Inspirativní počiny – vol. 25
Skvělé po-činy v oblasti leadershipu a firemních kultur, na jednom místě.
Číst víceŽe je na trhu nedostatek technických inženýrů nebo třeba IT, je všeobecně známé a nikoho to už nepřekvapí. Oni ale chybí lidé i v řadě dalších profesí. Třeba takoví řidiči náklaďáků, tedy ti s řidičským oprávněním skupiny C, potažmo E. Konkurence dopravních firem je obrovská. A k tomu si přidejte ještě dopravní podniky, které potřebují řidiče autobusů. Poptávka jednoznačně převyšuje nabídku. Těchto řidičů chybí na českém trhu více než 5000.
S personalisty z AVE jsme sestavili malý tým jejich řidičů. Každý z nich se do AVE dostal odjinud – například profesionální řidič náklaďáku, který jezdil léta pro firmy na IČ, bývalý řidič autobusu nebo kuchař, který měl svou hospodu a rozhodl se z gruntu změnit práci. Ve svých předchozích zaměstnáních se potýkali s celou řadou věcí – od neplatících klientů a týdnů na cestách bez rodiny přes otravné cestující a práci na směny, včetně těch nočních, až po nejistý příjem a neustálý existenční tlak a nedostatek času na koníčky. Strávili jsme s nimi několik hodin přímo v jejich práci i povídáním v kanceláři.
Zjistili jsme, že řidiči jsou pragmatičtí chlapi, kteří se potřebují postarat o rodinu a vědět, že má jejich práce jasný přínos pro ně i lidi kolem nich. Ti všichni našli v AVE zaměstnavatele, který jejich dřívější problémy vyřešil, dal jim to, co potřebují a chtějí. Naším úkolem bylo zjistit, co jsou ty důvody, pro které ve společnosti pracují a pro které by měli do AVE přicházet i další řidiči.
Na základě rozhovorů jsme formulovali 3 hlavní parametry nabídky pro náborovou komunikaci s řidiči náklaďáků a autobusů:
Řidiči se každý den potkávají s kolegy z jiných společností – na skládkách či sběrných dvorech, při obědě a pak samozřejmě v hospodě po práci. Vedle jednoduché komunikační strategie definující hlavní kontaktní místa náborového procesu a pravidla pro komunikaci v nich jsme se tedy zaměřili i na doporučování zaměstnanců, resp. materiály, které řidičům pomohou představit AVE ostatním lidem z branže.
Agitovat v hospodě a zvát kamarády do firmy na pohovor se příliš nenosí. Vzali jsme proto hlavní benefity nabídky AVE a formulovali je do podoby vtipů. Navrhli jsme samolepky, které mohou řidiči rozdávat kamarádům nebo je prostě jen v hospodě nalepit třeba na záchodě. Místo náborové brožury jsme vytvořili jednoduché letáky ve formě pohledu – tedy pohlednic vytištěných na tvrdém kartonu, které vozí řidiči u sebe v autě, a pokaždé, když řidič konkurence žehrá na svého zaměstnavatele, pohlednici mu dají a k tomu přidají pár slov o tom, jak to chodí v AVE (tedy referenci).
Mohou tak AVE doporučovat a přitom se nemusí cítit jako agitátoři, což by jim nebylo příjemné.
Umět se ptát a poslouchat, vžít se do role lidí, které chceme do naší firmy získat. Zjednodušeně řečeno, to je ten hlavní klíč k vytvoření náborové komunikace, která takové lidi dokáže oslovit, zaujmout a přivést k vám.
Skvělé po-činy v oblasti leadershipu a firemních kultur, na jednom místě.
Číst víceJak začít s budováním značky zaměstnavatele či jak napsat atraktivní náborový inzerát? Přijďte na…
Číst víceChystáte se dát vaše hodnoty na papír nebo stávající hodnoty revidovat? Pak si nejdříve odpovězte…
Číst víceVaše zpráva byla odeslána.
Napište nám nebo rovnou zavolejte.