Inspirativní počiny – vol. 16
Skvělé po-činy srozumitelných firem, jejich kultur a značkové komunikace, na jednom místě.
Číst víceTroufám si tvrdit, že většina firem touží po loajálních zákaznících. Takových, kteří si jejich produkty a služby nekupují jen kvůli funkčním vlastnostem a ceně, ale i pro něco navíc, kvůli značce, která je jakýmsi poutem, ve kterém hrají nemalou roli emoce.
Když firmy inzerují své produkty a služby, je to věc velmi vážná. Sejdou se lidé z marketingu, grafici a copywriteři, řeší se fotky, headliny, barvy. Vytvořit inzerát, který spotřebitele zaujme, odliší firmu od konkurence, vyvolá povědomí o produktu, zprostředkuje poslání a esenci značky a dovede zákazníka do obchodu není vůbec jednoduché.
Ty samé firmy potřebují a chtějí skvělé zaměstnance – talentované a motivované lidi, kteří skvěle zapadnou do týmu a budou skutečným přínosem. Lidi, kteří budou sdílet firemní hodnoty a stanou se angažovanými a časem loajálními zaměstnanci. Takoví lidé představují pro firmu nenahraditelný kapitál, doslova rodinné zlato.
K oslovení těchto talentovaných a motivovaných lidí pak firmy uveřejňují své náborové inzeráty. Jenže ouha. Zkuste si otevřít některý z nejnavštěvovanějších pracovních portálů a začíst se. Brzy zjistíte, že většina z těch firem, které s takovou vážností přistupují k inzerci svých produktů a propagaci svých značek ve vztahu k zákazníkům zcela odbývá své náborové inzeráty. Vyberte namátkou 10 inzerátů, vymažte u nich loga inzerujících firem, vytiskněte si je a položte vedle sebe. S největší pravděpodobností zjistíte, že většina z nich vypadá úplně stejně. Všechny inzeráty požadují kompetence a nabízejí za ně práci v perspektivní, velké nebo alespoň dynamicky se rozvíjející firmě a k tomu peníze a spoustu benefitů. Žádné emoce, žádné poslání, žádná jedinečnost, jen výměna kompetencí za peníze a hmotné požitky. K tomu, aby pro firmu člověk pracoval pro peníze to asi stačí. Stačí to ale k tomu, aby firma oslovila ty nejtalentovanější lidi a přesvědčila je o tom, že je pro ně tím nejlepším, s čím mají spojit své životy? Angažovaným a loajálním se spíše stane ten zaměstnanec, kterému jeho práce dává smysl, který sdílí poslání a hodnoty firmy, pro kterou pracuje. Když tedy firmy touží po takových lidech, proč se je nesnaží svými náborovými inzeráty oslovit? Proč se neodliší od konkurence a neřeknou co jsou zač a v co věří, v čem jsou jedinečné?
Na jednom z našich branding workshopů máme takové jednoduché cvičení, které pomáhá firmám formulovat poslání, jejich PROČ, pro které lidé ve firmě vstávají ráno z postele.
Naše jednoduché cvičení vypadá asi takto:
Představte si, že všichni lidé jsou materiálně zcela zabezpečeni a pro peníze nepotřebují a nebudou pracovat. Vy však potřebujete do své firmy získat posily, nové lidi, zaměstnance. Napište několika větami proč mají tito lidé vstát ráno z postele a jít pracovat s vámi pro vaši firmu. Zkuste je přesvědčit!
A teď si představte, že to, co jste právě napsali, je první polovina vašeho náborového inzerátu. To je něco jiného, nemyslíte? U lidí, kteří se vám na takový inzerát přihlásí, máte mnohem větší pravděpodobnost, že tak činí nejen proto, aby vydělali peníze, ale i proto, že je jim blízké kdo jste, jaké je vaše poslání a jaké hodnoty vyznáváte. Takoví lidé se totiž snáze stanou angažovanými a loajálními zaměstnanci vaší firmy.
Pokud máte jiné tipy, jak na náborovou inzerci, podělte se s námi. Pokud chcete pomoci s vaší náborovou komunikací, rádi vám budeme parťákem. Pište nám, volejte.
Dále si můžete přečíst:
Mít neznamená žít. Jak na firemní hodnoty?
Když jednoho dne nikdo nepřijde do práce.
Lapit ptáčka nebo přitáhnout správný materiál?
Skvělé po-činy srozumitelných firem, jejich kultur a značkové komunikace, na jednom místě.
Číst víceChcete úspěšnou značku zaměstnavatele? Začněte od základu.
Číst víceVideo rozhovor s Martinou Ježkovou, HR ředitelkou Tchibo.
Číst víceVaše zpráva byla odeslána.
Napište nám nebo rovnou zavolejte.