Autor: Jiří Landa Akce 28. 4. 2020

Jak jsme pekli představení AspectWorks

O našem klientovi, vývojářích AspectWorks, jsme v minulosti již psali.

Společně s lidmi z této úspěšné české IT společnosti jsme pracovali na jejich strategii značky zaměstnavatele. Jako obvykle byly součástí projektu rozhovory se zaměstnanci, poznání cílových skupin kandidátů a studium konkurence. Protože u strategií nekončíme a rádi je i uvádíme v život, vytvořili jsme i představení AspectWorks pro kandidáty, které nakonec dostalo podobu webu a brožury.

Ten správný obsah

Vždy se držíme pravidla, že by představení zaměstnavatele mělo popisovat firmu alespoň ve 3 kategoriích, a to:

1. Proč firma existuje a co je její přínos (nad rámec vydělání peněz) a co v důsledku toho dělá. 

  • Pro kandidáty i zaměstnance je zkrátka důležité vědět, na jakém poslání se budou ve firmě podílet, znát příběh firmy, poznat lidi, kteří ji kdysi založili a s jakými pohnutkami a cíli do toho šli.
  • Srozumitelné představení businessu firmy, projektů, na kterých zde lidé pracují, způsobu, jakým firma a její zaměstnanci svou práci dělají, je pak samozřejmostí.

2. Jaká firma je, tedy jaká v ní panuje firemní kultura.

  • Protože pro lidi je důležité poznat prostředí, pravidla, vztahy a zvyky, jejichž se stanou součástí.

3. Co firma jako zaměstnavatel lidem nabízí.

  • Namísto zahlcování kandidátů vším, co by se jim snad mohlo líbit (od stravenek po dobré jídlo v kantýně) se vždy zaměřujeme na několik, z pohledu cílové skupiny zásadních a zároveň konkrétní firmu odlišujících, argumentů, kterým budou lidé rozumět a které si snadno zapamatují.

Tak, aby tomu lidé věřili

Neustále se nám potvrzuje jeden fakt, a sice, že lidé příliš nevěří tomu, co jim říká „organizace”, tedy, když k nim promlouvá „paní firma”. Věnují však pozornost a důvěru tomu, co říkají samotní zaměstnanci. Proto v představení firem, která děláme, vždy vystupují konkrétní zaměstnanci se svými názory, příběhy a samozřejmě jmény a tvářemi.

Vždy ale klademe důraz na to, aby se nejednalo jen o hezké povídání, ale aby lidé svými názory podtrhovali pilíře, na kterých firma jako zaměstnavatel staví, které jsme společně definovali jako ty nejdůležitější ve strategii značky a které je nyní v komunikaci potřeba dostat lidem do hlav.

S tímto přístupem vzniklo i jednoduché představení zaměstnavatele AspectWorks. Nutno uvést, že v případě webu jsme tvůrci obsahu, kódování je dílem PinkFuture, se kterými jsme spolupracovali.

Brožuru si můžete prohlédnout zde.

Web pak naleznete na http://www.aspectworks.com

NEJLEPŠÍ ČLÁNKY DO E-MAILU

Je to jednoduché, zaregistrujte se a dostávejte výběr těch nejlepších článků každý měsíc do svého emailu.

Chci newsletter

Děkujeme

Vaše zpráva byla odeslána.

Pojďme se potkat

Napište nám nebo rovnou zavolejte.

* Pro úspěšné odeslání formuláře je potřeba vyplnit všechna pole označená hvězdičkou.