Když jednoho dne nepřijde nikdo do práce
Nejdřív jsem se hrozně smál, pak mi ale spadla čelist. Pozor, nemůže se totéž náhodou stát i v naší…
Číst víceDlouho jsme ho připravovali, předcházela mu spousta práce, která ale přinesla kýžené ovoce. Tím ovocem bylo úspěšné definování a implementace firemních hodnot do života všech lidí ve společnosti Notino. A o co tedy jde? O tvorbu a aktuální launch e-booku, který o tom, jak jsme pekli firemní hodnoty v Notinu, pojednává.
Tento článek je pomyslnou vábničkou na to, o čem se v e-booku dočtete. Vybrali jsme fragmenty z některých kapitol. A zbytek už na vás čeká v e-booku samotném.
„A odkud začít? Od shora! V případě Notina šlo o práci s Umbrellou (tj. v úvodu zmiňovaný top management firmy). Proběhlo přibližně 8 půldenních setkání, kdy Umbrella včetně Petra potila trika. Neměli to zadarmo. Jak se říká, odpracovali si to tvrdě, ale výsledek stojí za to! A co se během sedánků s Umbrellou vlastně dělo? Nejprve se hledalo. Každý člen Umbrelly měl najít a napsat aspoň 3 příběhy reálného chování v Notinu, které podporuje a chce, aby se ve firmě udrželo. Kromě toho si všichni měli zvědomit i to, co v Notinu určitě nechtějí. Proto hledali a popsali i jeden reálný příběh negativního chování.”
„Workshopy byly hravé, ale zároveň i hodně intenzivní. Přinesly spoustu otázek a obav, které bylo potřeba rozmělnit, aby se manažeři cítili při práci s hodnotami směrem ke svým lidem komfortně. Díky těmto zpětným vazbám a potřebám lidí se o hodnotách ještě více bavit, uspořádala Umbrella další setkání. Manažeři mohli ohodnotit jednotlivé členy Umbrella týmu v tom, jak oni sami hodnoty žijí. Otevřenost Umbrelly jít s kůží na trh a uznání své vlastní nedokonalosti, ještě více posílilo pozitivní vnímání hodnot.”
„Pak jsme se věnovali jedna jedničkám. Zpětnovazební rozhovory totiž nemají být jen o výkonu a tom, jak se nám v práci líbí/nelíbí, ale také o tom, jak se k sobě navzájem chováme a jakým přístupem našich výsledků dosahujeme. A tady právě hodnoty hrají důležitou roli. Proto jsme dali manažerům do rukou formulář, který mohou na 1:1 rozhovorech používat. Ačkoliv jsou na formuláři uvedené škály pro ohodnocení se v rámci jednotlivých hodnot, tak k tomuto účelu primárně neslouží. Hlavním účelem je totiž rozproudit diskusi o hodnotách a slaďovat se na tom, jak hodnoty každá ze stran chápe.”
„Jo, když hodnoty berete vážně, tak se dějí věci. Třeba vznikají nové rituály. Takovým způsobem vznikl rituál Notino People Award, v rámci kterého mohou lidé nominovat své kolegy za chování podle hodnot. Ti jsou pak veřejně vybráni a oceněni. O tom, že Notiňáci hodnotami opravdu žijí, svědčí fakt, že při posledním Notino People Award přišlo 100 nominací a o vítězích hlasovalo 600 osob. No, není to wow?”
„Až půjdeme s lidmi diskutovat firemní strategii vymalovanou na jedné stránce, porozumění firemním hodnotám se ještě zvýší. Začnou hrát svou roli „jak“, na cestě „kam“ a „proč“. Lidé často při diskusích o celostních strategiích reagují slovy „to jsme nevěděli, že je to takto; wow, to je promyšlené nebo teď mi to celé zapadá a dává smysl“. A na tyto momenty se těšíme.”
„Doteď si pamatuji, jak jsme se začali bavit o tom, že lidi potřebují mnohem větší pozornost, aby to bylo udržitelné. A v ten moment jsme se rozhodli: Pojďme to dělat víc pro lidi, stavět na kultuře a výkon řídit nadále, ale prostřednictvím lidí. A tam jsme udělali otočku k tomu, že teď, když se podívám na agendu všech boardů a naše aktivity, tak se poměr 90 / 10 % změnil na 60 / 40 %. V některých případech dokonce na 50 / 50 %. Zašli jsme tak daleko, že se naši boarďáci dostávají mimo svou komfortní zónu, protože víc času a energie tráví s lidmi namísto performance, kde se cítili jako doma. Teď dělají něco úplně nového.”
„Tím vás ale nechceme vylekat. Důležité je vůbec začít. A hodnoty jsou často vhodným vykopávacím tématem. Navíc vidíte, že to jde. A to i ve velké firmě, která je především výkonově orientovaná. I tady hodnoty našly své místo a pomáhají celé firmě ještě víc prosperovat a zlepšovat mezilidské vztahy.”
Tak co? Navnadili jsme vás k přečtení celého e-booku? Doufáme, že ano. Tak neváhejte a stáhněte si ho právě teď.
A když nám dáte vědět, jak se vám e-book četl, tak nás to moc potěší!:) Případně dejte vědět, kdybyste potřebovali pro práci s hodnotami potřebovali pomocnou ruku.
Nejdřív jsem se hrozně smál, pak mi ale spadla čelist. Pozor, nemůže se totéž náhodou stát i v naší…
Číst víceTriáda jarních workshopů, na kterých vás naučíme budovat značku zaměstnavatele.
Číst víceJak udělat z od-dělení, která si hrají na svých písečcích, spolupracující týmy?
Číst víceVaše zpráva byla odeslána.
Napište nám nebo rovnou zavolejte.