How is an employer brand baked in the BrandBakers bakery
Come peek under the Bakers' hands and look into the step by step process of building an employer…
Číst víceČtvrtý díl Inspirativních počinů bude výjimečný. Začne totiž na mém stole v pekárně. Podělím se o malý příběh, který jsem zažil dnes na vlastní kůži a dodává mi víru, že má smysl se věnovat oblasti spolu-práce lidí a firem. Celý tento seriál píšu proto, abych vás potěšil, zahřál a inspiroval pro další práci a aby vám tyto počiny, stejně jako mně, dodaly víru, že se oblast HR může proměnit ve vyšší úroveň spolu-práce lidí a firem. Pakliže jste nečetli, přečtěte si taky první, druhé a třetí vydání Inspirativních počinů.
Značku dělá zkušenost, mnohem méně marketing
Zhruba před rokem jsem šel na první schůzku do společnosti Tchibo. Odpověď na mou první otázku na schůzce (negativně ovlivněnou tím, co si většina firem v ČR od employer brandingu slibuje): „Proč se scházíme, vždyť vy obsazujete pouze 2, slovy dvě, volné pozice?“ mi málem vyrazila dech. „Ano, s náborem problém nemáme. Značku zaměstnavatele chceme budovat proto, aby to u nás lidi více bavilo, aby se nám s lidmi lépe spolu-pracovalo.“. Spadla mi brada, zalilo horko a naskočila husí kůže. Pro tyto okamžiky stojí za to dělat employer branding. Od té doby zážitek z této schůzky šířím. Až dnes, ráno, v pekárně, na mém stole, zcela nečekaně, byla taška plná kafe a pozdrav na lístku. Jak říká kamarád, Idealista, David Šimák: „značku dělá zkušenost, mnohem méně marketing“. O tom, jak v Tchibu s lidmi spolu-pracují se již brzy dočtete více u nás na blogu nebo se koukněte na jejich profil na cocuma ;-)
Zaměstnání nebo po-volání
Můžete mít dobré zaměstnání. Spoustu práce, parádní tým, přátelskou atmosféru, vyladěné pracovní prostředí, benefity. Jedinou věc však můžete stále postrádat. Výrazné stopy v zemské kůře, které vaše práce zanechává. Práci, která dává opravdu smysl. Práci, která zlepšuje kvalitu života, chrání něco dobrého před zánikem nebo napravuje to, co nefunguje dobře. Na český trh vstoupila první peer-to-peer pojišťovna, která rozděluje část režijními náklady, re-klamami, manažery „neprožraného“ pojistného mezi své členy — pojistníky. Podívejte se jak funguje třeba na tomto videu. Celkem fér, co říkáte? (pozn.: férovost je tématem současného byznysu a HR, včera o tom byla v Praze celá konference).
Inspirujte více, motivujte méně
Taky máte řadu CSR aktivit, o kterých se píšou hezké PR články? Adidas na to jde trochu jinak. Prostřednictvím obsahu na portálu GamePlan-A.com inspiruje lidi, aby díky sportu žili lepší život. Jejich zaměstnanci, partneři a sportovci sdílí své zkušenosti se sportovním tréninkem. Říkají, že: „vytvářejí obsah, kterým podporují řešení pracovního života se srdcem sportovce“. Chcete-li získávat více správných lidí pro svou firmu, raději je inspirujte než přímo motivujte. Protože, jak říká Simon Sinek: „Úspěšné společnosti nenajímají kvalifikované lidi, které pak motivují; najímají motivované lidi, kteří pak inspirují. Lidé buď motivovaní jsou, nebo nejsou. Pokud nedáte motivovanému člověku něco, v co by věřil, něco většího než úkol, na kterém má pracovat, brzy se namotivuje k tomu, aby si našel novou práci. A vy se budete muset spokojit s těmi, kteří zbydou."
Netlačte, vtahujte
Největší překážkou lidí při změně zaměstnání je skutečnost, že nevědí, nedokáží si dobře představit, jaké je to pracovat v dané firmě. Brněnské, nebo už spíše světové, Kiwi, prodávající letenky, to vymyslelo chytře. Vyrobilo si blog www.kiwi.com/stories/, na kterém mixuje zajímavosti ze světa cestování (to je logicky jejich největší téma) s informacemi o tom, jaké to je pracovat v jejich společnosti (články označené „OUR STAFF“). Jejich přístup se tak blíží našemu osvědčeného receptu na tvorbu obsahu, který má potenciál budovat vztahy: 3 dílky pomoci či inspirace, 2 dílky zábavy a 1 dílek informací. Bohužel většina firem stále poměr ingrediencí převrací.
Vystupte z řady
Pro zvýšení povědomí o vaší společnosti, známosti vaší značky, můžete použít různé nástroje. Klasické on-line (klíčová slova, bannery) či off-line (billboardy, inzerci) kampaně anebo můžete vymyslet něco originálního. Jako to předvedlo například Accenture s webem Symphonologie / The Music of Business, na kterém se můžete „svěřit jedinečné symfonii vytvořené ze sentimentu dnešního obchodního světa. Symphonologie je multisenzorický zážitek inspirovaný metodami umělé inteligence a postaven týmem stratégů, kreativních technologů a hudebníků. Je to fúze podnikání a technologie s výsledky budícími úctu.“.
Tento díl zakončím citátem Alberta Schweitzera, který je jakousi metaforou pro budování značky: „Dobrý příklad není jednou z možností, jak ovlivnit jiné lidi. Je to jediná možnost.“
Co Vás dnes z výše uvedeného seznamu zaujalo nejvíce, opominul jsem nějaký originální počin? Podělte se s námi o váš názor, budeme rádi! Stejně tak budeme rádi, když budete naše názory sdílet a podporovat.
Dále si přečtěte:
1. Náborová videa: punk s lidskou tváří
3. Candidate Experience: zkušenost nebo zážitek?
4. Dvě fatální minely na hřišti Employer Brandingu
5. Když zaměstnanci nechybí jen klientovi
Come peek under the Bakers' hands and look into the step by step process of building an employer…
Číst víceJak začít s budováním značky zaměstnavatele? Po našem workshopu už budete vědět, jak na to!
Číst vícePojďte nahlédnout Pekařům pod ruce a podívat se na proces budování jedné zaměstnavatelské značky…
Číst víceVaše zpráva byla odeslána.
Napište nám nebo rovnou zavolejte.