Společný cíl, za kterým všichni jdou
If you have visions, go to the doctor. Nebo taky věta, která může spojit celou firmu.
Číst víceO tom, jak jsme společně s Notiňáky pracovali na firemních hodnotách, už nejspíš víte. Hodnoty jsme společně hledali, definovali, vysvětlovali, co znamenají, inspirovali manažery, aby v hodnotách viděli smysl a zejména pak pomocníka, který jim bude ku prospěchu v jejich každodenní práci s lidmi.
Ne každý manažer ale ví, jak s hodnotami prakticky naložit. Je možné, že se s implementací firemních hodnot nikdy nikde nesetkal. Nebo v dané firmě měli o zavádění a žití hodnot jiné, možná i scestné, představy. Proto nás klient požádal, abychom manažerům z Notina s jejich rozvojem v této oblasti pomohli.
V rámci úvodu jsme manažerům předali kontext toho, jak moc jsou hodnoty důležité a že jim jako manažerům mohou dost zásadně ulehčit či zpříjemnit život, protože by hodnoty měly pracovat pro ně. A samozřejmě pro firmu.
Ukázali jsme jim matici výkonu a chování, díky níž si mohou identifikovat své lidi v týmu a začít s nimi pořádně pracovat a rozvíjet je. A že účelem je mít v týmu hlavně A hráče, kteří dosahují skvělého výkonu, a zároveň jsou v souladu s firemními hodnotami.
Obr. Matice výkonu a chování
Pak jsme se věnovali jedna jedničkám. Zpětnovazební rozhovory totiž nemají být jen o výkonu a tom, jak se nám v práci líbí/nelíbí, ale také o tom, jak se k sobě navzájem chováme a jakým přístupem našich výsledků dosahujeme. A tady právě hodnoty hrají důležitou roli. Proto jsme dali manažerům do rukou formulář, který mohou na 1:1 rozhovorech používat. Ačkoliv jsou na formuláři uvedené škály pro ohodnocení se v rámci jednotlivých hodnot, tak k prostému ohodnocení “nálepkou” primárně neslouží. Hlavním účelem je rozpoutat diskusi, slaďovat se na významech a míře žití jednotlivých hodnot, posouvat se v jejich naplňování a dále pracovat s rozvojem kompetencí lidí.
A oceňování (uznání) je zároveň druhým největším motivátorem (podle F. Herzberga).
Ovšem, oceňování, které vychází z principu správného dávání zpětné vazby. To znamená ocenění konkrétního chování v nějaké reálné situaci, aby dotyčný přesně věděl, za co onu pochvalu dostal a mohl toto chtěné chování dále prohlubovat. Oceňování jsme pak i prakticky nacvičovali. A to byla pecka, emoce prýštily. Někoho dokonce dovedly k slzám dojetí. Bylo nádherné sledovat, jak velkou moc ocenění má, když je od srdce. Jak říkáme, co jde od srdce, jde k srdci.
Podporování hodnot funguje nejen při 1:1 rozhovorech, ale také při diskusích v rámci týmových porad. Aby otevření tématu hodnot bylo pro manažery příjemnější a nenásilné, připravili jsme pro ně Hodnotové karty. Karty obsahují otázky, napojené na všechny 3 Notino hodnoty. Práce s nimi je jednoduchá. Dostaneš kartu, zodpovíš otázku a jako tým se o tématu můžeme více pobavit. Díky těmto diskusím dochází opět ke kýžené kalibraci chápání hodnot v týmu.
BTW kdybyste měli zájem s hodnotami začít u vás ve firmě více pracovat, tak jsme vyrobili univerzální Hodnotové karty do každé firmy, která alespoň hodnoty má definované. Pokud byste měli zájem si karty objednat, napište nám na: advisory@brandbakers.cz a my vám je pošleme.
Obr. Hodnotové karty
A kdybyste potřebovali pomoct s rozvojovými workshopy pro manažery, tak se nám taky neváhejte ozvat. Klidně na ten samý email výše. Můžeme si následně na půlhodinky zavolat a pobavit se, co a jak bychom mohli společně vymyslet.
If you have visions, go to the doctor. Nebo taky věta, která může spojit celou firmu.
Číst víceVýsledky našeho výzkumu v oblasti HR marketingu se donesly až do redakce Hospodářských novin.…
Číst víceVíme, jak získat rychleji více správných uchazečů na pracovním trhu.
Číst víceVaše zpráva byla odeslána.
Napište nám nebo rovnou zavolejte.