Umění ocenit – Celodenní workshop
Přijďte si natrénovat oceňování a staňte se mistry v disciplíně, která dělá rozdíl.
Číst víceVeletrh se konal 21. a 22. října v Praze v Letňanech a návštěvníci se mohli potkat s téměř 120 vystavovateli (letos rekordní počet). Výrobní podniky, logistici, retailové řetězce, technologické společnosti, konzultanti a nově také zástupci státní správy. Ti všichni tam byli. Ti všichni chtějí přitáhnout nové lidi.
Kromě toho, že jsem se jako uchazečka mohla osobně setkat s potenciálními zaměstnavateli, byla tu i možnost odborných přednášek, workshopů, panelových diskusí a také otestování si vlastních znalostí a schopností. Doprovodný program byl tedy opravdu bohatý.
To že nás čeká nový pracovní trh není žádná novinka. Na trhu práce bude v následujících letech výrazně méně ekonomicky aktivních lidí a budou ho utvářet noví kandidáti s jinými preferencemi – zástupci generace Y (do které mimochodem patřím i já). Článek o české generaci Y si můžete přečíst zde.
Jak ostatně dokládají i výzkumy, včetně toho od Universa, který zkoumal 16.000 mladých lidí po celém světě, my z generace Y jsme zkrátka sví. Tak se na to mílí zaměstnavatelé připravte. Na penězích nám záleží méně než našim rodičům a raději budeme doma, než abychom chodili do „nenáviděného zaměstnání“.
Svého zaměstnavatele si pečlivě vybíráme a zajímá nás více, než co jste o sobě dosud říkali. Proto jsem se na Profesia days přišla nechat inspirovat, poznat zaměstnavatele blíže, dozvědět se to, co chci vědět a třeba si mezi zúčastněnými vybrat i toho svého vysněného zaměstnavatele. Důležitou roli pro mne hrají nejen informace, ale i zážitek, který mi setkání s firmou, jejím stánkem nebo třeba i letákem přináší.
Rozhodla jsem se s vámi podělit o pár svých postřehů – věcí, které mne zaujaly či překvapily, které by snad pro vás, zaměstnavatele, mohly být při prezentaci na job fairech užitečné.
U několika stánků se mi stalo, že si mě nikdo nevšímal nebo se ke mě došourala otrávená bytost s kyselým výrazem v tváři, jasně mi říkajícím, co že tu pohledávám. V takových případech má mise u daného zaměstnavatele vždy skončila. Po pár zdvořilostních frázích jsem šla raději o stánek dál. Můj tip tedy zní: „Vybírejte pečlivě, kdo vaši firmu, coby zaměstnavatele, prodává. Veletrh je přeci o kontaktu lidí s lidmi. Nepříjemné setkání pak firmu v mých očích odbourá jednou pro vždy.
Ne snad, že bych plánovala kariéru vojandy, ale tak trochu „exotický zaměstnavatel“, jakým je Armáda ČR, mi rozhodně stál za pozornost. A bylo to milé překvapení. Příjemní a vtipní lidé, ochota, zjevné nadšení pro vlastní práci, které člověka strhne a brožura, o které se mnoha nadnárodním korporacím ani nezdá.
Jako uchazeč jsem v ní našla vše, co potřebuji a chci vědět – informace o armádě jako takové, platové podmínky, co člověk musí udělat, aby se stal vojákem, kariérní postup, průběh služby, jak probíhá výběrové řízení, příběh konkrétního vojáka, jakých akcí se mohu v budoucnu zúčastnit... V brožuře je i hromada opravdových fotek a obrázků (žádná fotobanka), což působí důvěryhodně.
Decathlon, coby prodejce sportovních potřeb, hledal na veletrhu především lídry oddělení do svých obchodů. Čekala jsem klasiku ve stylu „hledáme člověka s pozitivním vztahem k prodeji, odolností vůči stresu, komunikačními schopnosti" a další „laciná“ a neustále se opakující klišé. To se ale nekonalo. Decathlon na to jde jinak. Uchazeč plní dva úkoly – libovolně představí svůj vztah ke sportu a pak má za úkol vžít se do role lídra jakékoliv prodejny a napsat, co vše by udělal/a jinak nebo lépe. Mně se tento přístup rozhodně zamlouvá a Decathlon za to ode mne dostává palec nahoru.
Řada společností, které na veletrhu byly, nenabízí žádný program pro studenty a absolventy. Návštěvy stánků tak pro mne byly často ve stylu pokus/omyl. O to více jsem ocenila, že Makro mělo přímo na svém stánku jasně vyobrazeno, jaké pozice a pro koho nabízejí.
Mnoho společností působí dojmem, že se berou příliš vážně. Chápu, že business a práce jsou vážná věc. Na druhou stranu, je to o lidech. A kolik pětadvacetiletých by chtělo trávit většinu dne mezi suchary? Já tedy ne. Proto mi udělala radost automotive společnost Faurecia, která měla, coby součást svého stánku, foto kabinu (s palubní deskou a sedačkou, které vyrábějí) ve které si mohli kandidáti pořídit zábavné fotky.
Suma sumárum, na Profesia days jsem zažila příjemný den. Člověk tu narazí na řadu firem, u kterých je zřejmé, že jim na oslovení kandidátů opravdu záleží a dělají vše proto, aby se představili atraktivním způsobem.
A co vy? Daří se vám představovat se na job fairech tak, aby si k vám kandidáti vybudovali pozitivní vztah?
Přijďte si natrénovat oceňování a staňte se mistry v disciplíně, která dělá rozdíl.
Číst více..je pojem. A pro koho ne, ten možná ještě není z dnešního pohledu ten správně zarytý nadšenec pro…
Číst vícePekaři zvou na tematickou snídani s Georgem Hodkem, zakladatelem a CEO společnosti isifa Image…
Číst víceVaše zpráva byla odeslána.
Napište nám nebo rovnou zavolejte.