Společný cíl, za kterým všichni jdou
If you have visions, go to the doctor. Nebo taky věta, která může spojit celou firmu.
Číst víceO tom, jak jsme společně s Notiňáky pracovali na firemních hodnotách, už nejspíš víte. Hodnoty jsme společně hledali, definovali, vysvětlovali, co znamenají, inspirovali manažery, aby v hodnotách viděli smysl a zejména pak pomocníka, který jim bude ku prospěchu v jejich každodenní práci s lidmi.
Ne každý manažer ale ví, jak s hodnotami prakticky naložit. Je možné, že se s implementací firemních hodnot nikdy nikde nesetkal. Nebo v dané firmě měli o zavádění a žití hodnot jiné, možná i scestné, představy. Proto nás klient požádal, abychom manažerům z Notina s jejich rozvojem v této oblasti pomohli.
V rámci úvodu jsme manažerům předali kontext toho, jak moc jsou hodnoty důležité a že jim jako manažerům mohou dost zásadně ulehčit či zpříjemnit život, protože by hodnoty měly pracovat pro ně. A samozřejmě pro firmu.
Ukázali jsme jim matici výkonu a chování, díky níž si mohou identifikovat své lidi v týmu a začít s nimi pořádně pracovat a rozvíjet je. A že účelem je mít v týmu hlavně A hráče, kteří dosahují skvělého výkonu, a zároveň jsou v souladu s firemními hodnotami.
Obr. Matice výkonu a chování
Pak jsme se věnovali jedna jedničkám. Zpětnovazební rozhovory totiž nemají být jen o výkonu a tom, jak se nám v práci líbí/nelíbí, ale také o tom, jak se k sobě navzájem chováme a jakým přístupem našich výsledků dosahujeme. A tady právě hodnoty hrají důležitou roli. Proto jsme dali manažerům do rukou formulář, který mohou na 1:1 rozhovorech používat. Ačkoliv jsou na formuláři uvedené škály pro ohodnocení se v rámci jednotlivých hodnot, tak k prostému ohodnocení “nálepkou” primárně neslouží. Hlavním účelem je rozpoutat diskusi, slaďovat se na významech a míře žití jednotlivých hodnot, posouvat se v jejich naplňování a dále pracovat s rozvojem kompetencí lidí.
A oceňování (uznání) je zároveň druhým největším motivátorem (podle F. Herzberga).
Ovšem, oceňování, které vychází z principu správného dávání zpětné vazby. To znamená ocenění konkrétního chování v nějaké reálné situaci, aby dotyčný přesně věděl, za co onu pochvalu dostal a mohl toto chtěné chování dále prohlubovat. Oceňování jsme pak i prakticky nacvičovali. A to byla pecka, emoce prýštily. Někoho dokonce dovedly k slzám dojetí. Bylo nádherné sledovat, jak velkou moc ocenění má, když je od srdce. Jak říkáme, co jde od srdce, jde k srdci.
Podporování hodnot funguje nejen při 1:1 rozhovorech, ale také při diskusích v rámci týmových porad. Aby otevření tématu hodnot bylo pro manažery příjemnější a nenásilné, připravili jsme pro ně Hodnotové karty. Karty obsahují otázky, napojené na všechny 3 Notino hodnoty. Práce s nimi je jednoduchá. Dostaneš kartu, zodpovíš otázku a jako tým se o tématu můžeme více pobavit. Díky těmto diskusím dochází opět ke kýžené kalibraci chápání hodnot v týmu.
BTW kdybyste měli zájem s hodnotami začít u vás ve firmě více pracovat, tak jsme vyrobili univerzální Hodnotové karty do každé firmy, která alespoň hodnoty má definované. Pokud byste měli zájem si karty objednat, napište nám na: advisory@brandbakers.cz a my vám je pošleme.
Obr. Hodnotové karty
A kdybyste potřebovali pomoct s rozvojovými workshopy pro manažery, tak se nám taky neváhejte ozvat. Klidně na ten samý email výše. Můžeme si následně na půlhodinky zavolat a pobavit se, co a jak bychom mohli společně vymyslet.
If you have visions, go to the doctor. Nebo taky věta, která může spojit celou firmu.
Číst víceAneb jak v JYSK naplňují KPI 80 % vedoucích z vlastních řad.
Číst víceDobrý plán postavený na důvěryhodných datech je základem úspěšného HR marketingu a s ním spojené…
Číst víceVaše zpráva byla odeslána.
Napište nám nebo rovnou zavolejte.