Autor: Petr Hovorka Akce 28. 4. 2020

Jak přesvědčit CEO, aby vám schválil budget na Employer Branding?

V budování zaměstnavatelské značky spatřuji 4 hlavní přínosy - argumenty, které sám při diskusích s CEO a CFO používám:

  1. Být dobrým zaměstnavatelem, partnerem lidí (zaměstnanců), je v dnešní době, kdy pracovní trh vysychá, nejen nutnost, ale i otázka "dobrého vkusu". Už jen málo firem se na tuto cestu nevydalo.
  2. Výkonnost firmy stojí a padá na lidech. Na tom, jak moc rozumí a souzní s posláním, hodnotami a strategiemi firmy. K tomu je výborným prostředníkem zaměstnavatelská značka.
  3. Když firma neumí vytvořit kandidátům atraktivní nabídku, uchyluje se povětšinou k výši mzdy a paletě benefitů. Firmy se silnou značkou "inkasují" nižší tlak na mzdy (stejně jako silné zákaznické značky inkasují takzvané price premium v podobě vyšších cen - koukněte na ceny iPhonů oproti cenám Alcatelu, Sencoru či Huawei...;-)
  4. Nejefektivnějším marketingovým nástrojem je slovo z úst, které se tvoří na základě dobré zkušenosti s produktem. Ve světě HR je produktem celá firma, její firemní kultura. Chytří šéfové raději dlouhodobě investují do svého produktu než do re-klamních (náborových) kampaní a inzerce.

Rozhodně si však prosím nemyslete, že když budete budovat zaměstnavatelskou značku, nebudete vůbec potřebovat podpořit návštěvnost Vašich kariérních stránek nebo známost Vaší značky prostřednictvím například PPC kampaní ve vyhledávačích nebo na Facebooku nebo kampaní v mhd a podobně. To ne. Stále budete vydávat prostředky i na klasickou reklamu. V případě "značkové cesty" však budete daleko více investovat do Vašeho majetku - Vaší zaměstnavatelské značky, která se nedá zkopírovat, pouze špatně napodobit. Budete investovat do bariéry, která vás uchrání před nájezdy konkurence a zajistí vám dlouhodobě udržitelnou konkurenční výhodu na trhu práce, na kterém boj o nejlepší lidi dávno začal. 

Máte-li 21 minut a 4 sekundy a chuť, podívejte se na moji přednášku na konferenci SOVA pro byznysmeny s názvem Jak vám pomůže značka dělat lepší byznys.

Argumenty pro velké šéfy jsme trochu šířeji popsali na dvou slidech níže, které klidně použijte do vašich prezentací až půjdete obhajovat svůj "HR rozpočet" na další období ;-) Držíme Vám pěsti!

NEJLEPŠÍ ČLÁNKY DO E-MAILU

Je to jednoduché, zaregistrujte se a dostávejte výběr těch nejlepších článků každý měsíc do svého emailu.

Chci newsletter

Děkujeme

Vaše zpráva byla odeslána.

Pojďme se potkat

Napište nám nebo rovnou zavolejte.

* Pro úspěšné odeslání formuláře je potřeba vyplnit všechna pole označená hvězdičkou.