Gamifikace náboru pod taktovkou PwC
Jeden den, jedno město, jedna případová studie a 100 studentů - nováčků ve firmě.
Číst vícePrvní den v nové práci je důležitým okamžikem v budování značky zaměstnavatele. Jak připravit "nalodění", na které se nezapomíná?
Noční můra může mít mnoho podob. Snadno se v ni může proměnit i první den v nové práci. Společně se skupinkou dalších kolegů, nervózní, spousta nových informací... „Můžu si někde připravit kávu...? Ta plechovka je erární nebo soukromá? A pročpak nám tohle všechno vlastně říkají, když ještě nevíme, kde vlastně a s kým budeme pracovat...? Ehm, a co mám dělat s tímto dokumentem? Na koho se může obrátit pro radu? Mám se ptát šéfa nebo Karla...?“ Tuto situaci jsme už zažili téměř všichni.
Jak na to, aby se nástup do nové práce stal snem, na který bude uchazeč rád vzpomínat, a my rovněž – neboť jsme významně posílili pozitivní vztah k naší zaměstnavatelské značce, nám ve svém obsáhlém článku - Onboarding aneb vítej do party - plném praktických a uchopitelných příkladů poradí Matěj Matolín (www.lovec-hlav.cz). Pojďme na to.
Téma, které úzce souvisí s náborem, je on-boarding, nebo-li adaptační program. Je prokázané, že kvalita adaptačního procesu má dopad na spokojenost, motivaci a stabilizaci nových zaměstnanců. Adaptaci je možné pojmout velmi široce, jako proces trvající až jeden rok a zahrnující různá školení, on the job development, stáže a podobně. Každý trainee program je de facto adaptačním programem. Pro účely tohoto článku zúžíme onboarding pouze na cca první týden po nástupu. Nejprve ale video, jak by onboarding vypadat neměl:
Pro definování adaptačního programu se často používá princip čtyř C.
Onboarndigový program má za cíl nejen předat informace, ale vyvolat pozitivní emoce. Nejlépe to shrnuje slogan: Sustain the Excitement – They impressed you, now it is your Turn
V den nástupu a bezprostředně po něm je člověk zahlcen novými informacemi a schopnost vše vstřebat je omezená. Proto je dobré informace dávkovat a některé předat už před nástupem. Využijme toho, že poslední dny ve staré práci jsou trošku volnější, takže je čas se s informacemi seznámit.
Můžeme poslat firemní brožuru, časopis, informace o firmě, dokumenty k vyplnění, organizační strukturu firmy a další. Je vhodné zaslat pěkný uvítací dopis, kde nováčkovi povíme, jak moc se na něj těšíme a co ho bude v prvních dnech čekat. Můžeme dopis poslat e-mailem a nebo jej vyvěsit na firemním blogu, jak v tomto případě.
To jistě působí lépe než zpráva ve stylu: dne 1/3 se dostavte v 9:00 na recepci. S pozdravem, Nováková.
Jako odstrašující příklad vidím tento materiál. Vyplň formulář do 24 hodin, první den tě čeká test na drogy, sejmutí otisků prstů… Takhle nějak si představuji nástup k výkonu trestu.
Celý článek si můžete přečíst zde.
Jeden den, jedno město, jedna případová studie a 100 studentů - nováčků ve firmě.
Číst víceJaké trendy se používají a fungují skvěle nebo které začnou personalisté v tomto roce používat?
Číst víceJak značka zaměstnavatele pomáhá dělat úspěšný byznys
Číst víceVaše zpráva byla odeslána.
Napište nám nebo rovnou zavolejte.