Autor: Petr Hovorka Akce 28. 4. 2020

Inspirativní počiny – vol. 3

Kudy chodím, kudy brouzdám, sleduji, co se děje na poli budování značek zaměstnavatelů a firemních kultur. V oblasti spolu-práce lidí a firem. A vidím, kolik skvělých „věcí“ – vedle těch, které sem tam upečeme u nás v BrandBakers – vzniká. Chci se s vámi o ně podělit, aby vás potěšily, zahřály a třeba inspirovaly pro další práci. Pakliže jste nečetli, přečtěte si taky první a druhé vydání Inspirativních počinů.

Šéfové - o těch to je

K nejčastějším odpovědím na otázku, kterou klademe zaměstnancům ve firmách: „Proč jste si vybral/a firmu xy?“ patří: „Protože mě na schůzce v náborovém procesu přesvědčil můj (budoucí) šéf.“. Není zase tak velkým překvapením, že si zaměstnavatele vybíráme podle lidí, se kterými budeme pracovat a „pro které budeme pracovat“. Zarážející je, jak málo se s představením nějakého šéfa v náborové komunikaci setkáme (alespoň například v úrovni náborového inzerátu jako u AspectWorks). Teď se to možná změní. Na trh vstoupil nový pracovní portál WinWinJob.cz, který přináší lidem možnost vybrat si práci podle (pro) šéfa. Držíme palce! 

 

Nahlédněte pod pokličku

Když jsme u těch šéfů… Projděte se Zootem s jeho šéfem, Láďou Trpákem, a poznejte jednotlivá oddělení, nasajte atmosféru kanceláří a nahlédněte do firemní kultury. Podle mého názoru je to skvělý způsob, jak lidem zprostředkovat firmu zevnitř. Po shlédnutí takového videa si dokážete lépe představit, co vás v Zootu jako zaměstnance čeká, jací lidé tam pracují, v jakých týmech, jak vypadá pracovní prostředí, jestli jsou všichni u svých strojů nebo pracují také z domova, jaká panuje ve firmě atmosféra — jestli se lidé mračí nebo se usmějí, když je šéf vyruší s kameramanem v zádech. A prohlédněte si celý profil Zootu na cocuma.cz, jehož je video součástí.

 

Kariérní stránky plné obsahu

Dávno pryč jsou ty časy, kdy jsme se na detaily produktu ptali prodavače v obchodě a ten měl příležitost, když byl pohotový, nám výrobek či službu prodat „na místě“. Dnes jsou kupující díky internetu, sociálním sítím nebo recenzím na e-shopech daleko kvalifikovanější. Stejně jako lidé na trhu práce, když se rozhodují, že změní zaměstnavatele. O úspěchu rozhoduje naladění, sympatie a vztah k dané značce, k čemuž dnes slouží obsah, primárně tvořený s cílem inspirovat a pomáhat, bavit a až v poslední řadě informovat. O tom, jak vznikají takové kariérní stránky, nabité obsahem, si můžete do detailu přečíst zde.

 

Když firma ví, o co jí jde

Že firmy nejsou schopné artikulovat účel své existence (poslání), zásadní přínosy pro klienty, natož pilíře své byznysové jedinečnosti (unique selling proposition), jsem si už dávno zvykl. O to však více mě v posledních týdnech dostal krátký článek na kariérním blogu společnosti EUC. Pan ředitel v něm odpovídá na pár otázek, proč a jak chce změnit zdravotnictví, jakým principům věří a jakou chce vybudovat společnost. Navíc ta forma rozhovoru dodává obsahu esenci autentičnosti. No, posuďte sami: http://www.euc.cz/kariera/clanky/o-vizi-s-nasim-sefem

 

Hraní si se neomrzí

Už je to starší věc, ale kampaň FG Forest — kariérní stránky — Game of Code mezi náborovou komunikací jiných firem shánějících do svých řad javisty stále vynikají. Když jsem je objevil, sliboval jsem si nějakou malou gamifikaci, ale ne. Jsou založeny „pouze“ na vizuálu Game of Thrones a dobrých textech, jako například: „Hledáme web developerky a developery, kteří svým bojovým uměním, důvtipem a statečností vdechnout život internetovým stránkám nejmocnějších vladařů Západozemí.“ Za mě palec nahoru.

 

Když vám jde o lidi a ještě na to máte

Někteří k tomu potřebují státní pobídky (rozuměj peníze nás, daňových poplatníků), aby v ČR laskavě postavili své montovny a fabriky a zaměstnali lidi z Polska, Ukrajiny či ještě vzdálenějších míst (ideálně přes agentury bez oficiálního pracovního povolení). Lidl takový není. Jeho byznys nese ovoce, „fruktifikuje“ svůj úspěšný byznys model, a investuje. V následujících letech hodlá v ČR investovat 9 mld. Kč do nových prodejen, které přinášejí výhody zákazníkům, životnímu prostředí a světe div se — i zaměstnancům. To, co není na první pohled vidět, první patro nových prodejen, je určeno pro zaměstnance. Za mě klobouk dolů. Že válcuje ostatní retailery i v platech, je zase jiná kapitola.

 

Dejte vědět, co vás ze seznamu zaujalo nejvíce. A podělte se s námi o svůj názor, budeme rádi!

Budeme taky rádi za Tweet nebo sdílení článku na Linkedinu.

 

Dále si přečtěte: 

1. Stavitelé katedrál vs. řadoví zaměstnanci

2. Jak nezvorat Employer Value Proposition

3. Pojď s námi budovat pohraničí!

4. Práce nebo život? Obojí!

5. Jak můžete zlepšit firemní kulturu?

 

NEJLEPŠÍ ČLÁNKY DO E-MAILU

Je to jednoduché, zaregistrujte se a dostávejte výběr těch nejlepších článků každý měsíc do svého emailu.

Chci newsletter

Děkujeme

Vaše zpráva byla odeslána.

Pojďme se potkat

Napište nám nebo rovnou zavolejte.

* Pro úspěšné odeslání formuláře je potřeba vyplnit všechna pole označená hvězdičkou.