Dobrým on-boardingem k nižší fluktuaci a nákladům
Jak přistupovat k on-boardingu, abychom o kandidáty nepřišli v prvních měsících.
Číst víceVyšel vám skvěle poslední průzkum spokojenosti zaměstnanců a jste si proto svými lidmi jistí? Neusněte na vavřínech. Již zítra může mít vaše hvězdy konkurence.
LinkedIn Talent Solutions uskutečnil výzkum mezi 18.000 zaměstnanými lidmi ve 26 zemích světe. Výsledky tohoto výzkumu, který se zaměřil na přístupy v hledání zaměstnání, uspokojení z práce a hodnocení vlastní kariéry u respondentů, představili nedávno světu pod názvem Talent Trends 2014.
Kompletní závěrečnou zprávu si můžete přečíst zde.
Mnohá z těchto zjištění jsou dle mého soudu poměrně překvapivá. Některým zaměstnavatelům nalijí optimismus do žil, jiným možná naženou strach.
Tak či onak, vybrali jsme pro vás pár zajímavých zjištění, kterým dle našeho mínění stojí za to věnovat velkou pozornost.
Donedávna jsem měl tendenci nahlížet na aktivně hledající kandidáty především jako na lidi bez práce nebo hrubě nespokojené zaměstnance, kteří dělají vše pro to, aby mohli změnit svého zaměstnavatele.
Výsledky tohoto LinkedIn výzkumu poněkud změnily můj pohled na věc.
Z oněch 16.000 zaměstnaných profesionálů totiž celých 25% aktivně hledá nové zaměstnání. 60% hledá pasivně, tedy rozhlíží se po nových příležitostech nebo je alespoň otevřeno nabídkám. Pouhých 15% respondentů zaměstnavatele měnit nehodlá a je zcela spokojeno se svým stávajícím zaměstnáním.
Je tedy zřejmé, že získat zaměstnance od konkurence je v dnešní době poměrně jednoduché. Je to jen otázkou atraktivity nabídky.
Pokud jste se snad radovali na skvělými výsledky vašeho posledního průzkumu spokojenosti zaměstnanců, LinkedIn má pro vás pěkně studenou sprchu.
Pouhých 14% zaměstnanců je nespokojeno se svou prací. Celých 72% je spokojeno či alespoň více či méně spokojeno se svým zaměstnáním. 14% zaměstnanců neví (tedy nejsou ani spokojeni ani nespokojeni).
Když si vedle oněch 72% spokojených položíme oněch 85% aktivně či pasivně hledajících, máme tu poměrně zajímavé zjištění. Na spokojenost zaměstnanců nelze spoléhat. Rozhodně pro ně není překážkou v přelétavosti, v chuti hledat nové příležitosti, lepší nabídky. Jakkoliv je u aktivně hledajících míra spokojenosti se stávajícím zaměstnáním nižší než u pasivně hledajících (52% vs. 80%).
a) U aktivně hledajících
b) U pasivně hledajících
1) U aktivně hledajících
2) U pasivně hledajících
Velmi nás překvapilo, že až hodně vzadu z pohledu důležitosti při rozhodování kandidátů skončily firemní hodnoty a firemní kultura (resp. soulad kandidáta s ní). V jiných výzkumech tyto veličiny obvykle vycházejí jako velmi důležité.
To, za jakého zaměstnavatele je vaše společnost považována, jak je vnímána, je pro zaměstnané profesionály ve všech zemích, ve kterých výzkum probíhal, tím nejdůležitějším parametrem, a to pro celých 56% respondentů.
Pro 20% je pak nejdůležitější kvalita produktů a služeb, pověst firmy, ve které pracují skvělí lidé, pak ocení nejvíce 17% respondentů a pro 7% z nich je nejdůležitější prestiž, kterou daná firma má.
Hra o talentované lidi je zkrátka nekonečný proces. Jen minimum lidí, kteří práci mají, je natolik spokojeno, že o změnu zaměstnavatele nestojí. Drtivá většina je pak k mání.
Spotřebitelská značka, tedy to, jak je firma vnímána skrze své produkty a poskytované služby, k získávání těch nejlepších kandidátů nestačí.
Při rozhodování o změně a výběru nového zaměstnání vítězí na plné čáře značka zaměstnavatele. Firmy, kterým se silnou zaměstnavatelskou značku daří úspěšně budovat, zdá se mají a budou mít v tomto boji o talenty navrch.
Dále si přečtěte:
Na každou rybu platí jiná návnada
Jak přistupovat k on-boardingu, abychom o kandidáty nepřišli v prvních měsících.
Číst víceChcete-li úspěšnější firmu, spokojenost zaměstnanců neměřte.
Číst víceNábor již dávno není o aktivních kandidátech, kteří si práci někde hledají, ale o pasivních…
Číst víceVaše zpráva byla odeslána.
Napište nám nebo rovnou zavolejte.