Autor: Jiří Landa Myšlenky 28. 4. 2020

Optiscont a jeho život podle BrandBooku

Co bylo na začátku?

Svůj úspěch stavěli (a stále staví) především na svém inovativním způsobu prodeje dioptrických brýlí. Díky jednoduchému procesu a minimalizaci režijních nákladů šetří čas a peníze zákazníků. Jejich samoobslužné prodejní panely s brýlemi byly nainstalovány již v řadě očních ordinací po celé ČR a další postupně přibývají.

Co bylo naším zadáním?

Našim původním zadáním bylo předělat design prodejního Optiscont panelu a několika tiskovin. Postupně jsme se s klientem dostali k tomu, že je potřeba definovat samotnou značku a teprve poté se pustit do designu, který by měl přenášet lidem hodnoty a esenci značky.

S jakým jsme přišli řešením?

Nejprve jsme Optiscont detailně poznali.  Zjistili jsme, co stálo na jeho počátku, proč firma vlastně vznikla, jaké klíčové hodnoty přináší zákazníkovi, na čem staví a může stavět svou jedinečnost, poznali jsme business model a proces prodeje brýlí z pohledu zákazníka. Následně jsme vytvořili jednoduchý BrandBook, bibli Optiscontu, která definuje DNA značky, její základní charakteristiky, tedy osobnost, příslib a esenci, klíčové body kontaktu značky se zákazníkem a optimální značkový zážitek pro každý z nich.

Poté jsme začali BrandBook uvádět v život. Předělali jsme logo, vytvořili claim, napsali příběh značky a její stručné představení, navrhli design prodejního panelu, pouzdra na brýle, poštovní krabičky, základních korporátních tiskovin. Postupně přetváříme každý z klíčových bodů kontaktu značky se zákazníkem podle pravidel BrandBooku.

Jaký je výsledek naší práce?

Optiscont má nyní svou značku přesně definovanou, ví co je zač, co, proč a pro koho dělá. Nyní má svou klíčovou strategii. Tím, že zejména hodnoty a esenci značky postupně přenášíme do každého z míst kontaktu se zákazníkem, se stává Optiscont ve svém konání a komunikaci srozumitelnějším a konzistentnějším. Lidé lépe rozumí tomu, co je zač.

Dále si můžete přečíst:

Reklama vs. Branding aneb zůstat při zemi se vyplácí

Dělníci služeb aneb procesní versus lidské služby

Co je vlastně brand - značka?

Dostávejte naše nejlepší články každý měsíc do e-mailu

Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit, sed do eiusmod tempor incididunt ut labore et dolore

Chci newsletter

Děkujeme

Vaše zpráva byla odeslána.

Pojďme se potkat

Napište nám nebo rovnou zavolejte.

* Pro úspěšné odeslání formuláře je potřeba vyplnit všechna pole označená hvězdičkou.