Firemní DNA – celostní firemní strategie
Je mnoho cest, jak udělat firmu ještě úspěšnější. Jedna však zafunguje téměř vždy.
Číst víceSledovat reklamy švédské automobilky dělá radost i fanouškům hromadné dopravy. Volvo projíždí hustými lesy Värmlandu nebo se řítí k zasněženým horám severozápadně od Kiruny. Dramatická hudba na pozadí a záběry rozbouřených vln Severního moře pár kilometrů od pobřeží Bohuslän se střídají s panoramatem Malmö v ranní mlze.
Aby firma uspěla v konkurenci jiných automobilek, musí kromě vývoje, inovací a výroby investovat i do marketingu a reklamy. Otřepaná pravda, která snad nepřekvapí ani studenta obchodní akademie. Auto si obvykle nekupujeme každé třetí pondělí v měsíci. Jedná se o dlouhodobou investici, kterou nějaký čas promýšlíme. Pěkně udělané video s nápadem a příjemnou hudbou nám ovšem „potřebu“ pořídit si nové auto sem tam připomene.
Volvo moc dobře ví, jak vyrábět spolehlivá auta. Stejně tak umí udělat reklamu, která lidi zaujme a bude se o ní mluvit. Firma zaplatí výborné filmaře, najme jednoho z mnoha severských muzikantů, obsadí do role známou tvář a je to. Přesvědčte se sami, některá z videí možná znáte.
V employer brandingu to funguje velmi podobně. Zaměstnání taky neměníme každý měsíc a ani nabídky firem (zaměstnavatelů) se mnohdy diametrálně neodlišují. A když jsou pracovní úkoly ve firmě A podobné jako ve firmě B, proč by měl konstruktér aut, zkušený Java Developer, lékárnice s praxí nebo třeba obchodní zástupce s dobrými vazbami na Čínu změnit práci?
Rozhoduje brand a na něm se musí makat.
Firmy jako Volvo jsou si moc dobře vědomy, že budování značky zaměstnavatele nikdy nekončí. Značka se utváří doslova každý den a stejně tak nepřestává práce na její prezentaci. Švédi proto neustále hledají nové způsoby, jak svou firmu ukázat stávajícím lidem, aby se jim vryla ještě víc pod kůži, a jak zaujmout některého z odborníků od konkurence, který si možná v tento moment práci nehledá – ale v budoucnu by mohl.
Jenže jak vystoupit z řady? Účinný nástroj má Volvo u sebe doma na dvorku. Má své zaměstnance, kterým při prezentaci firmy přenechalo slovo, aby ukázali, o co se každý den v práci snaží. Volvo jen využilo své zkušenosti z natáčení reklamních videí a vytvořilo povedené employer branding video, které perfektně zapadá do celého konceptu propagace firmy „Volvo: Mady by Sweden“.
Značku zaměstnavatele samozřejmě nelze zjednodušit na pěkná videa – klip je totiž jen jedním z výstupů, které ukazují to nejlepší, co ve firmě máte. Ale zaručeně platí následující: Stejně jako za pěknou reklamou na auto stojí kvalitní automobil, tak pěkné employer branding video můžete postavit jedině na fungující značce zaměstnavatele.
A jak ukazuje Volvo, mnohdy není potřeba vymýšlet nic složitého. Postačí se obrátit na ty nejpovolanější – na vlastní zaměstnance. Lepší ambasadory nikde nenajdete. Využijte toho. Když jim dáte slovo a zasadíte je do širšího rámce prezentace firmy, budete autentičtí, budete se líbit a všechny to bude bavit.
Je mnoho cest, jak udělat firmu ještě úspěšnější. Jedna však zafunguje téměř vždy.
Číst vícePekaři zvou na tematickou snídani s Georgem Hodkem, zakladatelem a CEO společnosti isifa Image…
Číst více4. 12. u nás získáte řadu tipů, rad a praktických příkladů jak budovat charismatickou značku.
Číst víceVaše zpráva byla odeslána.
Napište nám nebo rovnou zavolejte.