Autor: Jiří Landa Akce 28. 4. 2020

Dixons – kariérní možnosti srozumitelně a zábavně

„Preferujete samostatnou práci nebo jste spíše teamový hráč? Zajímá vás více řízení projektů nebo IT? Nebo jste spokojenější při práci s čísly?“

Každý ze zaměstnanců společnosti Dixons se může rozhodnout o své budoucnosti podle toho, jak si odpoví na tyto a řadu dalších otázek. Ano, společnost dává svým zaměstnancům možnost dělat to, co je baví a na co mají v dané životní etapě chuť. Přestala vás bavit čísla a chcete se věnovat více zákaznickému servisu? Můžete. Žít a pracovat jako zaměstnanec s tímto vědomím je příjemné a dává vám to pocit svobody. Zkrátka víte, že můžete být pánem svého osudu.

To ovšem platí pouze za předpokladu, že o těchto možnostech víte a rozumíte tomu, jaké cesty si můžete zvolit a co na nich budete potřebovat. Tato míra informovanosti zaměstnanců rozhodně není ve velkých společnostech samozřejmostí. A dosud to nebylo samozřejmostí ani v brněnské pobočce společnosti Dixons Carphone, která je, pokud jde o kariérní možnosti, ke svým zaměstnancům skutečně štědrá.

V Dixons se s tím rozhodli něco udělat. A my, pekaři z BrandBakers, jsme měli možnost být tomu nápomocni. Rozhodli jsme se vytvořit kariérní mapu. Ovšem, ne nějaký technicistní síťový graf či excelovou tabulku. Prostě obrázek, na který bude lidi bavit se dívat, jehož texty pro ně budou srozumitelné, obrázek, který se stane užitečnou pomůckou při vysvětlování kariérních možností zaměstnancům i kandidátům.

Myslím, že nejpracnější pro nás i pro klienta bylo zjednodušit popis celého, velmi propracovaného, kariérního systému do té míry, kterou by unesl jeden obrázek a přitom neopomenout nic důležitého. Nakonec se to, především zásluhou klienta, podařilo.

Vzniklá kariérní mapa tak prezentuje společnost Dixons jako vesmír plný kariérních možností, ve kterém si zaměstnanec, vesmírný cestovatel, může dle svého zaměření zvolit tu správnou planetu a na ní konkrétní roli, může cestovat mezi planetami, učit se a růst či dokonce vycestovat do jiné galaxie, tedy na zkušenou do zahraničí. K tomu se připojují příběhy konkrétních zaměstnanců, aby bylo jasné, že se nejedná o nějaké teoretizování, ale o možnosti, které reální zaměstnanci Dixons beze zbytku využívají.

Už se těšíme, jak se bude mapa ve velkém, nejlépe na formátu A0, vyjímat v kancelářích společnosti. Věříme, že bude zaměstnance Dixons bavit a hlavně, že jí budou rozumět.

A co vy? Máte u vás ve společnosti nějaký pěkný nástroj k představování kariérních možností či jiných procesů? Podělte se s námi a vašimi HR kolegy. Inspirace není nikdy dost.

Dále si přečtěte:

1) Studenti jedou s Faurecií

2) Česká generace Y

3) Jak připravit rozsáhlý text v něco čtivého, co bude lidi bavit? 

4) Nábor se mění v přitahování. Budujte vztahy!

5) Jak na kariérní web. Aneb proč nebýt stoprocentní 

 

NEJLEPŠÍ ČLÁNKY DO E-MAILU

Je to jednoduché, zaregistrujte se a dostávejte výběr těch nejlepších článků každý měsíc do svého emailu.

Chci newsletter

Děkujeme

Vaše zpráva byla odeslána.

Pojďme se potkat

Napište nám nebo rovnou zavolejte.

* Pro úspěšné odeslání formuláře je potřeba vyplnit všechna pole označená hvězdičkou.