Zaklínadlo jménem Talent Acquisition
V poslední době kam vlezu, tam na mne vyskočí Talent Acquisition. Je to jak zaklínadlo. Všichni o…
Číst víceFirmy investují do náborových kampaní, postování pozic na pracovních portálech. Najímají si recruitery, personální agentury a v poslední době více či méně úspěšně rozjíždějí programy doporučení, jejichž cílem je udělat z vlastních zaměstnanců náboráře.
Často však zapomínáme na jednu, mnohdy velmi početnou, skupinu lidí, jejichž reference významně ovlivňují to, jak jsme jako zaměstnavatel vnímáni.
Jsou jimi odmítnutí kandidáti, kteří prošli menší či větší částí našeho náborového procesu a nakonec jsme je nevybrali.
Mohou od nás odcházet zhrzelí s negativním vztahem k naší firmě a odhodlaní šířit o nás jen to špatné. Nebo mohou odcházet s pocitem, že jsme firmou, ve které by chtěli pracovat, že se jim líbí co děláme a jací jsme, s chutí, zkusit u nás své štěstí příště znovu. Jejich pozitivní reference k nám pak mohou přivést řadu skvělých lidí.
Jsou pozice, o které se uchází 100 kandidátů, ze kterých si vybereme jen toho jednoho správného.
Máme tedy na výběr. Buď budeme oněch 99 odmítnutých ignorovat nebo z nich uděláme své náboráře – lidi, kteří o nás budou ve svém okolí šířit pozitivní reference.
HRisté a náboráři ze své pozice neovlivní produkt či službu firmy ani reklamní kampaně nebo obalový design. Ale i oni mají v ruce zbraň těžkého kalibru. Je to náborový proces a zážitek, který si z něj neúspěšní kandidáti odnášejí.
Zkusme se tedy na náborový proces dívat nejen jako na cestu k výběru a přesvědčení vysněných talentů, ale i jako na důležitý nástroj k vytvoření vztahu s lidmi, které s odmítnutím pošleme zpátky domů.
Míst v náborovém procesu, ve kterých si lidé k firmě budují určitý vztah, je nespočet. Začněte tedy tím, že si vyberete několik, pro vás klíčových, míst a na ně se zaměřte.
V první fázi to mohou být třeba:
1. Buďte osobní a přirození
2. Buďte opravdoví a nelakujte
3. Dejte lidem možnost vás poznat
4. Vysvětlujte na příkladech
5. Říkejte lidem to, co je zajímá
6. Nedělejte z toho vědu
Pokud ze svého náborového procesu uděláte příjemný zážitek i pro lidi, které odmítnete, bude k vám přicházet více těch, které do své firmy chcete.
Že to všechno vypadá přirozeně a samozřejmě? Ano. Ruku na srdce, kolik firem se však ve svém náboru takto přirozeně a lidsky chová?
Právě v prachobyčejné přirozenosti a lidskosti může být vaše silná konkurenční výhoda.
Dále si přečtěte:
1) 16 způsobů, jak během náboru oslnit kandidáty
3) Nábor talentovaných lidí na universite v Berkeley
4) Manuál zaměstnance - náborový nástroj?!
5) Neobyčejné lidi nelze hledat obyčejnými způsoby
V poslední době kam vlezu, tam na mne vyskočí Talent Acquisition. Je to jak zaklínadlo. Všichni o…
Číst víceJen třetina zaměstnanců HR týmu společnosti Google má typické HR vzdělání; ten zbytek se skládá z…
Číst víceChcete-li si i v následujících letech vybírat z nějakých kandidátů, začněte budovat…
Číst víceVaše zpráva byla odeslána.
Napište nám nebo rovnou zavolejte.