Jak napsat pracovní inzerát
7 kroků receptu, 7 ingrediencí a několik tipů na lepší inzeráty. V tomto článku se dozvíte, jak…
Číst víceČlánek Chantalle Jones nás zaujal svými praktickými tipy, jak zážitek kandidáta zlepšit a tak vám přináše jeho překlad; v originálu si jej můžete přečíst zde.
Vždycky se díváme na nábor z obchodního hlediska. Jak nejlépe přilákat kandidáty, jak urychlit a zefektivnit celý náborový proces nebo jak bychom mohli našim liniovým manažerům usnadnit náborové rozhovory?
Ale co kandidáti? Proč se je nesnažíme ohromit?
Podívejme se nejdříve na náborové statistiky z pohledu kandidátů:
27% z těch, pro které byl nábor negativním zážitkem, by aktivně odrazovali kolegy od toho, aby se ucházeli o práci v dané společnosti
30% z těch, kteří nábor vnímali negativně, by nevyužili služby ani si nekoupili výrobek oné značky
32% kandidátů šíří své špatné zkušenosti dál
Po přečtení těchto faktů mě napadá otázka, jak je možné, že lidé vůbec vnímají nábor tak negativně?
Ale ano, chápu to. Musíte projít stovky životopisů, absolvovat několik rozhovorů, vyjednávat, abyste vyhráli. Proč by ale měli kandidáti trpět?
Zamyslete se nad tím. Veškerý čas věnujete budování a prezentování skvělé zaměstnavatelské značky a firemní kultury, a to všechno nakonec zničíte během příštího náboru.
Když najímáte, vaše společnost soupeří s těmi nejlepšími společnostmi v byznysu. Pokud budou kandidáti vnímat rozhovor jako skvělý zážitek, pomůže vám to se od konkurence odlišit a zazářit.
Když plánujete svůj náborový proces, musíte vše podřídit kandidátovi. Rádi bychom vám dali pár tipů, jak využít technologie k tomu, abyste vylepšili komunikaci s kandidáty a učinili z náboru ten nejlepší zážitek.
Jak vidíte, způsobů, kterým můžete zajistit kandidátům příjemný náborový zážitek, je hodně a nepotřebujete na ně ani velký rozpočet ani velké HR oddělení.
Technologie urychlila, zlepšila a zefektivnila spoustu procesů a nábor by neměl být výjimkou.
Oslňte kandidáty zábavným, osobním a odlišným náborovým procesem. Tím přilákáte skutečné hvězdy a zároveň zvýšíte svou zaměstnavatelskou prestiž.
Snad vás budou následující statistické údaje inspirovat k tomu, abyste přehodnotili svůj nábor a vybudovali nový, úžasný a moderní postup:
40% těch, pro které byl nábor pozitivním zážitkem, ale nebyli přijati, by začalo využívat více služeb a kupovat i více výrobků této společnosti
61% těch, pro které byl nábor pozitivním zážitkem, by aktivně podpořilo kolegy ucházet se o práci v této společnosti
50% kandidátů se dělí o své pozitivní zážitky
Dále si přečtete:
Manuál zaměstnance - náborový nástroj?!
7 kroků receptu, 7 ingrediencí a několik tipů na lepší inzeráty. V tomto článku se dozvíte, jak…
Číst víceNávrat z mateřské zpět do práce bývá často problém, který je lepší řešit již v jejím průběhu. Ale…
Číst víceAneb jak se bude (možná) měnit management společností.
Číst víceVaše zpráva byla odeslána.
Napište nám nebo rovnou zavolejte.