Employer Branding 2.0
Způsob, jak můžete udělat firmu úspěšnější.
Číst víceO osvědčeném receptu na angažovanost už jste předpokládám slyšeli.
Neobsahuje žádné čáry ani týmy vymýšlející akční plány na základě výsledků průzkumu angažovanosti. Recept má jen 3 ingredience a ano, i technologický postup. Z pohledu ingrediencí se dá recept shrnout do jedné věty:
Řekněte lidem, kam jako firma jdete (strategie), jak se tam chcete společně dostat (kultura) a připravte lidi na cestu, aby mohli být sami úspěšní (rozvoj).
A teď ten technologický postup.
Management sestaví celostní firemní strategii a dá ji na jednu stránku. To je role managementu – strategické řízení.
Nepředstaví ji manažerům. Nene. To nestačí. Musí je vtáhnout diskusemi na facilitovaných workshopech, dát jim prostor pro jejich podněty, aby se nezabila energie a nadšení, která vzniká spolu-tvořením. Následně pak stačí jedna otázka: jak ty – vedoucí výroby, obchodu, marketingu, financí atd. – navážeš se svým týmem na celofiremní cíle a priority?
Manažeři, vedoucí týmů, rozpracují celofiremní roční cíle a priority do cílů a priorit svých týmů. To je role manažerů – realizační plánování.
Poté, co jednotlivé týmy vytvoří návrhy svých ročních cílů a priorit, může proběhnout horizontální sladění mezi jednotlivými týmy ve firmě. Aby se odbourala od-dělení a vznikly spolupracující týmy, které se řídí celofiremními cíli a prioritami. Aby na sebe mohly navázat, aby se ve firmě nevytvářely další a další pískoviště se "zajímavými" projekty.
Každý člověk si sestaví individuální plán, který si odsouhlasí se svým šéfem. To je role každého z nás – osobní cíle.
Jak do toho zapadám "já" jako jednotlivec? Jaká je moje role v rámci týmu? Mám to se svým šéfem vyjasněno? Vědí to i ostatní kolegové? Jaké jsou moje cíle – a to ve všech oblastech: výsledků, hodnot a rozvoje? Jaké aktivity (priority) mě k těmto výsledkům ve všech třech oblastech mají dovést?
Tak tímto způsobem se dá uchopit oblast strategie a plánování, aby samotný proces byl již zapojující, posilující angažovanost lidí. Příště si povíme, jak s kulturou a rozvojem.
Jestli se vám některý z canvasů líbí, napište si o něj. Rád vám ho pošlu.
Vaše zpráva byla odeslána.
Napište nám nebo rovnou zavolejte.