Cože – čísla, měření a byznys v HR?!
Ano, pod vedením Marka Premuse v Alze.
Číst víceKudy chodím, kudy brouzdám, sleduji, co se děje na poli budování značek zaměstnavatelů a firemních kultur. V oblasti spolu-práce lidí a firem. A vidím, kolik skvělých „věcí“, vedle těch, které sem tam upečeme u nás v BrandBakers, vzniká. Chci se s vámi o ně podělit, aby vás potěšily, zahřály a třeba inspirovaly pro další práci.
Agentura SYMBIO dělá velké věci. A tím nemyslím jen pro zákazníky. Mám na mysli především jejich zaměstnance. Možná jste viděli jejich kariérní stránky, na kterých představuje SYMBIO jejich zákazník, konkurent, ex–zaměstnanec a expert z oboru. To je zcela unikátní záležitost, to tady ještě nikdo nepředvedl. Více si o stránkách a kampani můžete přečíst zde. Věděli jste ale, že každý rok vydávají (interní) tištěnou ročenku? Páni zakladatelé Libor Šimon a Robert Haas v jejím úvodu říkají: „Už jste si možná zvykli, že ke konci roku patří i tahle papírová kronika. Nechceme ale, aby se stala samozřejmostí. My dva ji bereme hodně osobně, protože pro nás znamená další rok SYMBIA, další rok s vámi. S lidmi, od kterých se můžeme učit, se kterými se bavíme, společně tvoříme, někdy nesouhlasíme, hádáme se a při tom všem můžeme říkat, co si myslíme, ale hlavně hledáme společně způsob, jak dělat co nejlepší věci.“
Originální způsob, jak představit firemní kulturu na kariérních stránkách, předvedli – pro změnu v další IT společnosti – Trask. Jednoduše spojili příspěvky z Facebook profilu a posty na Instagramu s hashtagem #jsmetrask. Použili k tomu nástroj Juicer, který agreguje příspěvky ze všech sociáních sítí do jednoho feedu. Navíc si samozřejmě můžete pohlídat, co se na zeď dostane a co ne. Výsledkem je různorodý a autentický obsah, na jehož tvorbě se z velké části podílejí sami zaměstnanci. Jednoduché a elegantní, že? Tyto kariérní stránky mají na svědomí naši kamarádi Idealisti.
Zaujaly mě také přepracované kariérní stránky Škoda Auto, zejména to, jakým způsobem představují lokality svého působení. Ono přivést techniky a ajťáky do Mladé Boleslavi je prostě obvykle těžší než do firmy v Praze. Oceňuji také jednoduchý odpovědní formulář a fotografii personalisty s číslem na mobil a osobnímemailem (ano, to by měl být v dnešní době úplný standard).
Další vlna inspirace z oblasti firemních kultur nás zaplaví již 1. března na konferenci Culture Rocks. První vydání této konference bylo úchvatné – příběhy jednotlivých firem prezentované formou rozhovoru moderátora a zástupce firmy sedících v ušácích, prostorem vývojařské společnosti STRV a v neposlední řadě samotným moderátorem. Tím nebyl nikdo jiný než Petr Skondrojanis [Skondr], neúnavný bojovník za lepší firemní kultury, lídr projektu Cocuma. Co myslíte, jaké bude druhé vydání? Já už se těším!
Obsahem a formou mě dostaly kariérní stránky mé oblíbené sítě restaurací La Bottega (…teda hned po Ambi, jejichž firemní kultura a kariérní stránky patří mezi to nejlepší v České republice). Jednotlivé pozice nabízejí přímo šéfové daných týmů. Takže například: „Radek hledá kuchaře. La Bottega Tusarova je naším gourmet bistrem, vyrábíme si tu čerstvou pastu, pečeme chleba, připravujeme dezerty a chystáme cateringy. Do našeho týmu sháníme kuchaře, které baví různorodost a všechny barvy Itálie! V týmu budeš s Radkem Hasmanem, takže to bude jedna velká jízda.“ Jasně, že se mohli ještě více rozepsat o tom, koho Radek hledá, jak si představuje svého ideálního kolegu, na čem mu záleží, proč vůbec vaří… Kariérní stránky běží na systému Solidpixels z dílny Breezy.
Chcete proniknout do světa zákaznických značek a jejich budování a jste na úplném začátku? Pak vám můžu vřele doporučit on–line kurz Tomáše Hrivnáka, jednoho z nejvýraznějších expertů na značky v České republice, s názvem Základy řízení značky na Seduu. Jak píše v recenzích jeden z účastníků: „Pro mě jeden z nejlepších kurzů co jsem na Seduo.cz viděl. Lektor je přirozený a skvěle se poslouchá a samotné příběhy značek jsou výborně komentované. Je to absolutní základ a nutnost pro každého markeťáka a zajímavé zpestření i pro NEmarkeťáky.“ Investice ve formě 1 hodiny a 1 290 Kč litovat nebudete.
Do mojí knihovny putuje nová knížka An Everyone Culture: Becoming a Deliberately Developmental Organization. Zaujal mě její obsah: „A DDO is organized around the simple but radical conviction that organizations will best prosper when they are more deeply aligned with people's strongest motive, which is to grow. This means going beyond consigning "people development" to high-potential programs, executive coaching, or once-a-year off-sites. It means fashioning an organizational culture in which support of people's development is woven into the daily fabric of working life and the company's regular operations, daily routines, and conversations. This book demonstrates a whole new way of being at work. It suggests that the culture you create is your strategy—and that the key to success is developing everyone.“
Dále si přečtěte:
Rádi vás také uvidíme na některém z našich workshopů z oblasti Employer Brandingu nebo HR marketingu. Podívejte se na termíny a místa (klikněte na obrázek).
Ano, pod vedením Marka Premuse v Alze.
Číst víceTeprve když se spojí výborný produkt se skvělým zážitkem, může vzniknout dobrý byznys. Nebo úspěšný…
Číst víceCombo workshopů zaměřených na Employer Branding a HR Marketing
Číst víceVaše zpráva byla odeslána.
Napište nám nebo rovnou zavolejte.