Jak zaujmout náborovým bannerem na LinkedInu?
Se zájmem sleduji, jak se některé společnosti a personalisté snaží tvořit a postovat bannery, které…
Číst víceKudy chodím, kudy brouzdám, sleduji, co se děje na poli budování značek zaměstnavatelů a firemních kultur. V oblasti spolu-práce lidí a firem. A vidím, kolik skvělých „věcí“, vedle těch, které sem tam upečeme u nás v BrandBakers, vzniká. Chci se s vámi o ně podělit, aby vás potěšily, zahřály a třeba inspirovaly pro další práci. Druhé vydání právě dopečeno. První si můžete přečíst zde.
Po vzoru amerického Zapposu a brněnského IReSoftu se narodil další český culture book. Tentokrát z dílny IT společnosti MOROSYSTEMS. Standa Hybášek, spoluzakladatel společnosti, k němu říká: „Náš Culture Book je pro nás zhmotnění toho, co se tu snažíme 10 let budovat. Cílem Culture Booku je pomoci přitahovat ty správné lidi — MoroSystémáky :) Samozřejmě jsme se inspirovali ve formě.“. Jejich kariérní stránky jsou rovněž povedené, jednoduché a nabité obsahem, který — podle mého názoru — uchazeče o práci zajímá.
Na trhu nechybí pouze zaměstnanci. Propad demografické křivky se týká také současných středoškoláků, kteří nastupují na vysoké školy. A strhává se o ně boj. V posledních týdnech vytáhly do boje dvě vysoké školy — Vysoká škola báňská v Ostravě a Vysoké učení technické v Brně. VŠB ve své kampani Poslední strojař vsadila na zdůraznění, že strojaři budou mít zanedlouho cenu zlata, naproti tomu VUT láká na stránkách Technicky vzato holky na vědu. Obě videa, která jsou hlavní obsahovou součástí náborových stránek, stojí za zhlédnutí.
Další náborovou kampaň spustila IT společnost Solitea na stránkách http://www.absolutit.eu/. Je zaměřená na nábor programátorů pro projekt ve Finsku. Kromě velmi jednoduchých mikrostránek, které by na můj vkus mohly obsahovat méně textu a místo něj například nějakou infografiku, mají velmi dobře zpracovanou on-line bannerovou kampaň, která řeší jednotlivé fáze rozhodovacího procesu kandidátů — od povědomí (awareness), přes zvažování (consideration) až po preferenci / rozhodnutí (decision). Bannery z kampaně se můžete prohlédnout v této prezentaci.
Jednoduchým měřením napojení (zapojení či angažovanosti) zaměstnanců na příběh, poslání a hodnoty vaší společnosti je parametr eNPS (Employee Net Promoter Score). Jeho prostřednictvím zjistíte, kolik zaměstnanců doporučí vaši společnost svému známému jako zaměstnavatele. A co je geniální — potřebujete k tomu pouze jednu otázku. Více se o eNPS můžete dočíst v tomto článku. Nyní vám chci představit webový nástroj, který vám měření eNPS ještě více usnadní — https://www.wootric.com/, který v úvodu o sobě říká: „Win customers for life. Wootric is the Net Promoter Score platform for boosting customer happiness.“
Jak se říká, to nejlepší na závěr. Poslechněte si Pavlínu Louženskou, jak pracují s lidmi v ZOOTu. Necelých devět minut její přednášky za to rozhodně stojí. Dozvíte se, mimo jiné, podle čeho nabírají lidi ve chvíli, kdy rostou o 150% ročně a jak s lidmi pracují — například každých 14 dnů mají týmovou terapii, kvůli které pak netrpí na „kuchyňkovou politiku“. Dozvíte se také, jak vytvářejí pro lidi bezpečné prostředí, kde mohou lidé chybovat (rozuměj růst). Odměnou jim je, když jejich zaměstnanci sami od sebe na sociálních sítích píšou, jak je skvělé pracovat v ZOOTu. Přednášku najdete zde.
Co vás z toho seznamu zaujalo nejvíce? Dejte nám prosím vědět, podělte se s námi o váš názor, budeme rádi!
Dále si přečtěte:
Rádi vás také uvidíme na některém z našich workshopů z oblasti Employer Brandingu nebo HR marketingu. Podívejte se na termíny a místa (klikněte na obrázek).
Se zájmem sleduji, jak se některé společnosti a personalisté snaží tvořit a postovat bannery, které…
Číst víceSkvělé po-činy značek zaměstnavatelů, firemních kultur a poctivého HR marketingu, na jednom místě.
Číst vícePod tlakem nedostatku správných kandidátů se personalisté často střemhlav vrhají do pro ně zcela…
Číst víceVaše zpráva byla odeslána.
Napište nám nebo rovnou zavolejte.