Vyplatí se investovat do Employer Brandingu?
Pojďme se podívat na čísla. Vyplatí se investovat do lidí, firemní kultury, značky zaměstnavatele a…
Číst víceJe to již nějaký pátek, co s Jirkou vyučujeme volitelný předmět Employer Brand Management na Podnikohospodářské fakultě Vysoké školy ekonomické. Po dvou semestrech se nám na třetí kolo přihlásilo 60 studentů, což je 2x více než je kapacita předmětu. Zřejmě si již mezi sebou stačili říct, že s tím Hovorkou a Landou je to dávačka. No, snad to bylo i z jiných důvodů.
Na druhé straně, po přečtení semestrálních prací a kontrole závěřečných testů, jsme začali usilovně přemýšlet, jak můžeme zanechat větší stopu našeho snažení v hlavách studentů. Jednoduše jsme nebyli spokojeni. Zjistili jsme, že otisk je příliš malý, neúměrný našemu nasazení. A tak jsme vymysleli několik drobných změn, které nyní v rámci předmětu aplikujeme. Vezmu to popořadě:
Od začátku do předmětu zveme lídry z firem, o kterých víme, že jsou velkou inspirací pro oblast personalistiky a zároveň zastupují firmy, které svou značku zaměstnavatale budují fakt celostně a poctivě. Žádné zkratky, žádné rychlokvašky. Své příběhy tak se studenty již sdíleli například: Adam Polášek z innogy, Jirka Matějovský z Decathlonu, Péťa Nulíčková z Alzy, Tomáš Dombrovský z LMC nebo Eliška Novotná z Ikey (můžete si přečíst záznam z její přednášky – stojí za to!).
Zatím se nám bohužel nepodařilo najít na VŠE učebnu bez pevných lavic, abychom mohli vést výuku usazeni v kruhu na židlích a nedali tak nikomu šanci sedět v zadní lavici, ponořen do monitoru notebooku. Překvapivě, i když docházka není povinná, stále se to děje. Stejně jako to, že mnozí studenti evidentně nejsou na hodinách zvyklí diskutovat, a když už něco chtějí říct, tak se hlásí jako na základce. Autoritářství a poslušnost je stále významnou hodnotou, kterou naše školství předává.
Jestli vás zajímá více, koukněte se do sylabu předmětu.
Tak snad za pár let bude na trhu o něco více lidí, kteří budou mít kompetenci podílet se ve firmách na budování značky zaměstnavatele. Doufáme, věříme, makáme. I když souhlas, bez praxe, vlastních omylů a úspěchů, vlastních zkušeností, toto téma uchopí jen málokdo. Chce to větší rozhled než jen absolvovat jeden volitelný předmět nebo i celý obor na VŠE.
1. Budujeme značku zaměstnavatele, i když nábor neřešíme
3. Firemní hodnoty - 1. část (základy)
4. Firmení hodnoty - 2. část (praxe)
5. O co běží na kariérním webu
Vykopli jsme 3. ročník naší konference Employer Branding Experience. Letos uslyšíte příběhy firem jako Air Bank, EYELEVEL, Tesena, McDonald’s nebo Kiwi. Navíc – nově – se budete moci zúčastnit dvou hodinových workshopů, na kterých se budeme věnovat tématům jako definování EVP, žití podle firemních hodnot, gamifikace onboardingu, tvorba obsahu komunikace a persón kandidátů či měření HR marketingových aktivit.
A pozor – do 15. 7. jsou lístky za early birds cenu.
Pojďme se podívat na čísla. Vyplatí se investovat do lidí, firemní kultury, značky zaměstnavatele a…
Číst víceCesta k osvědčenému receptu na angažovanost.
Číst víceCena za použití sociálních sítí = 0 Kč. Cena za úspěch na sociálních sítích = atraktivní obsah.
Číst víceVaše zpráva byla odeslána.
Napište nám nebo rovnou zavolejte.