Autor: Petr Hovorka Akce 28. 4. 2020

Parádní náborová kampaň...

Nic nelakovat

Když to máte, tak to ukažte. Tímto se možná řídili v SYMBIU, když prostě vzali to, co dělá SYMBIO SYMBIEM a ukázali to se vším všudy všem. Žádná re-klamní fasáda se nekoná. Náramně se tady ukazuje, jak důležité je být skutečně zajímavou firmou, mít odvahu se otevřít - ukázat, na nic si nehrát a investovat do oslovení kandidátů patřičnou pozornost.

Cultural-fit

V mých očích je to rovněž výborná ukázka toho, o co při náborové komunikaci jde. Jasně, přitáhnout profíka, co něco umí. O to jde koneckonců vždy. Především ale jde o to, aby to byl správný člověk, který do firemní kultury (v případě SYMBIA mezi ostatní kokoty, jak říká ve videu Ruby), zapadne.

Popis pozice

Podívejte se také (ve videu níže), jak se dá nenásilně profíkům popsat pracovní pozice. Myslíte, že profík - v tomto případě account manager - potřebuje něco více vědět? Chcete lidi (kandidáty) více informovat nebo je chcete zaujmout a získat je natolik, aby vám napsali či zavolali? Navíc se krátce představuje Majka, projekťák, jako nejbližší člověk - spolupracovník - accounta. Paráda.

Důkaz místo slibů

Jako reason-to-believe se v náborové komunikaci používají názory a medailonky zaměstnanců. Ještě chvíli a bude z toho naprostý standard. Ten, kdo na kariérních stránkách názory zaměstnanců (text a fotky) mít nebude, bude prostě out. SYMBIO laťku zvedá. K názorům zaměstnanců dodává názor klienta, konkurenta, bývalého zaměstnance a profíka z oboru

Jeden svět

Vidím zde i další rozměr takovéto skvělé práce. Náborovou komunikací totiž oslovujete jak srdce kandidátů, tak také srdce zákazníků (i když děláte B2B byznys). I zákazníci vidí, jak se svými budoucími zaměstnanci komunikujete. Jak je pro vás získání těch správných důležité. Kdykoli přijdeme v pekárně do styku s retailovým klientem, zdůrazňujeme, že kandidáti jsou rovněž zákazníci nebo potencionální zákazníci. Jak se k nim budeme chovat, jak s nimi budeme komunikovat (férově, otevřeně, rychle...), se jistě projeví v jejich budoucích nákupech.

Týmová práce

Stejně jako značky dneska spolu-řídí zákazníci, nábor nebude úkolem pouze HR týmu. Získat ty nejlepší (...vůbec nějaké) lidi na vyschlém trhu nebude v silách samotných personalistů. Bude potřeba zapojit všechny zaměstnance - alespoň manažery. Bude nutné zvýšit důležitost získávání nových lidí mezi všemi zaměstnanci. Zapojení lidí v SYMBIU do náboru není potřeba zdůrazňovat.

"Chceš nás poznat blíž? Stav se na kafe!" uvozuje jednoduchý řádek pro vložení emailové adresy nebo telefonního čísla. Nebo můžete rovnou zavolat nebo napsat šéfovi. Libor Šimon k tomu říká: "...já se totiž se všema uchazečema potkávám a naprostý většině z nich i odpovídám přímo já. Jednak mě to baví :), ale přijde mi i důležitý, že lidi můžou firmu poznat přímo ode mě a baví se o ní se mnou. Pro uchazeče je to, doufám, přínos. A já to beru jako investici - pořád tak platí, že si lidi do týmu vybírám a můžu si tak pohlídat, aby fungovala ta správná chemie." 

Že na stránkách chcidosymbia.cz chybí náhled do kanceláří či firemních akcí... nevidím jako velký prohřešek. Podle mého názoru se jedná o zcela výjimečnou práci na poli náborové komunikace.

A jak se líbí náborová kampaň vám?

 

NEJLEPŠÍ ČLÁNKY DO E-MAILU

Je to jednoduché, zaregistrujte se a dostávejte výběr těch nejlepších článků každý měsíc do svého emailu.

Chci newsletter

Děkujeme

Vaše zpráva byla odeslána.

Pojďme se potkat

Napište nám nebo rovnou zavolejte.

* Pro úspěšné odeslání formuláře je potřeba vyplnit všechna pole označená hvězdičkou.