Trendy v Employer Brandingu v roce 2018 v ČR
S čím si firmy vystačily v roce 2017, už letos stačit nemusí.
Číst víceMám na vás dvě otázky: když jdete do kanceláře pracovat, zvládnete vždy tolik práce, kolik jste za těch dlouhých osm hodin zvládnout chtěli? A když ne, kam jdete, abyste to zvládli? Do kavárny, do knihovny, nebo pracujete v brzkých ranních hodinách před úsvitem či po cestě do práce ve vlaku?
Jason Fried, spoluzakladatel firmy 37signals a autor knihy Restart, odpovídá takto: práce je jako spánek. Má určité fáze, kterými se musí projít, abychom se dostali do hlubokého spánku, respektive do hluboké pracovní koncentrace. Pokud nás někdo vyruší, musíme začít opět od začátku.
V kanceláři nás pořád někdo či něco vyrušuje – kolegové, šéfové, telefony... Manažeři věří, že na nás má negativní vliv přístup ke stránkám jako je Facebook, Twitter, YouTube apod., a proto jsou v některých firmách dokonce zablokované. Ale neuvědomují si, že jsou často kamenem úrazu manažeři sami.
Přístup k internetu, televize či mobil nás vyrušují dobrovolně, tedy v době, kdy my sami chceme. Kdykoliv je totiž můžeme vypnout. Příčinu nedobrovolného vyrušování nazývá Jason Fried stejně jako čokoládovou sladkost „M&M’s“ – managers and meetings. Čemu se v práci nevyhneme a jejich interakci s námi nijak nevypneme, jsou naši nadřízení a jimi svolané tzv. toxické porady. Pravidelná firemní jednání se konají naschvál zrovna, když jsme do práce hluboce zabraní, netrvají jen tu vyhrazenou hodinu, řeší se na nich nedůležité věci, které se většinou netýkají všech přítomných, a vedou jen k dalším poradám.
A jaké je tedy řešení?
V průběhu vývoje lidstva jsme dosáhli neuvěřitelných objevů a technologických vynálezů, ale nejsme o nic moudřejší.
Ricardo Semler, autor knih Podivín či Sedmidenní víkend a CEO společnosti Semco Partners proslavenou svou korporátní demokratickou reformou, s misionářským posláním šíří moudrost nazvanou „poslední dny života“. Jinými slovy klade otázku „Jak byste naložili se svým časem, kdyby vám zbývalo posledních pár měsíců života?“
„V dobách, kdy máme spoustu peněz, máme velmi málo času, a když ho konečně máme, nemáme ani peníze, ani zdraví.“
Ricardo Semler nabídl svým zaměstnancům možnost odkoupit si část svého pracovního času zpět a sám si vyhradil pondělky a čtvrtky pro to, co měl na svém, nyní již odškrtaném, seznamu přání. Nečekejte na odchod do důchodu, kdy už nebudete mít sílu či pevné zdraví, udělejte to hned!
„Všichni jsme se naučili v neděli večer posílat maily a pracovat z domova, ale velmi málo z nás se naučilo jít s přáteli do kina v pondělí odpoledne. Pokud hledáme moudrost, musíme se naučit i toto.“
Zeptejte se PROČ třikrát za sebou a dostanete pravou odpověď na otázku proč děláte právě teď to, co děláte. Seberte odvahu a nechte toho, co vás netěší a neposouvá kupředu, život je přece jen příliš krátký a nenahraditelný. A neohlížejte se zpět, nevažte sebe ani své potomky ke svým činům slovy „jednoho dne bude všechno tohle tvé“. Ricardo je velice radikální, dokonce spálil všechny své knihy a články a osvobodil tím sebe a svou rodinu od svých úspěchů. Má před sebou nepopsaný list na každý den, který věnuje tomu, co vždy chtěl dělat a „neměl čas“, a daří se mu vytvářet jen nové a nové úspěchy.
Jak nakládáte se svým pracovním i osobním časem vy? A co vaši zaměstnanci?
Dále si přečtěte:
S čím si firmy vystačily v roce 2017, už letos stačit nemusí.
Číst víceOpět s vámi budeme sdílet ty nejlepší recepty na Employer Branding a HR marketing.
Číst víceSkvělé po-činy značek zaměstnavatelů, firemních kultur a poctivého HR marketingu, na jednom místě.
Číst víceVaše zpráva byla odeslána.
Napište nám nebo rovnou zavolejte.