VŠO – veletrhy vzdělávání, první rande mezi studenty a školou.
Veletrhy? Ale ano, to je přeci úžasná příležitost přinést zákazníkům kus firmy, její lidi. Kde…
Číst víceHR ve svých rukách třímá mocný nástroj, který významným způsobem ovlivňuje výnosy a zisky společnosti. Tím nástrojem je nábor. Jak si na boardu vydobýt ostruhy a pořádný rozpočet? Máme pro vás pár argumentů.
Na eremedia.com nás zaujal jeden stručný, avšak výstižný článek Johna Sullivana, pojednávající o významných dopadech, jaké má nábor na business společnosti. Napsali jsme pro vás stručný extrakt toho nejdůležitějšího, o čem článek pojednává. Originál v původním znění si můžete přečíst zde.
The Boston Consulting Company zjistila, že mezi všemi disciplínami HR ovlivňuje právě nábor zaměstnanců nejvýznamněji výnosy a zisky společnosti. Přesto je častým jevem, že se HR týmy, za nábor odpovědné, pracně domáhají potřebných rozpočtů a často jsou tak trochu na druhé koleji, až za marketingem či vývojem.
Zde je pár argumentů, které by měli slyšet ti, kteří o vašem náborovém rozpočtu rozhodují, třeba CFO.
Škody, které může špatně (nedostatečně) vedený nábor napáchat na businessu společnosti:
1) Pokles prodeje produktů v důsledku negativní zkušenosti, kterou kandidáti v kontaktu s vámi získají
2) Pokles výnosů a zisku způsobený podprůměrnými kandidáty
3) Náklady na replacement ovlivní negativně hospodářský výsledek
4) Špatná zkušenost současných kandidátů znamená méně kandidátů v budoucnu
5) Špatný nábor může poškodit vaši pozici u zákazníků – vaši spotřebitelskou značku
Na druhou stranu, dobře vedený nábor může business vaší společnosti ve všech výše uvedených oblastech ovlivnit pozitivně.
Pokud zasadíme všechny tyto argumenty do kontextu současné tržní situace, kdy zdroje vyschly a lidí je málo napříč snad všemi odvětvími, může důležitost náboru pro budoucnost společnosti podceňovat snad jen ekonomický sebevrah.
Veletrhy? Ale ano, to je přeci úžasná příležitost přinést zákazníkům kus firmy, její lidi. Kde…
Číst víceUdělat dobrou kampaň, která firmě přivede hromadu nových zaměstnanců, je snem nejednoho…
Číst víceUnique Proposition, závazek značky, je klíč, ať již lovíte zákazníky nebo zaměstnance.
Číst víceVaše zpráva byla odeslána.
Napište nám nebo rovnou zavolejte.