Autor: Petr Hovorka Akce 21. 11. 2022

humanbrand / když kultura pohání byznys

Jaká byla konference, která dala nahlédnout pod pokličku firemních kultur šesti úspěšných firem? Napsali jsme krátké shrnutí.

Po letech v onlajnu jsme se vrátili fyzicky. A rovnou do komfortních prostor v Microsoftu na Brumlovce. S názvem humanbrand a čerstvou energií týmu organizátorů z humancraft & BrandBakers Advisory. Od náborového Employer Brandingu jsme se přesunuli k podstatě úspěšných firem, k tématu firemní kultury. Let my people go surfing, název knížky zakladatele Patagonie, která nás inspiruje udržitelným přístupem k přírodě a spolupráci lidí, se promítl do ústřední fotografie konference. 

Stále přesvědčeni, že konkurenční výhodu lze získat tam, kde to většině firem nejde. Ve firemní kultuře. Chtěli jsme ukázat, jak fungují firmy, kterým se daří propojovat lidi, kulturu a byznys do jednoho celku. Za každou značkou totiž stojí lidé. Lidé, kteří utváří firemní kultury, které pohání byznys. Ještě jednou děkujeme všem partnerům, kteří konferenci podpořili.

V příštím roce se potkáme na konferenci humanbrand / když kultura pohání byznys 5. října 2023. Už dnes si můžete udělat předběžnou (= nezávaznou) rezervaci, která vám garantuje lepší cenu. Kapacita bude opět omezená.

A jaké příběhy slyšelo 130 účastníků v sále a dalších 40 na live streamu?

(1) Láďa Veselý, CEO @ Slevomat: Jak jsme díky firemní kultuře vydělali 197,5 milionu a jak to mohlo být více

Láďa se zamyslel nad tím, jaké kulturní faktory, jeho lídrovské úspěchy a chyby, vedly k výsledku, kterého Slevomat dosáhl. Došlo i k odhalení myšlenek, co jiného/dalšího Láďa mohl dělat, aby ten výsledek byl ještě lepší.

Rezonovaly nám tyto myšlenky:

  • díky kultuře lidi pracovali více, když bylo firmě ouvej

  • “bojové” heslo v těžké době pandemie: “Vezmeme si to zpátky”

  • vyprodali jsme Imperial, Hilton… a to nám obrovsky pomohlo se sebevědomím

  • Co je důležitější – cesta nebo cíl? The Company = souputníci. 

(2) Martin Hruška, CPC Director @ Microsoft: Hit refresh – transformace firemní kultury Microsoftu

Martin sdílel, jakou prošel pod vedením nového CEO Satya Nadelly obrovskou transformací. Změnilo se takřka vše, od firemních hodnot až po performance management. Výsledkem je neuvěřitelná success story propsaná do výsledků společnosti i ceny jejích akcií na burze.

Rezonovaly nám tyto myšlenky:

  • hodnotíme přínos ve třech oblastech: osobní úspěch, výsledky postavené na práci jiných a jak kdo přispěl k výsledkům druhých

  • se změnou souvisela změna hodnot (máme 3 hlavní) a také nová jednoduchá mise

(3) Vráťa Kalenda, Co-Founder @ Applifting: Jak řídit firmu, ve které se týmy organizují samy

Vráťa prozradil, že lidé v Appliftingu nevěří na uměle nastavované strategie a plány. Nemají pevně danou strategii a neříkají, kolik musí získat klientů nebo jakého musí dosáhnout obratu. Místo toho stanoví, jaké kroky podniknou, když se situace nevyvíjí podle jejich představ. 

Rezonovaly nám tyto myšlenky:

  • firma, která se sama organizuje, nemá manažery, ale lídry, kteří pracují s lidmi v týmech

  • obklopte se lidmi, kteří mají podobné hodnoty jako vy, bude vám dobře; hodnoty jsou základním kritériem při výběru lidí do firmy

  • důležité je, aby hodnoty sloužily poslání firmy, founderovi, pomůžou vám do firmy přitahovat ty správné lidi

  • lidé si volí správní radu; lidé mají sílu hlasu podle svého neformálního vlivu, který měříme

  • Train The Leader - lídři vychovávají a vzdělávají další lídry

(4) Aleš Stýblo, Partner & General Manager & Jakub Vykoukal, HR Director @ LASVIT: Od revoluce k evoluci a učící se organizaci

Pánové hovořili o tom, jak si uvědomili, že velká transformace není řešení, ale začátek zajímavé cesty a zkoumání různých způsobů, jak se zlepšovat. V roce 2019 změnili organizační členění firmy na regionální buňky se zastoupením všech funkcí potřebných pro realizaci projektů pro naše klienty.

Rezonovaly nám tyto myšlenky:

  • Lasvit = láska a svit; navazují na 800 letou tradici českého sklářství, nejsou výrobní společnost

  • Learning & Development Manager je v Lasvitu ve struktuře nad CEO

  • střední management je zapojen do tvorby cílů

(5) Jiří Vystrčil, Plant Manager @ THK Rhythm Automotive Czech: Jak sladit spolupráci management týmu

Původním záměrem Jirky bylo oživení dříve vytvořených „norem chování“ mezi zaměstnanci firmy. To, co ale ve skutečnosti potřebovali, bylo sladit spolupráci řídícího týmu. Klíčovým momentem byl pro tým workshop, na kterém si prošli 5 dysfunkcí týmu a začali na nich systematicky pracovat. Nastavili rytmus mítinků, stanovili firemní hodnoty a vytvořili i systém řízení priorit, které chtějí ve firmě prosazovat.

Rezonovaly nám tyto myšlenky:

  • posunulo nás ujasnění, který tým je náš primární (management, ne obchod, výroba, logistika…)

  • k důvěře nás dovedla vlastní zranitelnost; pomohlo nám sdílení našich osobních křivek života

  • shrnutí pro úspěšný tým: důvěra v týmu, disciplína (rytmus schůzek) a vyjasňování očekávání (1:1 schůzky)

(6) Petr Blabla, Head of Digital Retail @ Adastra: Firemní kultura jako podceňovaná součást hodnoty firmy

Petr přiblížil, jak firma EYELEVEL vyrostla z českého start-upu tvořeného pár nadšenci do uznávané globální firmy. Jedním z nejdůležitějších faktorů úspěšnosti byla silná firemní kultura. Petr ukázal, jak pomocí kultury budovat úspěšný byznys, ale také to, jak se nehmatatelná firemní kultura projevila na ryze materiální hodnotě firmy.

Rezonovaly nám tyto myšlenky:

  • chodil jsem na každý rozhovor s uchazeči a ptal jsem se lidí “proč” – proč činili své životní rozhodnutí, jestli vědí, co chtějí, jestli jsou vnitřně motivovaní

Přednášky již tradičně doprovodily praktické workshopy. Účastníci si mohli vyzkoušet, jak jednotlivé části firemní kultury uchopit. Jaká témata se řešily?

  • Angažovanost lidí: jak ji zvýšit kontextem?

  • Firemní hodnoty: jak je najít a pojmenovat?

  • Jak sladit leadership tým?

  • Jak smysluplně rozvíjet leadery?

  • Jak na učící se organizaci?

  • Jak používat Culture Canvas?

Myšlenky ze všech přednášek shrnul taky Tomáš Leidl formou pěkné infografiky ;-)

 

A jak se konference líbila účastníkům?!

“Chtěla bych touto cestou všem organizátorům akce moc poděkovat za celkovou přípravu, energii akce a skvělý výběr řečníků. Celý den provázela super nálada a bylo moc fajn se potkat s tolika inspirativními lidmi. Je zajímavé sledovat, že se napříč obory a velikostmi firem řeší podobné "problémy" a témata. Těším se na příští ročník! :-)”
– Tereza Michalová, Technická Univerzita Liberec –

“Konference se mi moc líbila. Spojení BrandBakers a humancraft je vždy záruka kvality a velmi zajímavého obsahu. Z každé přednášky i workshopu jsem si odnesla pár zajímavých myšlenek. Děkuji za to, co děláte a hlavně, jak to děláte.”
– Naďa Nepivodová, DHL –

“Po dlouhé době konference, která mě nadchla. Skvělá organizace, velmi dobře vybraní řečníci, výborně vystavěný harmonogram přednášek. Workshopy byly příjemným zpestřením. Odnáším si pár praktických tipů i několik zamyšlení. Díky!”
– Pavla Křížová, Medica Healthworld –

“Konferenci humanbrand jsem si opravdu užila, od inspirujících témat, přes praktické workshopy až po dobroty o pauzách. Velice zajímaví a inspirativní "spíkři" s poučnými příběhy a zkušenostmi. Užila jsem si to.”
– Hana Kolaříková, V-Podlahy –

“Konference příjemně předčila má očekávání. Původní záměr byl se před obědem vypařit :-) Ale zůstala jsem do konce :-) Atmosféra, chuť řečníků sdílet své úspěchy i fuck-upy byla vysoká a díky tomu byla celá konference obrovsky inspirativní :-) Děkuji!”
– Linda Rusínová, BILLA –

“Od konference jsem čekala hodně, ale dostala jsem mnohem víc - vhled do jiných světů, setkání se zajímavými osobnostmi, mnoho inspirace a pocit, že mám zase chuť pouštět se v naší firmě do inovací v rámci HR. Cítila jsem se velmi příjemně, moderátoři akce byli spontánní, uvěřitelní a bezprostřední. Odnesla jsem si milé zjištění, že velkého manažera nedělá kvádro, naleštěné boty a hierarchická nadřazenost. A po dlouhé době pocit, že odněkud odcházím obohacena, nikoliv na kost vysátá, jak to občas ve světě personalistů chodí. Děkuji moc za tuto úžasnou akci.”
– Stanislava Marešová, Geis Solutions –

To máme ale radost! Díky patří všem – účastníkům konference, spíkrům, partnerům a také lidem z humancraft & BrandBakers Advisory, kteří se podíleli na přípravě, organizaci a workshopech.

Vizuální záznam konference pořídila Míša Štrasser. Děkujeme!

Již nyní si můžete udělat předběžnou (= nezávaznou) rezervaci na humanbrand 2023. která vám bude garantovat místo a lepší cenu. Kapacita bude opět omezená. Konference se bude konat 5. října 2023. 



A taky koukněte na sestřih z konference humanbrand 8.11.2022. Bylo to skvělé! Díky vám.

NEJLEPŠÍ ČLÁNKY DO E-MAILU

Je to jednoduché, zaregistrujte se a dostávejte výběr těch nejlepších článků každý měsíc do svého emailu.

Chci newsletter

Děkujeme

Vaše zpráva byla odeslána.

Pojďme se potkat

Napište nám nebo rovnou zavolejte.

* Pro úspěšné odeslání formuláře je potřeba vyplnit všechna pole označená hvězdičkou.