Vánoční lekce od UPS chytne za srdce
Ruku na srce, milí HRisté. Kdo z vás by si nepřál, aby v tom příštím roce byla vaše firma…
Číst víceKariérní web dnes představuje jeden z nejdůležitějších, ne-li vůbec nejdůležitější nástroj v Employer Brandingu a náboru zaměstnanců. Jeho realizace zdaleka nemusí být noční můrou a pokud nezapomeneme na to důležité, může být pro firmu zdrojem kandidátů i cenných dat, která nám pomohou systematicky naši komunikaci s kandidáty zlepšovat.
Pokud jste odborníky na on-line komunikaci, mohou být pro vás následující doporučení samozřejmostí a každodenním chlebem. Pokud se na tvorbu kariérního webu a s ním spojené on-line komunikace s kandidáty teprve chystáte, věříme, že se vám těch pár typů a ukázek pro inspiraci bude hodit. Vycházejí z našich reálných zkušeností posbíraných na práci pro nespočet klientů.
V podstatě neexistuje žádné druhé místo, na kterém by kandidát našel (respektive měl najít) v ucelené formě tolik informací o firmě, coby zaměstnavateli. Je to zkrátka výkladní skříň zaměstnavatele. Uživatel by měl mít proto možnost firmu na webu skutečně poznat, udělat si obrázek o tom, kdo jsme, jací jsme, jaké to je u nás pracovat a co mu nabízíme. Cokoliv, co na web dáme, by pro něj mělo mít nějakou hodnotu, být relevantní. Než se upsat k smrti, raději to vyjádřeme videi či obrázky. Na mnoha webech máme naměřeno, že nejvíce času tráví jejich uživatelé právě sledováním videí. Výjimkou je samozřejmě blog, na který chodí vybraní uživatelé číst.
Představa, že kandidát přijde na kariérní web, něco si o nás přečte a rovnou pošle CV, je velmi iluzorní. Zejména v případě pasivních kandidátů, kteří se spíše rozhlížejí, než že by práci aktivně hledali, bude namlouvání procesem na dlouhé lokte. Pokud se bavíme o webu, kandidát by měl mít důvod se na něj opakovaně vracet. Jednou třeba dojde k tomu, že udělá ten důležitý krok k bližšímu poznání, k navázání komunikace. To znamená jediné. Na našem kariérním webu se musí něco dít.
Jak tedy přimět kandidáta, aby se na web vracel?
Employer Branding je o budování komunity semknuté kolem obsahu vaší značky a kariérní web by v tom měl hrát klíčovou roli.
Sekce s volnými pozicemi je samozřejmostí, ale nezapomínejte ani na to, přidat do prostředí webu dostatek konverzních tlačítek, na která může uživatel při konzumaci obsahu kdykoliv kliknout a dostat se k nabídce pozic. To může být ale málo.
Zaměstnavatelé ztratí mnoho kandidátů jen proto, že jedinou možností navázání kontaktu s nimi je vyplnění formuláře u konkrétní volné pozice a zaslání CV. To nerozhodnutý kandidát ne vždy udělá. Třeba si chce promluvit, lépe naši firmu poznat.
Jaké další možnosti konverze se tedy nabízejí?
V praxi jsme si jich ozkoušeli několik a pokud byly správně zvoleny s ohledem na cílovou skupinu kandidátů, přinášely nám skvělé výsledky.
Zkrátka, jakákoliv aktivita, která umožní navázání kontaktu s kandidátem je cenná. A web je tím prostředím, kde k tomu dojde.
Základní analytické nástroje jsou dnes notoricky známé a jejich nasazení na web je více než jednoduché. Problém však často bývá v tom, že s daty, která tyto nástroje generují, nikdo nepracuje. Nedopouštějte se této chyby, neochuzujte se o cenné poznatky a možnost systematicky vaši komunikaci s kandidáty zefektivňovat.
Co jsou tedy ty nejzákladnější věci, které byste měli optikou dat z webu sledovat?
Sebekrásnější web vás začne brzy otravovat, pokud se s každou textovou úpravou či novým obsahem budete muset obracet na kodéry. S mnoha takovými weby jsem se setkal a věřte, že jejich správa je za trest.
Pokud si necháte web nakódovat na míru, existují redakční systémy, ve kterých s trochou zasvěcení dokážete většinu obsahu spravovat. Pokud se bavíme o blogu, sekci s podcasty a videi či přihlašování se na vaše firemní akce, bude to nutnost.
Existují i šablonovitě připravená řešení, ve kterých při troše kompromisů vytvoříte web snadno, rychle, za pár peněz a zvládnete administrovat de facto celý obsah webu. Nám se osvědčilo řešení od českých Solidpixel.net a několik webů jsme na něm postavili a bez problémů je spravujeme my či přímo naši klienti.
https://kariera.sko-energo.cz/
https://delejcotebavi.decathlon.cz/
Chcete vytvořit a spravovat web, který vám pomůže budovat značku zaměstnavatele, přivádět do firmy ty správné kandidáty? Rádi vám pomůžeme.
Ruku na srce, milí HRisté. Kdo z vás by si nepřál, aby v tom příštím roce byla vaše firma…
Číst víceZměny v očekáváních, nové byznys modely a komunikační kanály. Trh práce se výrazně mění a firmy…
Číst víceChybami se člověk učí. A vůbec nejlepší je učit se z chyb druhých, protože vás to nic nestojí. A…
Číst víceVaše zpráva byla odeslána.
Napište nám nebo rovnou zavolejte.