Autor: Ondřej Pokorný Akce 28. 4. 2020

Usnadněte lidem stěhování za prací

Nevěřím, že vám Candy Crush Saga nic neříká. Stačí na chvilku sklopit hlavu při jízdě jedenáctkou mezi Pavlákem a Nuslemi. Nebo nenápadně zpomalit u laviček na Betlémském náměstí. Jedné z nejpopulárnějších mobilních her propadá jak postarší chlapík vracející se tramvají z práce, tak znudění druháci na školním výletě do Náprstkova muzea.

Zakázky by byly...

Za třináct let existence se z malého studia ve Stockholmu stala globální firma s pobočkami v deseti zemích. Celkem se na chodu Kinga podílí téměř 1500 zaměstnanců od vývojářů přes designéry a grafiky až po datové experty.

Růst samozřejmě přináší problém – chybí lidé. Proto se King poměrně dlouho zabývá Employer Brandingem (i ve spolupráci s firmou Coreworkers). Zajímá se o potřeby svých lidí, sleduje situaci na trhu práce, podněty promítá do reálného fungování firmy a používá všechny tradiční i netradiční nástroje Employer Brandingu a HR marketingu. A jde jim to. Dobře padnoucí koncept a heslo Seriously Playful se objevuje všude tam, kde má, a třeba při měření zapojení zaměstnanců (engagement) se King umisťuje mezi nejlepšími v oboru.

EVP video King:

... lidi musíme někde sehnat

Nechci se dnes zabývat Employer Brandingem Kinga jako celku. Rád bych upozornil na jeden z méně častých nástrojů komunikace se zaměstnanci a kandidáty – relokační brožurky.

Existují pozice, kde jazyk nehraje roli. Ano, pro péči o seniory v penzionech v Provence se hodí mluvit francouzsky, úřednice ministerstva vnitra v Lisabonu se také bez portugalštiny neobejde. U vývojářů, designerů a datových expertů – tedy lidí, které King hledá, je ale situace jiná. Firma komunikuje anglicky, cílové skupiny patří k těm velmi mobilním (zároveň se nejedná o top korporátní manažery, za které celou relokaci do nového města/státu řeší specializované agentury) a když je švédský trh vybrakovaný, musí se firma porozhlédnout v cizině.

Náboráři Kinga jsou na takovou situaci připraveni. Jednak dost často využívají mobility stávajících zaměstnanců mezi pobočkami, jednak do Švédska nalákali nové kolegy snad ze všech koutů světa. Už před podpisem smlouvy se rámcově řeší různé aspekty stěhování na sever. Poté se jde do detailu. King zaplatí cestu pro celou rodinu, náklady na převoz věcí, poradí s hledáním ubytování a možná pár nových kolegů pomůže nováčkovi vynést staré kanape až do pátého patra jeho nového bytu...

A jako pomůcku pomohli Coreworkers Kingovi vytvořit tyto relokační brožurky:

Vše sedí jako tři korunky

Celá brožura zapadá do firemní identity, je stručná, baví, ukazuje Švédsko, Stockholm, Malmö, nové kolegy i kanceláře a čtenářům nabízí přesně ten obsah, který v momentě stěhování do nové země potřebují – od vysvětlení daňové praxe po systém vzdělávání.

Všechno sedí jako tři korunky na dresu švédských hokejistů. Jde sice jen o malý dílek celkového přístupu k novým zaměstnancům, ale za mě se jedná o velmi dobře odvedenou práci.

Tolik pro dnešek. Odcházím na jedenáctku, kde budu lidem koukat přes rameno na displeje mobilů a přemýšlet, jak relokaci řeší třeba naše IT firmy. Nebo znáte nějaký dobrý příklad z českých a moravských luhů a hájů?

NEJLEPŠÍ ČLÁNKY DO E-MAILU

Je to jednoduché, zaregistrujte se a dostávejte výběr těch nejlepších článků každý měsíc do svého emailu.

Chci newsletter

Děkujeme

Vaše zpráva byla odeslána.

Pojďme se potkat

Napište nám nebo rovnou zavolejte.

* Pro úspěšné odeslání formuláře je potřeba vyplnit všechna pole označená hvězdičkou.