Workshop — Atraktivní pracovní inzerát
Za jeden den vás naučíme, jak napsat atraktivní pracovní inzerát.
Číst víceZa budováním každé dobré značky by měla být jasná strategie, která definuje jakým zaměstnavatelem chceme být, jak nás mají lidé (kandidáti i zaměstnanci) vnímat a jak toho dosáhnout. Dobrý strategický dokument má cenu zlata, není ale pro každého. Naopak, je určen jen pro úzkou skupinu hybatelů, kteří dokáží ona strategická doporučení přenést do reálných činů v každodenním životě a komunikaci firmy s kandidáty a zaměstnanci.
Ostatní potřebují spíše manifest. Dokument, po jehož přečtení nebo zhlédnutí budou mít jasno o tom, s jakým zaměstnavatelem mají tu čest. Takovým manifestem zaměstnavatele je obvykle BrandBook. Na to, co by měl obsahovat a jak jej vytvořit se společně podíváme. Podotýkám, že kolik jsem viděl BrandBooků, tolik forem měly. Neberte tedy má doporučení jako jediná správná. Prostě, tak to my v BrandBakers děláme a tak se nám to osvědčilo.
BrandBook je vlastně promítnutím strategie značky zaměstnavatele do slov a obrázků, kterým všichni zaměstnanci i kandidáti porozumí. Nenechme se zmást oním označením „kniha“. Rozhodně by se nemělo jednat o rozsáhlý dokument. Naopak, čím stručnější bude, tím spíše si jej lidé přečtou a porozumí mu.
Když si jej přečte kandidát, měl by pochopit, co jste zač, udělat si obrázek o tom, zda jste jeho krevní skupina. Když si jej přečte zaměstnanec, měl by se v něm vidět a ujasnit si, v jaké společnosti to vlastně pracuje, čeho je součástí a co za to získává. Je to vlastně taková svatá kniha vaší značky zaměstnavatele, vymezení hřiště, chcete-li. Je to ten první dokument, se kterým by se měl seznámit každý kandidát či nový zaměstnanec před nástupem do firmy, personální agentura, která za vás komunikuje s kandidáty. Je v celku jedno, zda se bude jednat o tištěnou brožuru či elektronický dokument. Pro většinu klientů realizujeme obě varianty.
BrandBook vychází z popisu ideálu značky zaměstnavatele, který je nedílnou součástí značkové strategie. Pilíře tohoto obrazu značky lze rozdělit v zásadě do 3 kategorií.
Doporučuji se těchto hlavních témat držet i při tvorbě BrandBooku. Významně vám to zjednoduší život a udrží leckterého grafomana na uzdě.
Že by měl BrandBook, stejně jako jakýkoliv jiný firemní materiál, odpovídat vizuálním standardům daným grafickým manuálem je samozřejmé. Spíše jde o to, jaký volit jazyk, obrázky a fotografie, na co si dát pozor a čeho se vyvarovat. Primárně jde o to, aby lidé dokumentu rozuměli a věřili.
Autentický
Stručný a srozumitelný
Živý
Fantazii se meze nekladou. My v BrandBakers vycházíme z popisu a vnímání značky zaměstnavatele v uvedených třech oblastech “Proč – Jak – Co”. A těch se držíme.
Ve většině případů proto volíme tento obsah:
Zde je příklad nejnovějšího BrandBooků z naší pekárny:
Ať již ke tvorbě svého BrandBooku přistoupíte jakkoliv, nezapomínejte, že tvoříte manifest, který má způsobit, že se k vám lidé přidají, a ne výroční zprávu pro akcionáře. Udělejte tedy vše proto, abyste vytvořili lidský (který mluví jazykem lidí) a stručný (aby ho lidé přečetli) dokument.
Za jeden den vás naučíme, jak napsat atraktivní pracovní inzerát.
Číst víceKde hledat lidi do firem, když byla naprostá většina dělníků odsunuta z republiky? Historický…
Číst víceVideo rozhovor s Martinou Ježkovou, HR ředitelkou Tchibo.
Číst víceVaše zpráva byla odeslána.
Napište nám nebo rovnou zavolejte.