Case Study: Česká pošta rodičům
Návrat z mateřské zpět do práce bývá často problém, který je lepší řešit již v jejím průběhu. Ale…
Číst víceMožná je to tím, že jim ve své náborové komunikaci nepředkládáte to, co je zajímá.
Na ere.net nás zaujal článek Dr. Johna Sullivana, který má s náborem nejlepších lidí své bohaté zkušenosti, a to přímo ze Silicon Valley.
Z jeho článku jsme pro vás vybrali a vlastními slovy přeložili to, co nás zaujalo nejvíce. Celý článek v původním znění si pak můžete přečíst zde.
Už jste někdy chytili sumce na návnadu na karase? Sotva.
Každý zkušený rybář vám potvrdí, že na stejnou návnadu nemůžete chytat malé i velké ryby.
Možná vám to bude znít hloupě, ale rybaření a nábor zaměstnanců mají v tomto ohledu mnoho společného. Vaše návnada, tedy náborová komunikace, by měla odpovídat typu člověka, kterého chcete ulovit. To, co dokáže přitáhnout průměrného kandidáta na běžnou pozici, nebude přitahovat špičkové vývojáře, inženýry a skutečné inovátory.
Zatímco pro průměrného kandidáta může být atraktivní vaše nabídka zaměstnaneckých benefitů, inovátora bude mnohem více zajímat jak často riskujete a kolik investujete do nových nápadů.
Typický problém náborové komunikace tkví v tom, že informace předávané kandidátům jsou zcela obecné, s cílem oslovit univerzálně co nejširší publikum.
Pokud ovšem nebudete k rozdílným cílovým skupinám vysílat rozdílné informace, obsahující pro ně specifické atraktivní návnady, nikdy vás nebudou vnímat jako svého vysněného zaměstnavatele, pro kterého chtějí pracovat.
Zjistěte, jak to funguje ve vašem rybníce.
K tomu, abyste mohli úspěšně segmentovat, tedy lovit selektivně, potřebujete o rybách v rybníce nejprve něco vědět. K dispozici je spousta dat z nejrůznějších výzkumů. Bohužel, většinou trpí oním nešvarem „přílišné obecnosti“ stejně jako náborová komunikace zaměstnavatelů. Nejlepší proto bude, když si uděláte vlastní průzkum. Začněte třeba tím, že si promluvíte s vašimi nejlepšími lidmi a požádejte vybrané kandidáty, aby vám vyjmenovali hlavní faktoty, pro které by přijali pracovní nabídku. To je přeci poměrně snadné a můžete s tím začít vlastně již dnes.
Jaká jsou největší lákadla pro velké ryby?
Nechcete se mořit s výzkumem a chcete pár tipů hned?
Dr. John Sullivan během svého výzkumu identifikoval několik faktorů, které bychom mohli s obecnou platností považovat za nejdůležitější faktory, které u špičkových zaměstnanců, techniků a inovátorů hrají nejdůležitější roli.
A na co spolehlivě berou malé ryby?
Stejně jako u velkých ryb, i zde platí, že nejlepší je udělat si výzkum ve vlastním rybníce. John Sullivan ve svém výzkumu nicméně sledoval i chování malých ryb a tak by jím zjištěné skutečnosti mohly být pro vás inspirací.
Na co tedy slyší lidé, kteří chodí do práce jen kvůli mzdě?
Jak vidno, rozdíly v tom, jaké faktory zajímají špičkové zaměstnance a inovátory na jedné straně a obyčejné zaměstnance, kteří chodí do práce hlavně kvůli mzdě, na straně druhé, jsou zcela zásadní.
Pokud jste si dosud mysleli, že s jedním obsahem komunikace a jedním mustrem náborového inzerátu vystačíte v náboru skladníků a dělníků ve výrobě stejně tak jako v náboru inženýrů či marketingových specialistů, zklamu vás. To, co malé ryby s radostí hltají, velké obloukem a bez povšimnutí míjejí.
Zkrátka, to, co je určeno pro všechny, není ve finále pro nikoho. Platí to v marketingu a stejně tak v HR marketingu a náborové komunikaci.
Mnoho zdaru v lovu velkých i malých ryb.¨
Dále si přečtěte:
Inspirace ze světa náborové komunikace
Návrat z mateřské zpět do práce bývá často problém, který je lepší řešit již v jejím průběhu. Ale…
Číst víceChcete-li vybudovat velký podnik, vybudujte napřed sebe. Chcete-li vítězit ve válce o nejlepší lidi…
Číst víceNečekejte až vyděláte první milión, aby jste udělali něco pro druhé. Jestli se můžete o něco…
Číst víceVaše zpráva byla odeslána.
Napište nám nebo rovnou zavolejte.