S mikrofonem za inspirací, díl druhý
Dalšími řečníky, kteří nás při nedávné konferenci Employer Branding Experience 2017 inspirovali,…
Číst víceMěli jsme možnost podílet se na realizaci 13 videí pro společnost NN. Jejich cílem je představit společnost jako zaměstnavatele několika cílovým skupinám kandidátů, a sice:
V podstatě jsme volili mezi dvěma přístupy, a to pankáčským natáčením naostro bez přípravy a jasným scénářem a přípravou předcházející natáčení. Byli jsme si vědomi toho, že každá z těchto variant má svá jasná pro a proti.
1)Natáčení naostro bez přípravy
2)Natáčení po pečlivé přípravě
Nakonec jsme se rozhodli pro jakýsi kompromis napůl cesty mezi výše uvedenými přístupy. S každým z vybraných zaměstnanců (jejich výběr provedlo HR společnosti) jsme nejprve uskutečnili hodinový rozhovor, kdy jsme se u kafe v uvolněné atmosféře ptali dle předem připraveného topic guide na hromadu věcí od vnímaného poslání/přínosu NN, práce člověka na jeho pozici přes firemní kulturu či důvody, proč jít do NN pracovat, až po osobní život zaměstnance a koníčky, kterým se věnuje ve volném čase. Z jednotlivých rozhovorů jsme vybrali to nejdůležitější (to, co působilo nejosobněji a mělo zároveň určitou argumentační hodnotu). K tomu samozřejmě pár ryze osobních věcí, aby bylo kandidátům zřejmé, že si nepovídáme s robotem, ale s člověkem z masa a kostí, který má také osobní život. Jednotlivým zaměstnancům jsme pak před natáčením poslali otázky, které jim budeme klást a v krátkých větách vypsané to, co nás v rozhovoru s nimi nejvíce zaujalo a co bychom rádi, aby svými vlastními slovy ve videu řekli (nemají-li nic proti). Pak už nás čekala jen hodina natáčení s každým z aktérů a samozřejmě postprodukce.
O tom se můžete přesvědčit na kariérních stránkách NN, resp. na níže uvedených odkazech:
U členů boardu jsme se zaměřili na představení plánů NN do budoucna. Chtěli jsme zřetelně ukázat, kam nejvyšší management pojišťovnu směruje a jak do konceptu zapadají zaměstnanci.
Ve skrze jsme přesvědčeni o tom, že zvolený přístup k tvorbě videí zafungoval. Někteří z aktérů tím, že prošli určitou přípravou a nebyli rovnou hozeni do vody, se měli tendenci učit nazpaměť předem připravené texty, což samozřejmě při natáčení nefungovalo. Pro nás pak nebylo snadné rozbít jim tento připravený koncept a přimět je k tomu, aby prostě mluvili tak, jak jim zobák narostl. Natočit některá z videí v časovém horizontu jedné hodiny byla tedy celkem výzva. Na druhou stranu jsme díky přípravě, tedy přípravným rozhovorům a lámáním si hlav nad tím, co jsme se dozvěděli, zformulovali jasné parametry představení a nabídky NN a ty do videí promítli. Tím jsme se vyhnuli prázdným frázím.
Velkým překvapením pro nás bylo zjištění, že nejvíce svázáni byli před kamerou ti, kteří se během rozhovorů zdáli být největšími extroverty se schopností mluvit a naopak, ti co působili během rozhovorů nejuzavřenějším dojmem, to při natáčení nejvíce rozbalili.
Jako doporučený obsah odpovědí zaměstnanců na jednotlivé otázky (protože videa vlastně nejsou ničím jiným než sestřihem odpovědí na pokládané otázky) bychom zaměstnancům/aktérům poslali jen slova či sousloví v bodech. Hlavně žádné věty. Často se nám zaměstnanci těchto vět chytali a snažili se je replikovat doslovně.
Sice nevím jak, ale snažil bych se určitě nějak odvést pozornost dotazovaných zaměstnanců od faktu, že je někdo natáčí, více je ohřát na začátku, méně je zastavovat a nechat opakovat pasáže jen proto, aby byly bez přebreptů, a učinit světla a kameramana pokud možno neviditelnými.
Momentálně pracujeme na jiných videích pro další klienty, do kterých se snažíme získané zkušenosti promítnout. Třeba máte i vy nějaké zajímavé zkušenosti či historky z natáčení. Budeme rádi, pokud se o ně s námi a ostatními čtenáři podělíte. Tak ať vám jde natáčení videí od ruky. Klapka, jedem!
Dalšími řečníky, kteří nás při nedávné konferenci Employer Branding Experience 2017 inspirovali,…
Číst víceJak se univerzita v Berkeley vrátila do hry v náboru talentovaných lidí?
Číst víceVe druhém dílu s vámi nasdílíme recept a také jeden skvělý příběh.
Číst víceVaše zpráva byla odeslána.
Napište nám nebo rovnou zavolejte.