6 tipů na atraktivnější náborovou komunikaci – 1. díl: Nechte lidi nahlédnout dovnitř.
Všechny firmy chtějí mít skvělé zaměstnance – schopné a talentované lidi, kteří kopou za svou firmu…
Číst víceDlouho jsme ho připravovali, předcházela mu spousta práce, která ale přinesla kýžené ovoce. Tím ovocem bylo úspěšné definování a implementace firemních hodnot do života všech lidí ve společnosti Notino. A o co tedy jde? O tvorbu a aktuální launch e-booku, který o tom, jak jsme pekli firemní hodnoty v Notinu, pojednává.
Tento článek je pomyslnou vábničkou na to, o čem se v e-booku dočtete. Vybrali jsme fragmenty z některých kapitol. A zbytek už na vás čeká v e-booku samotném.
„A odkud začít? Od shora! V případě Notina šlo o práci s Umbrellou (tj. v úvodu zmiňovaný top management firmy). Proběhlo přibližně 8 půldenních setkání, kdy Umbrella včetně Petra potila trika. Neměli to zadarmo. Jak se říká, odpracovali si to tvrdě, ale výsledek stojí za to! A co se během sedánků s Umbrellou vlastně dělo? Nejprve se hledalo. Každý člen Umbrelly měl najít a napsat aspoň 3 příběhy reálného chování v Notinu, které podporuje a chce, aby se ve firmě udrželo. Kromě toho si všichni měli zvědomit i to, co v Notinu určitě nechtějí. Proto hledali a popsali i jeden reálný příběh negativního chování.”
„Workshopy byly hravé, ale zároveň i hodně intenzivní. Přinesly spoustu otázek a obav, které bylo potřeba rozmělnit, aby se manažeři cítili při práci s hodnotami směrem ke svým lidem komfortně. Díky těmto zpětným vazbám a potřebám lidí se o hodnotách ještě více bavit, uspořádala Umbrella další setkání. Manažeři mohli ohodnotit jednotlivé členy Umbrella týmu v tom, jak oni sami hodnoty žijí. Otevřenost Umbrelly jít s kůží na trh a uznání své vlastní nedokonalosti, ještě více posílilo pozitivní vnímání hodnot.”
„Pak jsme se věnovali jedna jedničkám. Zpětnovazební rozhovory totiž nemají být jen o výkonu a tom, jak se nám v práci líbí/nelíbí, ale také o tom, jak se k sobě navzájem chováme a jakým přístupem našich výsledků dosahujeme. A tady právě hodnoty hrají důležitou roli. Proto jsme dali manažerům do rukou formulář, který mohou na 1:1 rozhovorech používat. Ačkoliv jsou na formuláři uvedené škály pro ohodnocení se v rámci jednotlivých hodnot, tak k tomuto účelu primárně neslouží. Hlavním účelem je totiž rozproudit diskusi o hodnotách a slaďovat se na tom, jak hodnoty každá ze stran chápe.”
„Jo, když hodnoty berete vážně, tak se dějí věci. Třeba vznikají nové rituály. Takovým způsobem vznikl rituál Notino People Award, v rámci kterého mohou lidé nominovat své kolegy za chování podle hodnot. Ti jsou pak veřejně vybráni a oceněni. O tom, že Notiňáci hodnotami opravdu žijí, svědčí fakt, že při posledním Notino People Award přišlo 100 nominací a o vítězích hlasovalo 600 osob. No, není to wow?”
„Až půjdeme s lidmi diskutovat firemní strategii vymalovanou na jedné stránce, porozumění firemním hodnotám se ještě zvýší. Začnou hrát svou roli „jak“, na cestě „kam“ a „proč“. Lidé často při diskusích o celostních strategiích reagují slovy „to jsme nevěděli, že je to takto; wow, to je promyšlené nebo teď mi to celé zapadá a dává smysl“. A na tyto momenty se těšíme.”
„Doteď si pamatuji, jak jsme se začali bavit o tom, že lidi potřebují mnohem větší pozornost, aby to bylo udržitelné. A v ten moment jsme se rozhodli: Pojďme to dělat víc pro lidi, stavět na kultuře a výkon řídit nadále, ale prostřednictvím lidí. A tam jsme udělali otočku k tomu, že teď, když se podívám na agendu všech boardů a naše aktivity, tak se poměr 90 / 10 % změnil na 60 / 40 %. V některých případech dokonce na 50 / 50 %. Zašli jsme tak daleko, že se naši boarďáci dostávají mimo svou komfortní zónu, protože víc času a energie tráví s lidmi namísto performance, kde se cítili jako doma. Teď dělají něco úplně nového.”
„Tím vás ale nechceme vylekat. Důležité je vůbec začít. A hodnoty jsou často vhodným vykopávacím tématem. Navíc vidíte, že to jde. A to i ve velké firmě, která je především výkonově orientovaná. I tady hodnoty našly své místo a pomáhají celé firmě ještě víc prosperovat a zlepšovat mezilidské vztahy.”
Tak co? Navnadili jsme vás k přečtení celého e-booku? Doufáme, že ano. Tak neváhejte a stáhněte si ho právě teď.
A když nám dáte vědět, jak se vám e-book četl, tak nás to moc potěší!:) Případně dejte vědět, kdybyste potřebovali pro práci s hodnotami potřebovali pomocnou ruku.
Všechny firmy chtějí mít skvělé zaměstnance – schopné a talentované lidi, kteří kopou za svou firmu…
Číst víceJak začít s budováním značky zaměstnavatele či jak napsat atraktivní náborový inzerát? Přijďte na…
Číst víceUnique Proposition, závazek značky, je klíč, ať již lovíte zákazníky nebo zaměstnance.
Číst víceVaše zpráva byla odeslána.
Napište nám nebo rovnou zavolejte.