Vzorový projekt – krok za krokem
Jak takový projekt firmy Úspěšnější díky lidem probíhá?
Číst víceZačal nový rok. Plný očekávání, jaký bude. Jako vždy. Trh a byznys se vlní zase o něco rychleji. Už jsme si na to ve firmách v posledních letech zvykli.
Někdo se naučil lépe zvládat krizi, někdo digitalizovat procesy, někdo snižovat náklady nebo naopak najímat nové motivované zaměstnance, spolupracovat s lidmi na dálku. Home office už není sprostým slovem. V části firem se stal standardem, podobným stravenkám.
Jedna výzva však s firmami zůstává dál. A možná se ještě umocnila. Jak lidi nadchnout pro společnou cestu. Jak zajistit, aby lidi práce bavila a firmy mohly inovovat, růst a vzkvétat? Všemožné “uplácení” zaměstnanců ve formě rozšiřujících se benefitů, luxusních kanceláří, příspěvků na cokoli, se na tom všem škaredě podepsalo. Motivaci a nadšení lidí si za peníze nekoupíme.
Jak z toho ven? Je to pozoruhodně jednoduché, a proto možná pro mnohé firmy tak obtížně dosažitelné. Na začátku stačí přijmout myšlenku, že lidé se nedají motivovat. Lidé se dají pouze kontextovat. Máte to? Pak může začít cesta k vytváření kontextu, který se ve firmách nachází ve strategiích, propojujících lidi, byznys a kultury do jednoho celku.
Taková celostní strategie obsahuje 6 částí: příběh vzniku firmy, důvody, proč existuje, dlouhodobý cíl, pravidla, podle kterých se hraje, jakou jedinečnou hodnotu dodává zákazníkům a jakou zaměstnancům. Poté zbývá zvolit správnou cestu, jak do tohoto kontextu natáhnout všechny zaměstnance. Ve větších firmách, které mají více úrovní řízení, začíná práce v managementu a pokračuje přes střední management ke všem zaměstnancům.
A to je Employer Branding 2.0, budování značky zaměstnavatele, která stojí na pevných základech. Značky, která je o lidech, byznysu a kultuře. Je to cesta, jak udělat firmy úspěšnější díky lidem. Udržitelně a dlouhodobě. Nehledě na to, jestli se trh vlní rychleji nebo pomaleji.
Jak takový projekt firmy Úspěšnější díky lidem probíhá?
Číst víceAno, opět Zappos. Už zase mění trh. Tentokrát ve světě personalistiky.
Číst víceDvě různé věci, přitom jedna bez druhé být nemůže. Anebo může, ale bez efektu.
Číst víceVaše zpráva byla odeslána.
Napište nám nebo rovnou zavolejte.