Autor: Petr Hovorka Myšlenky 3. 10. 2024

Angažovaná firma, týmy a lidé

O osvědčeném receptu na angažovanost už jste předpokládám slyšeli.

Neobsahuje žádné čáry ani týmy vymýšlející akční plány na základě výsledků průzkumu angažovanosti. Recept má jen 3 ingredience a ano, i technologický postup. Z pohledu ingrediencí se dá recept shrnout do jedné věty:

Řekněte lidem, kam jako firma jdete (strategie), jak se tam chcete společně dostat (kultura) a připravte lidi na cestu, aby mohli být sami úspěšní (rozvoj).

A teď ten technologický postup.

1) Celá firma

Management sestaví celostní firemní strategii a dá ji na jednu stránku. To je role managementu – strategické řízení.

Nepředstaví ji manažerům. Nene. To nestačí. Musí je vtáhnout diskusemi na facilitovaných workshopech, dát jim prostor pro jejich podněty, aby se nezabila energie a nadšení, která vzniká spolu-tvořením. Následně pak stačí jedna otázka: jak ty – vedoucí výroby, obchodu, marketingu, financí atd. – navážeš se svým týmem na celofiremní cíle a priority?

2) Jednotlivé týmy

Manažeři, vedoucí týmů, rozpracují celofiremní roční cíle a priority do cílů a priorit svých týmů. To je role manažerů – realizační plánování.

Poté, co jednotlivé týmy vytvoří návrhy svých ročních cílů a priorit, může proběhnout horizontální sladění mezi jednotlivými týmy ve firmě. Aby se odbourala od-dělení a vznikly spolupracující týmy, které se řídí celofiremními cíli a prioritami. Aby na sebe mohly navázat, aby se ve firmě nevytvářely další a další pískoviště se "zajímavými" projekty.

3) Všichni lidé

Každý člověk si sestaví individuální plán, který si odsouhlasí se svým šéfem. To je role každého z nás – osobní cíle.

Jak do toho zapadám "já" jako jednotlivec? Jaká je moje role v rámci týmu? Mám to se svým šéfem vyjasněno? Vědí to i ostatní kolegové? Jaké jsou moje cíle – a to ve všech oblastech: výsledků, hodnot a rozvoje? Jaké aktivity (priority) mě k těmto výsledkům ve všech třech oblastech mají dovést?

Tak tímto způsobem se dá uchopit oblast strategie a plánování, aby samotný proces byl již zapojující, posilující angažovanost lidí. Příště si povíme, jak s kulturou a rozvojem.

Jestli se vám některý z canvasů líbí, napište si o něj. Rád vám ho pošlu.

petr.hovorka@brandbakers.cz

NEJLEPŠÍ ČLÁNKY DO E-MAILU

Je to jednoduché, zaregistrujte se a dostávejte výběr těch nejlepších článků každý měsíc do svého emailu.

Chci newsletter

Děkujeme

Vaše zpráva byla odeslána.

Pojďme se potkat

Napište nám nebo rovnou zavolejte.

* Pro úspěšné odeslání formuláře je potřeba vyplnit všechna pole označená hvězdičkou.