Věříte v něco? Tak hop s tím na zeď!
Jestli v něco věříte a chcete to šířit, obraťte se na přítele - bílou zeď. Určitě na ně koukáte v…
Číst víceK psaní inzerátů, tvorbě letáků a vůbec ke konkrétním aktivitám v oblasti personálního marketingu se s našimi klienty obvykle dostáváme až po měsících společné práce na výzkumech a tvorbě strategie pro budování značky zaměstnavatele. Jenže, ne vždy má člověk tolik času a naléhavost aktuální potřeby prostě občas strčí celou strategii do kapsy. Přesně to je i případ náborové kampaně, kterou realizujeme pro plzeňský závod automotive společnosti Faurecia.
S Faurecií sice pracujeme již několik měsíců na značkové strategii a brzy se již pustíme do psaní textů a značkového obsahu, tvorby webu, náborových kampaní a tak vůbec. Jenže v plzeňském závodě prostě potřebují nabrat fofrem operátory do výroby. A tak jsme se pustili do náborové kampaně. Naším prvním, zdánlivě jednoduchým krokem bylo udělat náborový letáček, a to za situace, kdy včera bylo pozdě, tedy za pár dní. Pro reklamku snadná práce. Pár standardních frází o dynamicky rostoucí společnosti a adekvátní odměně a hurá do tisku. Pro nás ovšem o poznání tvrdší oříšek. Reklamním frázím nevěříme a byť už se v náborové komunikaci nějaký ten pátek pohybujeme, rozhodně jsme si nebyli jisti tím, že víme naprosto přesně, co takového správného kandidáta zajímá a podle čeho se při výběru zaměstnavatele rozhoduje. V neposlední řadě jsme chtěli stůj co stůj prezentovat nabídku jen takových věcí, které v plzeňském závodě Faurecia skutečně zaměstnanci zažívají a získávají a jež sami považují za důvody, pro které by zde měli chtít lidé pracovat. Zkrátka, šlo nám o to vytvořit leták, který bude autentický a zároveň pro danou cílovku relevantní. Takže jsme se vlastně dostali k tomu, že by to na úvod chtělo nějaký malý výzkum. Jenže, jak jej udělat za dva dny?
Celkem logicky jsme začali s co nejpodrobnějším zadáním od HR.
Jaké lidi chtějí, co jim skutečně nabízejí, co jsou podle nich ty nejatraktivnější parametry nabídky, na které cílová skupina slyší, co jim v náboru v minulosti fungovalo. Výsledkem byl obsáhlý list. Jak z něj ale vybrat to nejdůležitější, jak seřadit všechny ty parametry dle priorit a jakým jazykem je naformulovat?
Naplněni informacemi a vybaveni jistými, byť v mnoha ohledech skromnými zkušenostmi, vytvořili jsme 2 verze letáku. V té první jsme zdůraznili především přínosy a viditelnost výsledků práce, tedy možnost dělat něco pořádného,
a význam Faurecie v odvětví. To měly být ty hlavní argumenty, které chytnou kandidáty na pozici operátora za srdce.
Druhá verze letáku se pak držela mnohem více při zemi a útočila svými argumenty a hlavními headlines na potřeby, nacházející se na Maslowově pyramidě potřeb o pár pater níže. Tedy především dobrá mzda a jistá budoucnost.
Jak vybrat tu správnou verzi? A je vůbec některá z těch dvou, námi vytvořených, verzí správná?
Ve spolupráci s HR manažerkou závodu jsme oslovili několik operátorů (tedy dělníků) z výroby, kterým jsme předložili ony dvě verze letáků:
Verze A:
Verze B:
A zároveň jsme jim kladli všetečné otázky typu:
Z takto vedené diskuse se zaměstnanci jsme získali hromadu cenných informací. Vybrali jsme konkrétní verzi letáku - verzi B, upravili parametry nabídky a především změnili jejich pořadí dle důležitosti, vybrali tu správnou fotku.
Prvotní obavy z toho, že v termínu, který jsme měli, se nedá vymyslet nic jiného než instantní reklamní řešení, se naštěstí ukázaly být liché. Alespoň malý výzkum jsme nakonec udělali a realizaci letáku tím neprodloužil o více než 2 dny. Včetně grafiky jsme tedy mohli dát za pouhé 4 dny leták do tisku. Konkrétní měření naší úspěšnosti zatím nemáme. Na leták a zjištění, která přinesl náš malý výzkum mezi zaměstnanci, navazuje několik dalších aktivit náborové kampaně. Jakmile data budeme mít, rádi se s vámi podělíme.
Již nyní však mohu říci, že se nám spí o poznání lépe, než kdybychom vyšvihli letáček s fotkou z fotobanky a pár obecnými frázemi, které našeho textaře při šálku kávy zrovna napadly.
Věřím, že i vy každou chvíli připravujete nějakou nabídku směrem ke kandidátům na trhu práce. Inzeráty na pracovní portály, letáčky a kdoví co ještě. Také si lámete hlavu s tím, jaký napsat text, jakou použít fotku, co má být onou nabídkou? Pokud ano, snad je pro vás tato naše malá případovka inspirací, jak i v poměrně krátké čase připravit výstup, který je autentický a pro vaše kandidáty relevantní či dokonce atraktivní.
Zkrátka, i s malým výzkumem se dát zahrát velké divadlo.
Dále si přečtěte:
1) Rovnice atraktivní náborové komunikace - 1. díl
2) Rovnice atraktivní náborové komunikace - 2. díl (EVP)
3) Rovnice atraktivní náborové komunikace - 3. díl (smysluplná komunikace)
Jestli v něco věříte a chcete to šířit, obraťte se na přítele - bílou zeď. Určitě na ně koukáte v…
Číst víceOblíbené Combo workshopů opět na podzim! Employer Branding + HR Marketing
Číst vícePřečtěte si příběh (případovou studii), jak i v případě společnosti z velké čtyřky může poslání…
Číst víceVaše zpráva byla odeslána.
Napište nám nebo rovnou zavolejte.