Nábor se mění v přitahování / EMPLOYER BRANDING WORKSHOP
Pekaři a Petr vás zvou na celodenní workshop o budování přitažlivé značky zaměstnavatele.
Číst víceŽe je na trhu nedostatek technických inženýrů nebo třeba IT, je všeobecně známé a nikoho to už nepřekvapí. Oni ale chybí lidé i v řadě dalších profesí. Třeba takoví řidiči náklaďáků, tedy ti s řidičským oprávněním skupiny C, potažmo E. Konkurence dopravních firem je obrovská. A k tomu si přidejte ještě dopravní podniky, které potřebují řidiče autobusů. Poptávka jednoznačně převyšuje nabídku. Těchto řidičů chybí na českém trhu více než 5000.
S personalisty z AVE jsme sestavili malý tým jejich řidičů. Každý z nich se do AVE dostal odjinud – například profesionální řidič náklaďáku, který jezdil léta pro firmy na IČ, bývalý řidič autobusu nebo kuchař, který měl svou hospodu a rozhodl se z gruntu změnit práci. Ve svých předchozích zaměstnáních se potýkali s celou řadou věcí – od neplatících klientů a týdnů na cestách bez rodiny přes otravné cestující a práci na směny, včetně těch nočních, až po nejistý příjem a neustálý existenční tlak a nedostatek času na koníčky. Strávili jsme s nimi několik hodin přímo v jejich práci i povídáním v kanceláři.
Zjistili jsme, že řidiči jsou pragmatičtí chlapi, kteří se potřebují postarat o rodinu a vědět, že má jejich práce jasný přínos pro ně i lidi kolem nich. Ti všichni našli v AVE zaměstnavatele, který jejich dřívější problémy vyřešil, dal jim to, co potřebují a chtějí. Naším úkolem bylo zjistit, co jsou ty důvody, pro které ve společnosti pracují a pro které by měli do AVE přicházet i další řidiči.
Na základě rozhovorů jsme formulovali 3 hlavní parametry nabídky pro náborovou komunikaci s řidiči náklaďáků a autobusů:
Řidiči se každý den potkávají s kolegy z jiných společností – na skládkách či sběrných dvorech, při obědě a pak samozřejmě v hospodě po práci. Vedle jednoduché komunikační strategie definující hlavní kontaktní místa náborového procesu a pravidla pro komunikaci v nich jsme se tedy zaměřili i na doporučování zaměstnanců, resp. materiály, které řidičům pomohou představit AVE ostatním lidem z branže.
Agitovat v hospodě a zvát kamarády do firmy na pohovor se příliš nenosí. Vzali jsme proto hlavní benefity nabídky AVE a formulovali je do podoby vtipů. Navrhli jsme samolepky, které mohou řidiči rozdávat kamarádům nebo je prostě jen v hospodě nalepit třeba na záchodě. Místo náborové brožury jsme vytvořili jednoduché letáky ve formě pohledu – tedy pohlednic vytištěných na tvrdém kartonu, které vozí řidiči u sebe v autě, a pokaždé, když řidič konkurence žehrá na svého zaměstnavatele, pohlednici mu dají a k tomu přidají pár slov o tom, jak to chodí v AVE (tedy referenci).
Mohou tak AVE doporučovat a přitom se nemusí cítit jako agitátoři, což by jim nebylo příjemné.
Umět se ptát a poslouchat, vžít se do role lidí, které chceme do naší firmy získat. Zjednodušeně řečeno, to je ten hlavní klíč k vytvoření náborové komunikace, která takové lidi dokáže oslovit, zaujmout a přivést k vám.
Pekaři a Petr vás zvou na celodenní workshop o budování přitažlivé značky zaměstnavatele.
Číst víceJaké motivy ovlivňují firemní kulturu, výkonnost lidí a celých firem?
Číst vícePři pročítání zahraničních serverů věnujících se oblasti recruitingu a HR mne zaujal článek Jacque…
Číst víceVaše zpráva byla odeslána.
Napište nám nebo rovnou zavolejte.