Konference World Employer Branding Day se chystá do Prahy. Buďte u toho!
Brett Minchington a dalších více než 30 odborníků na značky zaměstnavatelů se z celého světa sjede…
Číst víceVojtěch Dlouhý je spoluzakladatel a CEO Feedyou, firmy, která vytváří chatboty pro HR.
Po studiích na vysoké škole ho osud zavál do zemí třetího světa, kde pracoval pro organizace Worldview Impact a Worldview International Foundation, United Nations a World Bank.
Rozhodl se, že využije své schopnosti k tomu, aby pomohl mladým lidem z těchto zemí dostat se dál, něco se naučit, navázat kontakty, dostat se k pracovním příležitostem. Vytvořil proto webovou platformu Angitu. Když se vrátil domů, měl to štěstí, že potkal pardubického podnikatele Jirku Janků, který se stal jeho mentorem a společně se rozhodli dát Angitu skutečný byznysový rozměr. Prostě udělat z toho nejen přínosný, ale i ekonomicky udržitelný projekt. Vyzpovídali jsme Vojtu, abychom pro vás zjistili, cože to tak lákavého na těch chatbotech vlastně je.
Co vlastně stálo za myšlenkou využití chatbotů v HR?
Důvodů je celá řada. Toto jsou asi ty nejdůležitější. Jsou to tvrdá data:
A tak jsme v červnu 2017 jsme vytvořili první chatovací strom pro Messenger a o dva měsíce později i webové stránky feedyou.agency s první zmínkou o Feedbotovi – chatbotovi pro HR. V září 2017 už jsme byli v San Francisku mezi TOP 20 tech startupy z Čech a prezentovali se na TechCrunch Disrupt, největší technologické konferenci na světě.
Pozn.: o Vojtově cestě z Pardubic do San Francisca si můžete přečíst zde.
S čím tedy mohou chatboti personalistům skutečně pomoci a kde naopak hranice jejich možností končí?
V první řadě zapomeňte na vše, co víte o robotech, umělé inteligenci, ze Star Treku a Star Wars a science fiction. Celá euforie kolem AI a VR je vzdálená realitě (zatím). A je to dobře. Lidé nejsou připraveni si povídat s chytrými stroji. Zatím. Ani když chatbot zatím není schopný plnohodnotně nahradit lidskou konverzaci. Jsou ale oblasti, kde je velkým a osvědčeným pomocníkem už dnes. Dokáže Vám objednat letenku, pomůže s výběrem nového kávovaru, sjedná cestovní pojištění a samozřejmě najde uplatnění i v HR.
Co tedy chatbot v HR určitě zvládne?
No a co chatbot nedokáže?
Personalisté si nadále budou držet klíčové HR činnosti, jako je například face to face interviewing. Získají ale díky němu více času na opravdovou práci s lidmi a nebudou marnit čas nekonečnou administrativou jako jsou telefonáty či e-maily.
Jak bys shrnul ty hlavní výhody chatbota v HR?
Můžeš nám popsat nějaký příklad úspěšného použití chatbota v HR? Jak jeho nasazení ve firmě vlastně probíhá?
Na začátku vybereme s klientem jednu z klíčových oblastí v HR, kde bude chatbota nejjednodušší odpilotovat a ukázat reálné dopady. Vytvoříme komunikační strom, personalizovaně v závislosti na hledanou pozici a cílovou personu, kterou chceme oslovit. Chatbota nasadíme na Facebook stránku klienta, případně na kariérní webové stránky do WebChatu a dalších chatovacích aplikací / interních systémů typu ATS, CRM, ERP.
Pokud je chatbot nasazený na Facebooku a cílem je navázat kontakt s relevantním uchazečem o práci a provést základní preselekci, dává smysl ho provázat placenou náborovou reklamou. Tu dodají buď naši kreativci z Feedyou, nebo marketingová/PR agentura, se kterou klient spolupracuje.
Chatbot komunikuje. My ho spravujeme a rozvíjíme na měsíční bázi. Protože prostě jediný způsob, jak z obyčejného chatbota udělat šikovného a později chytrého je, že ho budete neustále učit. S tím, jak rozvíjíme naši technologii, vylepšujeme technologicky i chatboty našich klientů, kteří tak nemusí budovat drahé interní vývojářské týmy.
A jaké může mít nasazení chatbota reálné výsledky?
To se dozvíte v případovkách Feedyou na níže uvedených odkazech:
Co je důležité pro to, aby se stal z chatbota úspěšný náborář?
Spustit ho. Sledovat a vylepšovat komunikaci a samotnou technologii. Součástí úspěšného chatbota náboráře je kvalitní kampaň a perfektně vyladěná Employer Value Proposition. Prostě musíte mít jasno v tom, co o vás mají kandidáti vědět, jak vás mají vnímat a co jim nabízíte. Až budou mít chatboty všichni, bude to vypadat stejně jako například s pracovními inzeráty. Odlišovat se budou ty, které budou jiné. Ale ta doba tu ještě zdaleka není.
Slyšel jsem, že jste značce Feedyou pracovali s Karlem Novotným. To vypadá, že značce přikládáte velký význam.
Jmenovali jsme se Angitu. Lidé si nás nemohli zapamatovat. Psali ANgita, Anga, Angu, ... Jirka Janků již dříve s Karlem Mindless Novotným stavěl fungující a v lidech rezonující značky, tak jsme ho oslovili i my. Byla to jízda. Naše začátky a motivace, které jsme si tady psali v první otázce, nás dovedli k tomu, že chceme pomoci hladovým. Po práci, po vzdělání, po nové cestě. A Mindless přišel s tím krásným “Feedyou”. Dodnes na práci s ním rádi vzpomínáme a jsme stále v kontaktu. Změna nám hodně prospěla a tím je tu vlastně Mindless stále s námi.
Více o procesu přechodu z Angitu k Feedyou s můžete přečíst v tomto článku.
Od začátku jsme chtěli být globální. V Česku se značka osvědčila – lidé si nás pamatují. Jak se Feedyou osvědčí venku si otestujeme už za pár měsíců – čeká nás otevření poboček v Berlíně, Bratislavě, španělském Alicante, jednáme s partnery v Indii a Austrálii.
Brett Minchington a dalších více než 30 odborníků na značky zaměstnavatelů se z celého světa sjede…
Číst víceZa málo peněz hodně muziky. To platí pro nábor v Mozille. Jsou rychlejší a efektivnější.
Číst vícePosviťme si na tento fenomén Emloyer Brandingu, na různé přístupy k jeho tvorbě a využití, na…
Číst víceVaše zpráva byla odeslána.
Napište nám nebo rovnou zavolejte.