Inspirativní snídaně: Rozvoj lídrů a manažerů & angažovanost
Inspirativní snídaně
Číst vícePokud víme, kdo jsou lidi, které do firmy hledáme, pak dostat se k nim není největší problém.
Nikdy to vlastně nebylo jednodušší. V on-line prostředí po sobě všichni zanechávají hromadu stop a šikovní on-line marketéři z nich umí číst. Vyčmuchají kandidáta a naservírují mu pod čumák co potřebují. Na Facebooku je osloví, protože toho o sobě provozovateli této sítě vykecají spoustu, jen, co vlezou na nějaký web, hned je přes cookies a podobné nástroje chytí, zjistí, na co se koukají a jak se na webu chovají, a pak už je mohou dále pronásledovat se svou nabídkou, dalšími a dalšími argumenty, dokud se nechytí do sítě a nepošlou svoje CV nebo na sebe neprozradí telefonní číslo. Ti chytří a trpěliví, pak dělají to, čemu se říká obsahový marketing, tedy zásobují kandidáta zajímavostmi ze svého oboru, z dění ve firmě, informacemi, které by se mu mohli hodit, aniž by na něj hned křičeli „Hej, dej nám svoje CVíčko.“ I mimo svět internetu dnes mohou firmy na kandidáty relativně dobře cílit a namixovat ten správný koktejl outdooru, časopisů, rádia, direct mailingu…
Přestože je relativně snadné kandidáty najít, je stále obtížnější získat jejich pozornost a přesvědčit je, že mají dát vale svému současnému zaměstnavateli a jít pracovat k nám.
Důvodů k tomu je hned několik:
Má-li být HR marketing úspěšný, tedy zaujmout a přesvědčit kandidáta (alespoň do té míry, aby mohlo nastat osobní jednání mezi kandidátem a firmou), musí vystoupit z řady a něčím zaujmout, zodpovědět všechny ty otázky.
O tom, že to je úkol nelehký, se přesvědčujeme u každého našeho klienta, každého jednoho projektu. A tak se koukáme, jak se s tím perou ostatní firmy a agentury, které pro ně pracují.
Tentokrát jsme si vzali na paškál několik výstupů HR marketingové komunikace firem, které se v poslední době objevily, a dovolili jsme si hodnotit, jak se jim daří splnit ony klíčové úlohy – tedy zaujmout a zodpovědět otázky, které zaměstnávají hlavu kandidáta.
1) Artin a jejich jedinečná nabídka, o které určitě řeknete svým známým
Zajímavé kreativní ztvárnění komunikace je nepochybně důležité, ale důležitější je zajímavá nabídka, která dokáže firmu odlišit od konkurence.
Artin nabízí lidem po roce u firmy neomezenou dovolenou. Prostě se staráte o plnění svých úkolů a čerpáte si tolik placené dovolené, kolik je vám libo. Taková nabídka si určitě získá hodně pozornosti a rozhodně se o ní bude mluvit. Jistě Artin odliší od zástupu zaměstnavatelů, jejichž nabídka je veskrze stejná. Schválně, která z položek vaší nabídky kandidátům je taková pecka?
O neomezené nabídce Artinu si můžete přečíst na webu firmy zde.
Za nás palec nahoru.
2) Kariérní web Assa Abbloy, aneb práce ve FABce, o které se toho moc nedozvíte
Společnost Assa Abbloy, výrobce zámků, která má ve svém portfoliu v našich končinách legendární značku FAB, spustila nedávno svůj nový kariérní web.
Prohlédnout si ho můžete zde.
Web funguje a až na pár přešlapů, které se přihodí každému, vypadá celkem pěkně.
Je ale skutečně oním oknem do firmy, kterým může kandidát nahlédnout a poznat, co je Assa Abbloy zač, jak to v ní chodí, co skutečně získá, když bude ve firmě pracovat? Dostane kandidát odpovědi na všechny ty důležité otázky, které si klade při zvažování nového zaměstnavatele?
Bohužel, ne tak docela. Zde jsou mé postřehy k webu. Uvádím jen ty skutečně zásadní a snažím se vyvarovat věcí čistě subjektivních typu líbí, nelíbí.
Nechci být hnidopich a rýpat se v detailech. Výše uvedené nedostatky považuji ale za zásadní a není pochyb o tom, že Assa Abbloy si svým webem v náboru a budování značky zaměstnavatele podkopává nohy. Jistě je to skvělá firma plná zajímavých lidských příběhů s FABrikou spjatých a má lidem co nabídnout. Z webu se to ale nedozvím a velkou láskou k firmě asi nezahořím.
Bohužel, palec dolů.
3) Článek na blogu Etnetera „Rozhovor s odcházejícím Daliborem“ díky kterému pochopíte, že jsou firmy, ze kterých se odchází jen těžko
K tomu, co o sobě hlásá nějaká firma, přistupují kandidáti obvykle obezřetně s jistou zdravou dávkou nedůvěry. Mnohem důvěryhodnější je pro ně, co o firmě říkají současní a bývalí zaměstnanci. Etnetera to zjevně ví a proto ve své HR marketingové komunikaci dává prostor konkrétním zaměstnancům a jejich názorům. Na svém blogu Etnetera uveřejnila rozhovor s odcházejícím zaměstnancem Daliborem Pulkertem. Coby kandidátovi, který se chce o Etneteře jako zaměstnavateli něco dozvědět, vám dá víc informací než několik obvyklých kariérních webů. Rozhovor si můžete přečíst zde. Pochopíte, jak to ve firmě funguje, jaké se vám zde nabízejí možnosti, dokážete si živě představit, jak by mohl vypadat takový váš příběh v roli zaměstnance Etnetery. A hlavně je to důvěryhodné – je to o konkrétním člověku, příběhu a názorech, za kterými si stojí. Takto má vypadat dobrý obsah pro komunikaci s kandidáty.
Tohle je skvělé a palec nahoru.
Nestavíme se do role arbitrů toho, co je a není dobré. Třeba budete mít jiný názor, jiné postřehy a tak nám je klidně napište. Důvod, proč vyzdvihujeme dobré věci a upozorňujeme na nedostatky druhých je prostý – vyvolat zamyšlení, inspirovat a pomoci vám všem, kteří naši myšlenky a zkušenosti čtete, dělat svou práci na poli Employer Brandingu lépe a efektivněji.
Tak ať vám jde práce od ruky i v těchto tropických dnech.
Inspirativní snídaně
Číst vícePár skvělých po–činů z oblasti firemních kultur a značek zaměstnavatelů v České republice, na…
Číst vícePandemie dopadá také na psychické zdraví lidí. Co s tím mohou firmy dělat?
Číst víceVaše zpráva byla odeslána.
Napište nám nebo rovnou zavolejte.