Kde se rodí opravdová motivace?
Odměny a tresty = hlavní motivátor ???
Číst víceV tomto článku budeme sdílet, jak jsme upekli HR marketingovou strategii, kariérní stránky a kampaň pro Silhouette Czechia, která téměř okamžitě začala produkovat nové kandidáty. Jen pro pořádek. Silhouette je rakouská firma vyrábějící sluneční a dioptrické brýle. Od roku 1995 mají výrobní podnik v Trhových Svinech.
Dostali jsme za úkol přivést dostatek kandidátů, aby firma obsadila 50 volných míst ve výrobě. Firma neměla kariérní stránky a na trhu práce téměř nekomunikovala. Pro nás ideální situace. Prvním krokem bylo vytvoření atraktivního * představení firmy jako zaměstnavatele (Employer Value Proposition) a celé komunikační strategie.
* Pod slovem atraktivní nemáme na mysli nějakou barevnou eye-catching kreativu s namyšlenými headliny. Parametr atraktivní naplňujeme ingrediencemi autentičnost, relevantnost a jedinečnost. Začali jsme rozhovory s vybranými zaměstnanci. Na ně pak navázal dotazník, který měli příležitost vyplnit všichni zaměstnanci.
Ačkoliv jsme zaměstnancům dostatečně dopředu a intenzivně komunikovali potřebu vyplnění dotazníku, zas tak moc kusů se nám zpátky bohužel nevrátilo. A ti, kteří se rozhodli ho vyplnit, často využili prostor ke stížnostem. Většina věcí byla rázem špatně, pozitivních stránek zaznělo pomálu. Po diskusích v týmu jsme se přiklonili na stranu rozhovorů. A udělali jsme dobře.
Všechno jsme poctivě sepsali do závěrečné zprávy a společně s návrhem EVP jeli prodiskutovat a domyslet do Trhových Svinů. Shodli jsme se na několika věcech / pilířích, které současní zaměstnanci oceňují a rozdělili je pro různé věkové skupiny. Ona totiž holka po škole a žena s malými dětmi mají úplně jiné preference ;-)
Většina lidí ve výrobě (dělníků) u práce sedí.
S výjimkou několika sobot, jsou víkendy volné. Na většině pracovišť jsou pouze ranní směny.
Práce probíhá v civilním oblečení – lidé se nepřevlékají “do montérek”. Každý se může cítit příjemně.
Hned o “odstavec” níže jsou pak umístěny textové a video medailonky zaměstnanců. Ti vlastními slovy potvrzují, že EVP není zbožným přáním, ale žitou realitou. Ale víte co, prohlédněte si celé kariérní stránky sami na www.vyrabimbryle.cz nebo si prolistujte brožuru ;-)
Mezikrokem mezi EVP a kariérními stránkami je koncept HR marketingové komunikace. Kreativní ztvárnění, které má celou komunikaci sjednotit. Co se týče spolupráce se zaměstnanci jako tvářemi kampaně, jsme nijak originální nebyli, ale zato jsme si vyhráli s myšlenkou "behind". Již jsme vám zmínili, že jedinečnost práce ve výrobě v Silhouette spočívá mimo jiné v tom, že se lidé nemusí převlékat do pracovního a pracují v čistém prostředí. Navíc tito lidé jsou ve skutečnosti samé dámy. Ano, v Silhouette opravdu pracuje ve výrobě 100% žen. Proto hlavní myšlenkou konceptu bylo "krásná i v práci". Žena, která se i při práci ve výrobě může cítit atraktivní a sama sebou. Celkové vyznění se nám myslím povedlo. Holky jsou kočky, říkají to, co skutečně zaměstnanci oceňují a design je "prémiový" stejně jako brýle Silhouette. Podívejte se níže na billboard a plakáty.
Vybrali jsme 6 tváří z různých věkových skupin. No a když jsme si pak prohlíželi pořízené fotky, vypadaly všechny ženy Silhouette jako modelky z fotobanky. Až příliš krásné na to, aby nám lidé uvěřili, že se jedná o pracovnice ve výrobě. Na plakátech, v brožuře a kariérním webu, proto vždy když je to možné/vhodné, uvádíme jejich jméno a název pracovní pozice.
Od počátku jsme pracovali s informací, že ženy, které se staly tvářemi Silhouette, si nepřejí “viset na billboardu”. Klienta i dámy jsme se snažili trpělivě zlomit, ale byly neoblomné. A pak, zčistajasna, přišel breakpoint! Ve chvilce, kdy jsme děvčatům odhalili výsledné fotografie a celý koncept, tak jen zajásaly a souhlasy se zveřejněním byly rázem na světě.
Jakmile jsme získali veškeré souhlasy, měli hotové kariérní stránky, brožuru, a pracovní inzeráty, mohli jsme spustit náborovou kampaň.
Jaké prostředky jsme použili? A jak zafungovaly? O tom vám napíšeme zase příště.
„Když jsme si společnost BrandBakers Advisory vybrali a oslovili ke spolupráci, neznali jsme ji. Dokonce tomu výběru nepředcházelo ani doporučení jiného zákazníka. Podle profilu, kterým se společnost na svých stránkách prezentuje, jsme však již na začátku věřili, že jde o zkušený a kreativní tým odborníků.
Od prvního kontaktu byla jednání a komunikace s týmem BrandBakers Advisory velice příjemná, věcná a korektní, vždy doprovázena profesionalitou. Všechna doporučení jsme od začátku brali vážně. V průběhu procesu docházelo také k určitému vývoji naší situace a důležité pro nás bylo, že projekt na tyto změny dokázal reagovat a podpořit je.
Naše nová zkušenost, jak posilovat značku zaměstnavatele v režii společnosti BrandBakers Advisory, je o inspirativních trendech, nových výzvách a nápadech, o moderním nastavení náborového procesu, o využívání komunikace prostřednictvím sociálních sítí, o návodech, jak interně a externě komunikovat, jak sladit firemní hodnoty s každodenním životem ve firmě….. Zkrátka, je toho mnoho, na čem můžeme dále stavět, abychom vytvářeli příznivé klima našim zaměstnancům a byli výrazným zaměstnavatelem regionu pod světovou značkou Silhouette."
Jarka Sýkorová
Vedoucí finančního a personálního úseku @ Silhouette Czechia
Tak napište nebo zavolejte Janě (jana.zahradnickova@brandbakers.cz, +420 777 867 673) a můžeme probrat, co bychom pro vás mohli udělat ;-)
Nebo se přijďte inspirovat na konferenci humanbrand / když kultura pohání byznys, jak pracují na firemních kulturách ti nejlepší. Do 15/9 máme vstupenky za lepší cenu ;-)
Odměny a tresty = hlavní motivátor ???
Číst více..je pojem. A pro koho ne, ten možná ještě není z dnešního pohledu ten správně zarytý nadšenec pro…
Číst vícePojďme se podívat na zjištění průzkumu mezi uživateli Linkedinu, kteří změnili zaměstnání.
Číst víceVaše zpráva byla odeslána.
Napište nám nebo rovnou zavolejte.