě periodika ubírat, probrali jsme se detailně tím, co víme o školních časopisech z vlastní praxe, jak jsme tyto časopisy vnímali, když jsme ještě byli jejich cílová skupina, a také tím, jaké časopisy známe z aktuálních vysokých škol a univerzit v České republice.
Idea:
Když se to vezme kolem a kolem v terminologii, je jistý rozdíl mezi „studentským časopisem“ a „časopisem pro studenty“. Studentské časopisy jsou éterem, prostředím pro všechny hlasy z lavic, které mají co říct, a to, co chtějí říct, umí zformulovat do čtivé podoby. Časopisy pro studenty jsou hlásnou troubou vedení, akademického nebo správního.
Editorial:
Naším zadavatelem je ředitelství VŠO a naším úkolem je prezentovat značku VŠO jako unikátní a specializovanou organizaci s přátelskou a vstřícnou atmosférou a jednoznačným zaměřením na studenta a na to, co pro něj škola může udělat.
Abychom si drželi jednotný vizuální styl a formu, vytvořili jsme pro všechna vydání z velké části pevný obsahový rámec, tzv. zrcadlo a designovou šablonu. Obsahově se pohybujeme v oboru cestovní ruch a letecký management. Snažíme se nabídnout studentům materiály propojující odborné informace, které se učí v rámci svých předmětů ve škole, s praktickými informacemi globálního (cestovní ruch nezná hranice) i lokálního (studujete v Praze) charakteru.
Reprezentujeme úhel pohledu, který říká – „co studuješ, tě může bavit“.
Jinak řečeno, vytváříme můstek mezi tím, co se studenti musí naučit, a mezi tím, co chtějí vědět. Tím povinným, co potřebují pro zkoušky, a tím dobrovolným, co je přirozeně zajímá a čemu dovolí, aby se dostalo do jejich pozornosti. Rádi bychom dosáhli toho, aby studenti pochopili, že nejlepších studijních výsledků a nejlepšího uplatnění v praxi dosáhnou tehdy, když se jim povede setřít hranice mezi těmito dvěma skupinami. A že Vysoká škola obchodní je jedinečným místem na české akademické půdě, které tyto možnosti má, zná a svým studentům zprostředkovává.
V rámci obsahu se tedy věnujeme tipům, radám a příkladům, které podpoří naše komunikační záměry vysvětlené výše, a také příběhům inspirativních lidí. Ti pocházejí ze studentského prostředí, z akademické obce a z praxe. Lov zajímavých lidí nás občas zavede i do mezinárodních vod. A tam se naše práce stává zajímavou i z lingvistického hlediska. Například rozhovor do prvního vydání časopisu GUIDEAMUS s paní Dagmar Grossmann, ředitelkou společnosti Grossmann Jet, vznikal v němčině, pro potřeby korektury byl slovenskou asistentkou paní Grossmann přeložen do angličtiny, aby nakonec vyšel v časopisu v češtině.
Shrnutí
Zadání jsme tedy pojali jako sérii těch nejodbornějších periodik, jaká vycházejí na českém mediálním trhu pro studenty a potenciální studenty Vysoké školy obchodní. O oborech, které se zde studují, o příležitostech, které studium skýtá, o úspěších úspěšných. Sbíráme názory, pohledy a doporučení a nabízíme je ve formě, která neuráží a pomáhá. Momentálně je v produkci třetí číslo, které vychází 15. 3., a reference zatím potvrzují, že směr jsme vybrali dobrý.
Tak tedy časopíšeme GUIDEAMUS
Dále si přečtěte:
1) VŠO - Jak získávat studenty v době, kdy jich ubývá?
2) VŠO - veletrhy vzdělávání, první rande mezi studenty a školou
3) Absolventi = nedostatkové zboží
Než se pustíte do aktualizace vaší HR marketingové komunikace, udělejte si představu o možných…
Číst víceV poslední době kam vlezu, tam na mne vyskočí Talent Acquisition. Je to jak zaklínadlo. Všichni o…
Číst vícePoslední díl seriálu vám ukáže, jak představit firmu na trhu práce.
Číst víceVaše zpráva byla odeslána.
Napište nám nebo rovnou zavolejte.