Stavitelé katedrál vs. řadoví zaměstnanci
Je spoustu firem, u kterých lidé netuší, co vlastně dělají.
Číst vícePoptávky po nových kariérních stránkách se množí jako houby po dešti. Zřejmě se zdají být rychlým a jednoduchým řešením pro nedostatek uchazečů na otevřené pozice. V zadání, která dostáváme, obvykle stojí: „Chceme líbivý design, který osloví kandidáty, mobile and user friendly, a chceme tam medailonky zaměstnanců, video o firmě a fotky z našich zaměstnaneckých akcí.“ No jo, ale co lidem na trhu práce, natož pak jednotlivým specifickým skupinám profesí, jakými jsou ajťáci, obchodníci, operátoři ve výrobě atd. nabízíte? Pídíme se. „Jsme stabilní a rostoucí firma, výplaty platíme včas, máme přátelský kolektiv, moderní kanceláře a spoustu benefitů.“ je nejčastější odpovědí. Paráda… takhle se prezentuje na trhu práce naprostá většina firem. Firem, které nevědí, proč u nich lidé pracují, natož co lidé na trhu práce chtějí (podle čeho se rozhodují při výběru nového zaměstnavatele) a už vůbec ne, co oceňují zástupci jednotlivých profesí.
A jak to obvykle dopadne, když se firma rozhodne, i přes absenci atraktivní (= autentické, rezonující a jedinečné) nabídky, nové kariérní stránky spustit? Zaplatí za nové stránky, on-line, off-line kampaň, která zajistí návštěvnost nových kariérních stránek a konverze — tedy kolik návštěvníků kariérních stránek se rozhodne ucházet se o vypsané pozice — je zcela mizivá, případně rovnou rovná nule. Přitom konverze kariérních stránek s atraktivní nabídkou se pohybuje v intervalu 5 až 15 %, u firem se silnou značkou zaměstnavatele se blíží ke 30 % (více si o konverzi kariérních stránek můžete přečíst v článku Značka zaměstnavatele a HR marketing: kolik vlastně ušetří?).
K tématu kariérních stránek dále velmi doporučuji stručný a srozumitelný článek, s názvem Your Career Site Is Simply the Paper (or Kindle) to Your Employer Brand Story, který napsala Allysa Krane, chief talent strategist z Powerhouse Talent Inc. Píše v něm například:
„An employer brand is founded on your employee value proposition. It is hard to redraft a career site or even build an employer brand strategy without first understanding who you are and the “why” around your organization. Move right into a career site relaunch and you have missed this foundational principle of brand strategy that starts with your EVP. First understand who you are and own it, before you amplify it to the world through all channels including your career site.“
Chcete-li se vyvarovat chyb (a to přece chcete), přečtete si článek Dvě fatální minely na hřišti Employer Brandingu, ve kterém Jirka čtivým způsobem objasňuje a upozorňuje, co určitě nedělat.
O tom, jak vytvořit atraktivní nabídku (pozici vaší značky zaměstnavatele), nejen pro vaše kariérní stránky, se můžete zevrubně dozvědět v článku Značka zaměstnavatele – 3. díl – EVP, ve kterém najdete také spoustu příkladů kariérních stránek s a bez nabídky. Abychom to uzavřeli ještě z druhé strany, přečíst si můžete také Jak nezvorat Employer Value Proposition.
Více pro vás v tuto chvíli, z pozice u psacího stolu, udělat nemůžeme. Tak ještě jednou závěrem — neutrácejte za nové kariérní stránky, když nevíte, co máte lidem nabídnout. Naleštíte tak pouze sklo výkladní skříně, ve které není nic atraktivního, a to vám na dnešním přehřátém trhu práce k úspěchu opravdu nepomůže.
Je spoustu firem, u kterých lidé netuší, co vlastně dělají.
Číst víceSkvělé po-činy v oblasti leadershipu a firemních kultur, na jednom místě.
Číst víceSepsal jsme pro vás 4 zásadní argumenty, kterými můžete přesvědčit šéfa, aby vám "dal peníze" na…
Číst víceVaše zpráva byla odeslána.
Napište nám nebo rovnou zavolejte.