Budujete firmu od základu? Chytrý nábor je mise číslo 1
Prvních deset lidí ve firmě je pro vaši značku rozhodujících. Jsou to totiž ti, kteří vtisknou vaší…
Číst víceZačínám být čím dál víc přesvědčený, že kamera nemusí člověka bez zkušenosti s natáčením paralyzovat – pokud se kolem ní nedělají velké tanečky a nechcete po zaměstnancích, aby si vymýšleli a tvrdili něco, co jim je proti srsti. Jasně, světlo i mikrofon s sebou vzít musíte, kameru a stativ taky, ale když netlačíte na pilu, neposíláte dobrovolníkům dva týdny dopředu přesné otázky i s formulovanými odpověďmi, proběhne to všechno rychle, bezbolestně a dovolím si říct, že to pro potřeby HR marketingu dopadne i kvalitně.
Zadáním nám bylo promítnout jednotlivé pilíře nabídky společnosti ECCO do dvou náborových videí pro použití na kariérním webu (a ve zkrácené podobě později i na sociálních sítích). První video cílené na asistentky prodeje, druhé na vedoucí prodejen. Každá pozice v ECCO má totiž určitá specifika a nabídka se z velké části liší. Zároveň jsme chtěli zapojit zaměstnance jak z České republiky, tak ze Slovenska. A v neposlední řadě bylo nezbytné v celkovém vyznění videí zohlednit, že kariéra v ECCO není žádná nuda, žádný opruz, že je tam fajn atmosféra a že se do té práce doopravdy můžete zamilovat (jakkoli klišoidně to cynikovi může znít).
Domluvili jsme si termíny natáčení v Praze a Bratislavě, ujistili se, že budeme natáčet zaměstnance, kteří profilově odpovídají cílovým skupinám kandidátů definovaným v EVP, připravili si otázky, na které zaměstnanci sami o sobě odpoví v souladu s EVP a vyrazili natáčet do obchodů za plného provozu.
Zaměstnanci dopředu věděli, že se bude natáčet u nich na prodejně, že nechceme dělat zbytečné divadlo a že se bude jednat o náborově zaměřené spoty. Více podrobnostmi jsme je nezatěžovali. Jak to šlo? Dobře. Zaměstnanci se neutápěli v korporátních frázích a nehledali těžce slova. Za necelé tři hodiny jsme natočili Bratislavu, o trochu déle jsme na place strávili na Floře. A pak stříhat. To, že jsme vše zvládli takhle rychle je mimochodem dobrá ukázka toho, že formulované EVP ECCO není v kanceláři vymyšlený shluk chytlavých hesel, ale žitá realita lidí na prodejnách, kteří se na tvorbě strategie podíleli.
Postprodukce je pokaždé časově poměrně náročná, protože musíte několikrát prohlédnout celou stopáž, vybrat ty nejlepší momenty a poskládat je vhodně do jednoho fungujícího celku. Ale v případě ECCO se to až na pár drobností po konzultaci s klientem podařilo velmi rychle.
Výsledná videa si můžete prohlédnout pod článkem. Já se někdy v týdnu chystám na výpravu do nákupáku na Vinohradech, tak se asi zastavím v prodejně, kde jsme natáčeli, a uvidíme, co mi tam Kristýna, Tereza, Jitka a Lenka na videa řeknou. Snad nedostanu cedrovým napínákem do hlavy.
Prvních deset lidí ve firmě je pro vaši značku rozhodujících. Jsou to totiž ti, kteří vtisknou vaší…
Číst víceŠikovní studenti jdou na dračku. Jednorázová kampaň je může při výběru zaměstnavatele zaujmout, ale…
Číst víceVěříš, že obsah je královnou komunikace? My ano. Pojď s námi jeho prostřednictvím budovat opravdové…
Číst víceVaše zpráva byla odeslána.
Napište nám nebo rovnou zavolejte.