Employer Branding Survey 2014
Jak to vypadá se značkami zaměstnavatelů za velkou louží zjistíte v čerstvém výzkumu společnosti…
Číst víceO naší spolupráci s ECCO jsme již psali, a to hned dvakrát.
Nejprve jsem psal o tom, jak jsme během dvou týdnů dali dohromady nabídku firmy pro budoucí zaměstnance (kandidáty). Takový fofr jsem popravdě zažil poprvé. Myslím, že tím hlavním důvodem, že se něco takového podařilo, je fakt, že ECCO je zaměstnavatel, u kterého to prostě funguje. Fluktuace lidí je spíše zanedbatelná, zaměstnance jejich práce baví, vztahy jsou na skvělé úrovni a lidi mají k firmě a jejím produktům skutečný vztah. Formulace nabídky, respektive Employer Value Proposition, pak byla o tom najít to nejlepší, co firma jako zaměstnavatel má, a správným způsobem to lidem představit.
Aby to opravdu fungovalo, nejde jen pět kandidátům ódy na silné stránky, které firma má, a zametat při tom pod koberec fůru průšvihů, kvůli kterým jsou současní zaměstnanci naštvaní nebo dokonce odcházejí. V ECCO jsme nic pod koberec zametat nemuseli. Díky dobré náladě, která ve firmě panuje, nám s projektem hodně pomohli samotní zaměstnanci. Od nich jsme získávali informace o firmě a správných kandidátech, s nimi jsme konzultovali samotnou nabídku a důležité body představení firmy. Stejně jako u jiných projektů značky zaměstnavatele, i u ECCO je pro nás důležité, že pod vytvořenou nabídku jsou zaměstnanci ochotni se podepsat a je vlastně vyjádřením jejich vlastních názorů.
Celý článek o tvorbě Employer Value Proposition ECCO si můžete přečíst zde.
Děláme to tak vždycky, že středobodem obsahu komunikace firmy s kandidáty jsou názory lidí, kteří v dané firmě pracují. Nejinak tomu bylo i v ECCO. Ondra Pokorný už psal o tom, jak s dalším kolegou Ondrou Tylčerem točili videa. Jeho článek o videích si můžete přečíst zde.
Ono to ale není jen o videích. V principu to vypadá tak, že se se zaměstnanci setkáme v jejich pracovním prostředí a povídáme si. Ptáme se jich na věci, které souvisí s tím nejdůležitějším, na čem chceme nabídku a představení firmy postavit (tedy věci, které jsme si definovali v EVP) a oni nám odpovídají. Při tom je natáčíme, fotíme, děláme si chytré poznámky. Nikoho příliš nestylizujeme, neříkáme lidem, co mají odpovídat, natož, abychom je nutili opakovat nějaké předem naučené fráze. Jde nám o opravdovost, aby se v tom zaměstnanci cítili dobře. Obvykle odcházíme s hromadou materiálu. Nakonec z toho všeho, co natočíme a nafotíme, vznikne celý balík důležitého obsahu komunikace – videa, fotky, citace zaměstnanců, textové medailonky zaměstnanců do brožury. To je pro nás vlastně takový středobod vesmíru komunikace s kandidáty. V ECCO to bylo úplně stejné. Jen jsme přidali důležité informace o značce, jejích produktech, hlavních principech, které firma vyznává, a něco málo historie. To je celé. Nic víc, nic míň. Takto vznikl obsah pro kariérní web ECCO.
Dříve to pro nás ale často porod byl. Malovali jsme si wireframy, grafik přišel se spoustou nápadů, do toho nápady klienta, pak to dostali na stůl kodéři a ti měli další nápady. Než se to vše nakódovalo a opřipomínkovalo, uběhlo několik měsíců. A pak to nekonečné ladění. Na jednom prohlížeči nefunguje tohle, na jiném něco jiného, pak další úpravy a zase testování…
Věděli jsme, že dobrý kariérní web přece nemusí být atomová věda, že má své jasné zákonitosti, že by měl být jednoduchý a že jde hlavně o obsah. Tak dlouho jsme hledali řešení, až jsme ho našli.
Na platformě Solid Pixels jsme si ve spolupráci s jejími tvůrci vytvořili naše vlastní řešení (respektive řešení pro naše klienty), které splňuje ta pro nás nejdůležitější kritéria, a sice:
Je to pár věcí, které jsou nicméně pro správné fungování kariérního webu nezbytné.
Stálo nás to pravda nějaký čas, ale řešení je na světě. Solid Pixels jsme si osahali již na několika malých microsite pro různé marketingové účely, nicméně web pro ECCO je prvním kariérním webem, který jsme na takto vytvořeném řešení udělali.
Na web se můžete podívat zde. V blízké době nás čeká hned několik kariérních webů. Už se na jejich realizaci těšíme, protože víme, že to nebude takový porod jako dřív.
Jak to vypadá se značkami zaměstnavatelů za velkou louží zjistíte v čerstvém výzkumu společnosti…
Číst víceTo nejlepší ze světa employer brandingu ve dvou dnech v Praze
Číst víceVsadím se, že v málokteré oblasti budeme moci v blízké době sledovat takový rozmach, jako v HR…
Číst víceVaše zpráva byla odeslána.
Napište nám nebo rovnou zavolejte.