S Janou Patkovou nejen o náboru mladých talentů
O budování zaměstnavatelské značky, náboru studentů a absolventů i zaklínadle jménem work-life…
Číst víceO tématu onboardingu byla už popsána polovina internetu a důležitost zapojení nových zaměstnanců do života firmy hned od prvního dne rozporují snad jen ti nejzatvrzelejší otrokáři. Přesto se při rozhovorech ve firmách poměrně často setkáváme s lidmi, kteří na první chvíle v nové práci nevzpomínají v dobrém – neukázali jim šatnu, nepřipravili přístupové kódy k systému, nedoporučili, kam si zajít na oběd, nebo dokonce nepředstavili nejbližší spolupracovníky.
Mnohdy si při takovém interview říkáte, jak je to vůbec možné. Ale asi nejsou lidi, nebo je špatně nastavený systém. Nováčci se tak po nástupu potýkají s celou řadou problémů a některé z nich se nevyřeší tím, že je posadíte do zasedačky a pustíte jim video představující život ve vaší korporaci.
Co tedy s tím? Ideální jsou samozřejmě proškolení šéfové i kolegové, propracovaný program na první dny a správně namíchaná kombinace pracovních i neformálních mítingů. Užitečnou pomůckou jsou pak vyladěné nástroje – ať už brožurky nebo návody v počítači (pokud tedy nováček dostane hned na začátku přístupové kódy…), prostě instrukce a informace, které si vaši noví kolegové mohou v klidu prostudovat buď přímo v kanceláři nebo třeba ještě před nástupem.
Jeden takový návod nedávno přichystali ve Švédském rozhlase (Sveriges Radio), veřejnoprávním rádiu se sídlem ve Stockholmu, které však vysílá ze studií po celé zemi od Malmö na jihu až po Kirunu na severu. Švédští rozhlasáci hledají poměrně širokou škálu zaměstnanců od zkušených techniků až po mladé křepelky do ranního vysílání – u všech nováčků ale potřebují, aby chápali fungování organizace, věděli, na koho se obrátit, a rozuměli, jak svým úkolům, tak si zvyšovali přehled o práci svých kolegů.
Níže se můžete podívat na video, které digitální návod „jak se stát rozhlasákem“ představuje. Přístup do interního systému rozhlasu ani podrobnější náhledy se mi zatím od Švédů nepodařilo získat, ale jako intro bude snad pár pohyblivých obrázků stačit. Pro čtenáře, kteří ve svém životě udělali moudřejší rozhodnutí než autor těchto řádek, co se kdysi místo něčeho smysluplného naučil švédsky, pár vysvětlivek:
Takže konec hlášení ve švédském jazyce. Jakým způsobem přistupujete k onboardingu ve vaší firmě? Sázíte na osobní nasazení kolegů, máte nějaké pomůcky jako videa nebo časopis? Dejte vědět, jakým způsobem pracujete se svými nováčky. Ono totiž platí, že když sedíte poprvé bezradně s veslem v ruce uprostřed Vltavy, při nejhorším se vykoupete ve studené vodě. Když ale nezaškolíte nové kolegy, můžou vám brzo uplavat ke konkurenci.
________________________________________________________________________________________________
Chcete se dozvědět, jak se nabírají a vedou lidé tam, kde to funguje? Přijďte na 2. ročník konference Employer Branding Experience. Jen do 30.6. můžete koupit lístky za early birds cenu 5 990 Kč. Více se dozvíte na webu konference.
O budování zaměstnavatelské značky, náboru studentů a absolventů i zaklínadle jménem work-life…
Číst víceŘadu organizací a jejich týmů řídí odborníci na dané odvětví, kterým chybí dovednosti potřebné pro…
Číst víceZeptali jsme se řečníků konference Brand Mixer, co pro ně značka znamená.
Číst víceVaše zpráva byla odeslána.
Napište nám nebo rovnou zavolejte.