Představte vaše zaměstnance a nechte je říci proč ve vaší firmě pracují
Jsou to právě vaši zaměstnanci, kteří opravdově řeknou, proč u vás pracovat.
Číst víceZa budováním každé dobré značky by měla být jasná strategie, která definuje jakým zaměstnavatelem chceme být, jak nás mají lidé (kandidáti i zaměstnanci) vnímat a jak toho dosáhnout. Dobrý strategický dokument má cenu zlata, není ale pro každého. Naopak, je určen jen pro úzkou skupinu hybatelů, kteří dokáží ona strategická doporučení přenést do reálných činů v každodenním životě a komunikaci firmy s kandidáty a zaměstnanci.
Ostatní potřebují spíše manifest. Dokument, po jehož přečtení nebo zhlédnutí budou mít jasno o tom, s jakým zaměstnavatelem mají tu čest. Takovým manifestem zaměstnavatele je obvykle BrandBook. Na to, co by měl obsahovat a jak jej vytvořit se společně podíváme. Podotýkám, že kolik jsem viděl BrandBooků, tolik forem měly. Neberte tedy má doporučení jako jediná správná. Prostě, tak to my v BrandBakers děláme a tak se nám to osvědčilo.
BrandBook je vlastně promítnutím strategie značky zaměstnavatele do slov a obrázků, kterým všichni zaměstnanci i kandidáti porozumí. Nenechme se zmást oním označením „kniha“. Rozhodně by se nemělo jednat o rozsáhlý dokument. Naopak, čím stručnější bude, tím spíše si jej lidé přečtou a porozumí mu.
Když si jej přečte kandidát, měl by pochopit, co jste zač, udělat si obrázek o tom, zda jste jeho krevní skupina. Když si jej přečte zaměstnanec, měl by se v něm vidět a ujasnit si, v jaké společnosti to vlastně pracuje, čeho je součástí a co za to získává. Je to vlastně taková svatá kniha vaší značky zaměstnavatele, vymezení hřiště, chcete-li. Je to ten první dokument, se kterým by se měl seznámit každý kandidát či nový zaměstnanec před nástupem do firmy, personální agentura, která za vás komunikuje s kandidáty. Je v celku jedno, zda se bude jednat o tištěnou brožuru či elektronický dokument. Pro většinu klientů realizujeme obě varianty.
BrandBook vychází z popisu ideálu značky zaměstnavatele, který je nedílnou součástí značkové strategie. Pilíře tohoto obrazu značky lze rozdělit v zásadě do 3 kategorií.
Doporučuji se těchto hlavních témat držet i při tvorbě BrandBooku. Významně vám to zjednoduší život a udrží leckterého grafomana na uzdě.
Že by měl BrandBook, stejně jako jakýkoliv jiný firemní materiál, odpovídat vizuálním standardům daným grafickým manuálem je samozřejmé. Spíše jde o to, jaký volit jazyk, obrázky a fotografie, na co si dát pozor a čeho se vyvarovat. Primárně jde o to, aby lidé dokumentu rozuměli a věřili.
Autentický
Stručný a srozumitelný
Živý
Fantazii se meze nekladou. My v BrandBakers vycházíme z popisu a vnímání značky zaměstnavatele v uvedených třech oblastech “Proč – Jak – Co”. A těch se držíme.
Ve většině případů proto volíme tento obsah:
Zde je příklad nejnovějšího BrandBooků z naší pekárny:
Ať již ke tvorbě svého BrandBooku přistoupíte jakkoliv, nezapomínejte, že tvoříte manifest, který má způsobit, že se k vám lidé přidají, a ne výroční zprávu pro akcionáře. Udělejte tedy vše proto, abyste vytvořili lidský (který mluví jazykem lidí) a stručný (aby ho lidé přečetli) dokument.
Jsou to právě vaši zaměstnanci, kteří opravdově řeknou, proč u vás pracovat.
Číst víceI dobře naformulovaná nabídka zaměstnavatele může nakonec zapadnout v davu, pokud nebude jednoduše…
Číst více5 webinářů - 5 souvisejících témat - měsíční nalejvárna - za méně než 5k Kč – to chceš!
Číst víceVaše zpráva byla odeslána.
Napište nám nebo rovnou zavolejte.