Autor: Jiří Landa Akce 28. 4. 2020

Studenti jedou s Faurecií

Faurecia vyvíjí a vyrábí komponenty pro řadu slavných automobilek. Jen v České republice společnost ve svých sedmi závodech zaměstnává 3800 lidí. Přesto mezi studenty, především technicky zaměřených vysokých škol, kteří jsou pro její budoucnost více než důležití, nebyla doposud příliš známá.

Cílem, na jehož dosažení společně s HR oddělením společnosti pracujeme, je tento stav změnit. Dostat Faurecii do povědomí studentů. Zajistit, aby věděli, o co společnost usiluje a co dělá, jak významná je z pohledu vývoje a výroby automobilů dneška a zítřka, aby rozuměli tomu, co jim Faurecia coby zaměstnavatel nabízí, na čem se mají možnost podílet. Samozřejmě, cílem je rovněž obsadit pozice pro studenty a absolventy a získat mladé talenty do trainee programu.

Pojeďte s námi!

A tak jsme v květnu odstartovali on-line kampaň s názvem Pojeďte s námi. Oslovujeme studenty vybraných vysokých škol. Cílíme na ně s co největší přesností, předkládáme jim opravdovou a pro ně relevantní nabídku, obsah komunikace, který je zajímá a který je zároveň maximálně autentický, tedy přímo z prostředí Faurecie, v kampani vystupují skuteční zaměstnanci společnosti. Studenty oslovujeme především reklamou (PPC) na Google, Seznam a Facebook, přivádíme je na Facebook a microsite web, odtud do Faurecie – na konkrétní pozice, do trainee programu či na exkurzi v některém z výrobních závodů. Věnujeme se SEO optimalizaci, nezapomínáme ani na link building a neustále měříme – výkonnost obsahu a konverzní cestu (odkud a jak uchazeči přicházejí). Díky tomu kampaň neustále ladíme a zefektivňujeme.

Ten správný obsah

Věříme, že obsah je králem komunikace. A proto na něj klademe mimořádný důraz i v kampani Pojeďte s námi. Ve Faurecii mají absolventi skvělou příležitost rychle růst od nuly, budovat svou kariéru v globálním měřítku, učit se i pracovat na věcech, které mají mimořádný dopad. V první řadě šlo tedy o to vytvořit takový obsah, který studentům to vše srozumitelně a pro ně atraktivní formou představí a bude pro ně důvěryhodný. Díky nasazení HR oddělení Faurecie, se kterým na kampani spolupracujeme, se nám podařilo vytvořit pro kampaň obsah, který je opravdový (tedy vychází z toho, co ve Faurecii skutečně existuje, co zde lidé zažívají) a který je zároveň důležitý pro studenty při výběru zaměstnavatele, své budoucí kariéry.

A na co jsme tedy vsadili?

  • kariérní příběhy/success stories sedmi mladých zaměstnanců – absolventů cílových vysokých škol
  • videa, ve kterých zaměstnanci vyjadřují svůj vztah k vlastní práci
    a Faurecii
  • stručné představení toho, oč společnost usiluje, co dělá a na čem se podílí
  • projekty, na kterých mohou absolventi pracovat
  • trainee program, ve kterém se mladí lidé skutečně něco naučí
  • nabídka pozic pro studenty a absolventy
  • nabídka exkurzí do výrobních závodů

Obsah, kterým Faurecia komunikuje se studenty, najdete na webu nebo Facebooku Pojeďte s námi.

4 pilíře, které nesou obsah na svých bedrech

I ten nejlepší obsah by nám byl k ničemu, kdybychom jej nedokázali naservírovat pod nos tomu správnému publiku, tedy studentům oněch vybraných vysokých škol.

Těmi hlavními pilíři, na kterých mechanismus kampaně Pojeďte s námi stojí, jsou:

1. Kariérní microsite

  • jednoduchý, uživatelsky maximálně přívětivý web s verzí pro mobilní zařízení
  • umožňující kdykoliv konverzi (tedy přihlásit se) z jednoduchých formulářů
  • od počátku systematicky SEO optimalizovaný

2. Facebook

  • jako prostředí pro prezentaci obsahu
  • nástroj cílení na vybrané publikum (například fanoušky konkrétních profilů)
  • místo pro obousměrnou komunikaci
  • další skvělá cesta ke konverzi a na kariérní microsite

3. PPC

  • PPC na Google, Seznam a Facebook nám umožňuje s rozumným rozpočtem oslovit velké množství cílových kandidátů

4. SEO a měření

  • optimalizace je základem k tomu, jak dostat microsite web na přední příčky ve vyhledavačích
  • měření nám dává neustálou zpětnou vazbu o tom, jak který obsah funguje, odkud a jakým způsobem přivádí kampaň do Faurecie nejvíce uchazečů, umožňuje nám kampaň v jejím průběhu optimalizovat tak, aby byla maximálně efektivní

Pár čísel pro demonstraci toho, jak kampaň funguje

Po prvním měsící kampaně jsme na těchto číslech:

  • 15 000 návštěv webu celkem
  • 13 000 unikátních návštěv (tedy tolik lidí navšívilo web a přišlo do kontaktu s obsahem komunikace)
  • 87 přihlášek na konkrétní pozici či do trainee programu
  • 165 fanoušků Facebook profilu

Před námi jsou ještě téměř 3 měsíce kampaně. Uvidíme, jaká budou čísla na konci října. Už teď se na ně ale těšíme.

A co vy? Bojujete s náborem absolventů? Nefunguje vám nábor na pracovních portálech? Nevěšte hlavu a buďte více marketéry. Vytvořte si ten správný obsah komunikace, dejte mu atraktivní formu a promyšleně ho dostaňte k vašemu publiku.

Tak ať vám to jde od ruky.

 

Dále si přečtěte: 

1) Trnitá cesta do hlavy študákovy

2) Motivace

3) Odmítnutí kandidáti - vaši důležití náboráři

4) Zážitek nade vše

5) Studenti VŠO zpívají Guideamus

 

NEJLEPŠÍ ČLÁNKY DO E-MAILU

Je to jednoduché, zaregistrujte se a dostávejte výběr těch nejlepších článků každý měsíc do svého emailu.

Chci newsletter

Děkujeme

Vaše zpráva byla odeslána.

Pojďme se potkat

Napište nám nebo rovnou zavolejte.

* Pro úspěšné odeslání formuláře je potřeba vyplnit všechna pole označená hvězdičkou.