Světové trendy v náboru v roce 2017
Společnost LinkedIn udělala výzkum, ze kterého můžeme odvodit trendy a směry, kterými se bude…
Číst víceVideo medailonky zaměstnanců mají v employer branding komunikaci své místo. Jak ale zajistit, že výsledek nebude parodií a že se realizace pro samotné aktéry nestane noční můrou? Jak dostat do videí naši relevantní nabídku zaměstnavatele?
Video je fenomén dnešní doby, lidé raději sledují a poslouchají než čtou. Příspěvky na sociálních sítích s videem mají mnohonásobně větší úspěšnost. Uvádí se, že 78 % uživatelů internetu sleduje video alespoň jednou týdně a 55 % dokonce denně. Divák si z videa dokáže zapamatovat až 95 % informací v něm obsažených a více než polovina uživatelů chce vidět ještě více videa. Není tedy divu, že se video stalo fenoménem i employer branding komunikace.
Ve světě employer brandingu jsou populární zejména video medailonky zaměstnanců, tedy videa, ve kterých vystupují samotní zaměstnanci firmy a popisují své zkušenosti v roli zaměstnance, sdělují, co je na jejich práci baví a jak vnímají firmu ve které pracují. Namísto proklamací sepsaných HR týmem nebo reklamní agenturou se kandidát o firmě dozví od samotného zaměstnance. Nemělo by se proto rozhodně jednat o reklamní spot, ve kterém se vám někdo ve třiceti vteřinách snaží udělat díru do hlavy, ale o autentický projev zaměstnance.
Video medailonek zaměstnance je z produkčního hlediska poměrně jednoduchý formát. Nemusíte si lámat příliš hlavu se scénářem, efekty, speciálním prostředím. I tak má realizace tohoto formátu svá specifika a úskalí.
1. Relevantní obsah
Cílem není pobavit, ale prezentovat určitou nabídku, formovat vnímání kandidátů, přesvědčit je, že jsme zaměstnavatelem, který stojí za úvahu. Zaměstnanec by měl tedy ve videu mluvit k tématům, která naši firmu, coby zaměstnavatele, charakterizují.
2. Důvěryhodnost
Potřebujeme, aby nám, respektive aktérovi videa, kandidáti věřili. Ani na chvíli by divák neměl pochybovat o tom, že to, co zaměstnanec ve videu říká, myslí upřímně, tedy že nereplikuje nějaké reklamní fráze.
3. Dobrý pocit samotného aktéra, zaměstnance
Je nesmírně důležité, aby z výsledného videa měl dobrý pocit samotný zaměstnanec, který v něm účinkuje. Pokud se toto podaří, rád bude sám video sdílet. A pokud na jeho projev budou pozitivně reagovat i kolegové, dobrý pocit se tím ještě umocní.
Video medailonky se zaměstnanci jsou skvěle fungujícím formátem komunikace s kandidáty a mají velkou odezvu na sociálních sítích. Když jsou udělané dobře, baví i samotné jejich aktéry a ti je pak třeba sami sdílí. Z těchto důvodů určitě stojí za to se jejich natáčení věnovat a doufáme, že vám k tomu pomohou i tyto naše, na mnohaletých zkušenostech založené, tipy.
Společnost LinkedIn udělala výzkum, ze kterého můžeme odvodit trendy a směry, kterými se bude…
Číst víceŘadu organizací a jejich týmů řídí odborníci na dané odvětví, kterým chybí dovednosti potřebné pro…
Číst vícePřijďte si natrénovat oceňování a staňte se mistry v disciplíně, která dělá rozdíl.
Číst víceVaše zpráva byla odeslána.
Napište nám nebo rovnou zavolejte.