Inspirace ze světa náborové komunikace
Společností v ČR, které by si daly na náborové komunikaci opravdu záležet, je jako šafránu.
Číst víceZačal nový rok. Plný očekávání, jaký bude. Jako vždy. Trh a byznys se vlní zase o něco rychleji. Už jsme si na to ve firmách v posledních letech zvykli.
Někdo se naučil lépe zvládat krizi, někdo digitalizovat procesy, někdo snižovat náklady nebo naopak najímat nové motivované zaměstnance, spolupracovat s lidmi na dálku. Home office už není sprostým slovem. V části firem se stal standardem, podobným stravenkám.
Jedna výzva však s firmami zůstává dál. A možná se ještě umocnila. Jak lidi nadchnout pro společnou cestu. Jak zajistit, aby lidi práce bavila a firmy mohly inovovat, růst a vzkvétat? Všemožné “uplácení” zaměstnanců ve formě rozšiřujících se benefitů, luxusních kanceláří, příspěvků na cokoli, se na tom všem škaredě podepsalo. Motivaci a nadšení lidí si za peníze nekoupíme.
Jak z toho ven? Je to pozoruhodně jednoduché, a proto možná pro mnohé firmy tak obtížně dosažitelné. Na začátku stačí přijmout myšlenku, že lidé se nedají motivovat. Lidé se dají pouze kontextovat. Máte to? Pak může začít cesta k vytváření kontextu, který se ve firmách nachází ve strategiích, propojujících lidi, byznys a kultury do jednoho celku.
Taková celostní strategie obsahuje 6 částí: příběh vzniku firmy, důvody, proč existuje, dlouhodobý cíl, pravidla, podle kterých se hraje, jakou jedinečnou hodnotu dodává zákazníkům a jakou zaměstnancům. Poté zbývá zvolit správnou cestu, jak do tohoto kontextu natáhnout všechny zaměstnance. Ve větších firmách, které mají více úrovní řízení, začíná práce v managementu a pokračuje přes střední management ke všem zaměstnancům.
A to je Employer Branding 2.0, budování značky zaměstnavatele, která stojí na pevných základech. Značky, která je o lidech, byznysu a kultuře. Je to cesta, jak udělat firmy úspěšnější díky lidem. Udržitelně a dlouhodobě. Nehledě na to, jestli se trh vlní rychleji nebo pomaleji.
Hodně štěstí v roce 2023.
Společností v ČR, které by si daly na náborové komunikaci opravdu záležet, je jako šafránu.
Číst víceNemusíte být kreativní agentura, abyste udělali náborovou kampaň, která si získá pozornost a bude…
Číst víceJe mnoho cest, jak udělat firmu ještě úspěšnější. Jedna však zafunguje téměř vždy.
Číst víceVaše zpráva byla odeslána.
Napište nám nebo rovnou zavolejte.